Gå til innhold

Feil under defragmentering

Anbefalte innlegg

Slettet noen program og småtteri på pc'n nå, og kjørte en defragmentering.... Så ble alle bildene mine borte. :cry:

For en ukes tid siden tok jeg en defrag... Da ble på en merkelig måte alle NAVNENE på filene under Mine Bilder borte da jeg viste filene i "filmstripe" eller "miniatyrbilde" format.

Idag tenkte jeg å ta en skikkelig opprydding på pc'n. Slettet en del programmer jeg ikke bruker, som Skype, ooronimessenger og masse tull, tok så en ny defrag. Da jeg åpner mappen Mine Bilder, er ALLE undermappene borte.. Eneste som ligger igjen er 6-7 filer som lå "løse".

Samme gjelder Mottatte Filer mappa.. Her er også alle undermapper borte, men "løse" filer er der fortsatt.

Er det i det hele tatt håp om å finne igjen de bildene, og kn noen å såfall hjelpe meg? :ermm: Ville blitt kjempe takknemlig om noen kunne hjelpe meg...

Legg meg gjerne til på MSN om noen kan ta det derfra. [email protected]

Håper virkelig noen kan hjelpe meg!! :cry:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Slettet noen program og småtteri på pc'n nå, og kjørte en defragmentering.... Så ble alle bildene mine borte.  :cry:

For en ukes tid siden tok jeg en defrag... Da ble på en merkelig måte alle NAVNENE på filene under Mine Bilder borte da jeg viste filene i "filmstripe" eller "miniatyrbilde" format.

Idag tenkte jeg å ta en skikkelig opprydding på pc'n. Slettet en del programmer jeg ikke bruker, som Skype, ooronimessenger og masse tull, tok så en ny defrag.  Da jeg åpner mappen Mine Bilder, er ALLE undermappene borte.. Eneste som ligger igjen er 6-7 filer som lå "løse".

Samme gjelder Mottatte Filer mappa.. Her er også alle undermapper borte, men "løse" filer er der fortsatt.

Er det i det hele tatt håp om å finne igjen de bildene, og kn noen å såfall hjelpe meg?  :ermm:  Ville blitt kjempe takknemlig om noen kunne hjelpe meg...

Håper virkelig noen kan hjelpe meg!!  :cry:

5413001[/snapback]

Bruk systemrestore da så setter du maskina di tilbake til den dagen før dette skjedde så funker det vel :p

Visst du ikke vet hvordan du gjør det så er det meget enkelt du går på hjelp og støtte og finner systemrestore og velger en dato som du vet er lenger back enn da problemet ditt oppstod.

Endret av zatt
Lenke til kommentar
Slettet noen program og småtteri på pc'n nå, og kjørte en defragmentering.... Så ble alle bildene mine borte.  :cry:

Idag tenkte jeg å ta en skikkelig opprydding på pc'n. Slettet en del programmer jeg ikke bruker, som Skype, ooronimessenger og masse tull, tok så en ny defrag.  Da jeg åpner mappen Mine Bilder, er ALLE undermappene borte.. Eneste som ligger igjen er 6-7 filer som lå "løse".

Er det i det hele tatt håp om å finne igjen de bildene, og kn noen å såfall hjelpe meg?  :ermm:  Ville blitt kjempe takknemlig om noen kunne hjelpe meg...

Håper virkelig noen kan hjelpe meg!!  :cry:

5413001[/snapback]

Bruk systemrestore da så setter du maskina di tilbake til den dagen før dette skjedde så funker det vel :p

Visst du ikke vet hvordan du gjør det så er det meget enkelt du går på hjelp og støtte og finner systemrestore og velger en dato som du vet er lenger back enn da problemet ditt oppstod.

5413419[/snapback]

Dette er testet, hvis det er det samme som systemgjenoppretting... uten hell.... :(

Lenke til kommentar
Hvis ingenting har blitt skrevet over der hvor filene "fysisk" lå er det en god mulighet å få de tilbake. Du bør ikke skrive/lagre mere ting på den disken. Har du en annen harddisk liggende ?

5413427[/snapback]

Har ikke flere hard disker liggende nei... men skal prøve å unngå å lagre noe spes før jeg får sjekket opp dette iallefall :ermm:

Lenke til kommentar
Gratis gjenoppretting av filer

http://itpro.no/download.php?op=viewdownloaddetails&lid=936

5413433[/snapback]

Da har jeg testet dette programmet her... Da jeg søkte gjennom c: fant den ingenting.. da jeg prøver på d: så stopper hele dritten da den har kommet halvveis.. :hmm:

Flere tips??

Oppdaget forøvrig at nesten ALL musikken miner blitt borte også.. Sånn kjapt kan det se ut som det kun er mp3 filene som ligger igjen, og ikke noe av musikken jeg har rippet.

Tror ikke helt jeg har fått oversikten over det som mangler her enda, men-.. :ermm:

Lenke til kommentar

Du kan prøve med File Scavenger. Det er gratis å downloade å prøve. Du kan så se om det kan skaffe data tilbake. Kan den det, må du ut og betale for programmet. Jeg betalte 40 dollars (Jeg valgte ikke den nyeste versjonen)

Jeg fikk alle data tilbake.

Noe annet er, at er det feil på harddisken, hadde det kanskje vært lurt å kjøpe eller låne en annen harddisk å sette inn som slave. Så kan du legge de data du redder her.

Synes i det hele tatt, at din computer oppfører sig rart. Kan du ha fått virus? Sjekket for dette?

Uansett, så er jeg enig i rådene om at du skal sørge for at redde data først, for deretter å finde ditt problem.

Hilsen tukols

Endret av tukols
Lenke til kommentar
Du kan prøve med File Scavenger.  Det er gratis å downloade å prøve.  Du kan så se om det kan skaffe data tilbake.  Kan den det, må du ut og betale for programmet.  Jeg betalte 40 dollars (Jeg valgte ikke den nyeste versjonen)

Jeg fikk alle data tilbake.

Noe annet er, at er det feil på harddisken, hadde det kanskje vært lurt å kjøpe eller låne en annen harddisk å sette inn som slave. Så kan du legge de data du redder her.

Synes i det hele tatt, at din computer oppfører sig rart.  Kan du ha fått virus?  Sjekket for dette?

Uansett, så er jeg enig i rådene om at du skal sørge for at redde data først, for deretter å finde ditt problem.

Hilsen tukols

5416555[/snapback]

Skal komme en fyr å se på dette i morra, så får jeg se da...

Har sykt dårlig råd om dagen, så har ikke penger til å kjøpe en ny harddisk desverre, men hadde håpet å få brent ned på cd om jeg finner igjen noe av det som er borte, og så formatere harddisken.

Men, om det er selve disken som er fucket, hjelper det da å formatere, eller vil problemet alltid være der, og jeg MÅ ha en ny disk?? (har ikke peil på dette i det hele tatt som du/dere sikkert skjønner...)

Har kjørt tre forskjellige virus programmer (Ad-aware, Spybot og norton) uten å finne noe, men... :hmm:

Lenke til kommentar

Når du har kjørt ovenstående programmer, så er det da et lite håp om at det ikke er virus.

Hm..........det kan for så vidt både være windows.........så hjelper det å formatere.

Og det kan være harddisken som har problemer..............

Det finnes harddisktools- som kan undersøke dette for dig. Gå ut på produsentens hjemmeside (Maxtor eller hvad det er for en harddisk. Maxtors heter PowerMax. Det er riktig godt og jeg tror nok det kan ta alle harddiskmærker) og hent dette program. Det er gratis. Så vil programmet undersøke harddisken for feil. Noen feil kan programmene også reparere.

Han som kommer i morgen kjenner kanskje litt til programmene.

Men............prøv først å redde data.

Er det ikke harddiskfeil, så klarer du det antagelig med formatering og nyinstallation.

Hilsen tukols

Endret av tukols
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...