Nicklas Skrevet 9. januar 2006 Del Skrevet 9. januar 2006 Hei! Jeg skal til sommeren lage en film. Det har jeg alltid hatt lyst til å gjøre, men jeg må lære om en god del ting først sikkert. Men jeg må hvertfall ha et bra kamera! Så jeg lurte på om dere hadde noen forslag til hva slags merke/modell jeg skal kjøpe. Jeg har maks 10.000 kr å bruke på selve kameraet. Må jeg ha noe lydgreier i tillegg eller holder det som er innebygd? Takker for alle svar! Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 9. januar 2006 Del Skrevet 9. januar 2006 Siden du nevner at du må lære deg en del om filming før du begynner, kan disse to guidene fra vårt eget forum være til nytte for deg: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=288154 https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=511597 Lenke til kommentar
Nicklas Skrevet 11. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2006 Takker! Men noen som har forslag til hvilke kameraer jeg kan kjøpe? Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 11. januar 2006 Del Skrevet 11. januar 2006 (endret) Så jeg lurte på om dere hadde noen forslag til hva slags merke/modell jeg skal kjøpe. Jeg har maks 10.000 kr å bruke på selve kameraet. Må jeg ha noe lydgreier i tillegg eller holder det som er innebygd?Vil du ha god lyd, bør du nok ha ein ekstern mikrofon, då dei innebygde mikrofonane på billege DV-kamera generelt sett ikkje er so veldig bra. Røde mikrofonar skal visstnok vere ganske bra, men det finst sjølvsagt andre alternativ og. Når det gjeld kamera er prisguiden ein god stad og starte (bla til side 2). Kamera som Panasonic NV-GS120/140/250, Sony PC1000/HC90 eller Canon MVX3i/250i kan vere verdt å sjå på. Om du søker i forumet etter modellnamn, kan det vere du finn fleire erfaringar enn dei i prisguiden, testar kan du finne på Camcorderinfo eller Google. Endret 11. januar 2006 av incanus Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå