furiouseagle Skrevet 9. januar 2006 Del Skrevet 9. januar 2006 Trenger å konvertere AVI til mpg for å benytte dette til redigering i pinacle. Har funnet ulike programmer, men alle koster noe. Det jeg får lastet ned er prøve-versjoner, og da er det dessverre med en stor logo midt i den konverterte filmen.... Noen som vet om et slikt gratis program? Lenke til kommentar
finfyr Skrevet 9. januar 2006 Del Skrevet 9. januar 2006 Pinnacle? Støtter såvidt jeg vet AVI i Studio, så det skal vel ikke være nødvendig å konvertere før du bruker det i Pinnacle Studio. Om det er det programmet du skal bruke. Lenke til kommentar
her Skrevet 10. januar 2006 Del Skrevet 10. januar 2006 Hei, Er ikke noe spesialist på området, men min erfaring er at du IKKE bør konvertere til MPEG før redigering. Bruk AVI-formatet til redigering og konverter til MPEG når du er ferdig med redigering. Her Lenke til kommentar
Beatnik Skrevet 10. januar 2006 Del Skrevet 10. januar 2006 Trenger å konvertere AVI til mpg for å benytte dette til redigering i pinacle. Har funnet ulike programmer, men alle koster noe. Det jeg får lastet ned er prøve-versjoner, og da er det dessverre med en stor logo midt i den konverterte filmen.... Noen som vet om et slikt gratis program? 5412917[/snapback] Som nevnt mange ganger tidligere i dette forumet finnes det ikke noe (lovlig) gratispropgram som konverterer noe som helst til MPEG-2, siden MPEG-2 ikke er noe fritt format, men lisensbelagt. Dessuten er det ikke nødvendig å konvertere til MPEG-2 før redigering siden alle redigeringsprogrammer takler DV-AVI. Og endelig blir jo resultatet dårligere hvis man konverterer først. Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 10. januar 2006 Del Skrevet 10. januar 2006 Som nevnt mange ganger tidligere i dette forumet finnes det ikke noe (lovlig) gratispropgram som konverterer noe som helst til MPEG-2, siden MPEG-2 ikke er noe fritt format, men lisensbelagt Det trudde eg og, men det finst visstnok program som kan gjere det. T.d. AVI2DVD. Dessuten er det ikke nødvendig å konvertere til MPEG-2 før redigering siden alle redigeringsprogrammer takler DV-AVI. Og endelig blir jo resultatet dårligere hvis man konverterer først.I tillegg er det ikkje alle redigeringsprogram som takler MPEG2 so veldig bra, so det beste er å konvertere til eit anna AVI-format. AVI er nemleg ikkje eitt format, men ein standard som mange ulike format/codecar ligg under. Døme på det er DivX/Xvid, DV AVI, ukomprimert AVI, og truleg mange fleire. Om det er ei AVI-fil, som du ikkje klarer å redigere, er kanskje eit av dei betre alternativa å bruke Virtualdub for å konvertere til DV AVI. Om du treng ein DV AVI-codec, kan du prøve Canopus eller Panasonic sin. Lenke til kommentar
furiouseagle Skrevet 10. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2006 Poenget er at jeg må gjøre om til mpeg, fordi avi filen er i et format som ikke er likt prosjektfilen min. Dette fordi filen jeg vil gjøre om har flere fps enn prosjektfilen, så jeg må gjøre dette om. Det har fungert med programmene jeg har brukt, men disse må man betale en del for dersom en vil bli kvitt logoene i den nye filen... Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 10. januar 2006 Del Skrevet 10. januar 2006 Poenget er at jeg må gjøre om til mpeg, fordi avi filen er i et format som ikke er likt prosjektfilen min. Dette fordi filen jeg vil gjøre om har flere fps enn prosjektfilen, så jeg må gjøre dette om. AVI er nemleg ikkje eitt format, men ein standard som mange ulike format/codecar ligg under. Døme på det er DivX/Xvid, DV AVI, ukomprimert AVI, og truleg mange fleire. Ein annan versjon av AVI er betre vil eg tru. Både Virtualdub og dei to DV AVI-codecane eg nemnte i det førre innlegget mitt er gratis, utan vannmerke. Kort forklaring på korleis du gjer det i Virtualdub: Installer DV AVI-codecen og Virtualdub Opne fila di i Virtualdub: File --> Open/Import eller noko liknande. Gå til Video --> Compression. I vindauget som kjem opp, vel du den DV AVI-codecen du installerte. Lagre fila: File --> Save AVI (eller noko liknande) Lenke til kommentar
BigJackW Skrevet 14. januar 2006 Del Skrevet 14. januar 2006 Får ikke til å konvertere. Er det noen andre måter å gjøre det på? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå