Gå til innhold

Ny PC til spel/film/internett, max 15-16k.

Anbefalte innlegg

Hei, eg skal ha ny stasjonær pc og eg kunne trengt nokre synspunkt på kva delar eg bør kjøpe :thumbup:

Desse delane har eg bestillt hos Netshop (var på tilbod):

Hovudkort: DFI Lanparty UT NF4 SLI-DR Expert - 1695,- (Link)

Skjermkort: POV GeFORCE 7800 GT 256MB PCIe, Dual DVI,HDTV, TV-ut, m/ Call Of Duty 2 - 2575,- (Link) (Sikker)

Harddisk 1: Hitachi Deskstar T7K250 - 950,- (Link)

Harddisk 2: Western Digital 320GB S-ATA - 995,- (Link)

Straumforsyning: Hiper Type-R 580W Blå, 2 Vifter, Silent 18db, 4xSATA, ATX, SLI, 20/24pin - 895,- (Link)

(Delane er ikkje sendt enno so dei kan forandrast!)

Desse delane har eg tenkt å kjøpe:

Netshop:

Minne: OCZ 1024MB Dual Channel Platinum Edition - 1150,- (Link)

Skjerm: Samsung 19" LCD 930BF sort/sølv - 3390,- (Link)

Tastatur: Microsoft Digital Media PRO Keyboard - 295,- (Link)

PSData:

Kabinett: Coolermaster Stacker - 1125,- (Link)

Prosessor: AMD CPU Athlon-64 3200+ S-939 2.0GHz 512kB Boxed - 1370,- (Link)

DVD-Brennar: Nec DVD Recorder ND-3550 16X Black Dual Layer DVD R/RW Bulk - 325,- (Link)

SUM: 14765,-

-> Kabinettet er ikkje på lager, men eg har veldig lyst på stacker då eg har høyrt mykje bra om det og det verkar solid/fint, men dyrt - forslag til andre kabinett? (eg kjøper vel to harddisk modular i tillegg, a kr 145,-).

-> Er delane kompatible, eller kan det oppstå problem?

-> Delar eg bør revurdere, fks,. meir minne?

På forhånd takk! :D

Endret av Etherial-Fusion
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ser bra ut den der, stacker er et veldig godt kabinett, med god kjøling :thumbup:

Er ikke nødvendig med 2gb minne, men kan være kjekt å ha.. men som sagt, ikke et "must"

Kan jo se etter kabinettet på andre nettsted, da prisen ikke er så veldig varierende =)

Lenke til kommentar
Er ikke nødvendig med 2gb minne, men kan være kjekt å ha.. men som sagt, ikke et "must"

5412945[/snapback]

Ikkje for å være uhøflig, men dette er tull. Det er stor forskjell på 1 og 2 GB i omtrent all windows-programvare, og mange spill.

Jeg kjøpte bare 2 brikker til av samme sorten jeg så nå har jeg 4x512mb. Og BTW så må jeg si at forskjellen i BF2 var ganske ekstrem. tror ikke FPS ble høyere men den er mye gjevnere og laste tida er mye lavere. Hadde hørt det ville hjelpe men var ikke klar over at det var så stor forskjell. 

Så WOOT!! for meg for å ha kjøpt mer minne

Link til tråd.

Du bør absolutt ta deg råd til 2gb med en gang, i løpet av dette året vil det være ett must til nye spill.

Når det gjelder de forskjellige brikken du så på, så vil du aldri merke noen forskjell mellom de i daglig bruk så lenge de ikkje feiler. Eg liker OCZ veldig godt, det er veldig pålitelige brikker, men det Geil-settet er sikkert helt topp det også. Det eneste du vil se forskjell på er minnebenchmarks. I likhet med de fleste andre så er det vel ikkje det du kommer til å kjøre mest av ;)

Lenke til kommentar
Du bør absolutt ta deg råd til 2gb med en gang, i løpet av dette året vil det være ett must til nye spill.

Når det gjelder de forskjellige brikken du så på, så vil du aldri merke noen forskjell mellom de i daglig bruk så lenge de ikkje feiler. Eg liker OCZ veldig godt, det er veldig pålitelige brikker, men det Geil-settet er sikkert helt topp det også. Det eneste du vil se forskjell på er minnebenchmarks. I likhet med de fleste andre så er det vel ikkje det du kommer til å kjøre mest av wink.gif

Geil var billeg iallefall, eg får google litt etter testar på dei.. trur eg får satse på 2gig minne, blir bare meir stress å kjøpe 2x1024 brikker seinare når eg får 2x512 brikker til overs..

Men har eg missforstått når eg meinar at dual-channel bare kan kjøyrast når ein har to brikker og ikkje fire? :dontgetit:

Lenke til kommentar
Jeg ville ha gått opp til en 3700+ !

Heller gå ned på hovedkortet om du ikke har penger..

Vurderte en 3700+, men er det verdt pengane for ytelsesauken?

Hovudkortet var på tilbod på netshop, reknar med expert versjonen ikkje er noko dårlegar enn dei tidlegare versjonane til DFI.. las ein test og det var ein "verdig etterfølgjar". Ser at dei fleste er fornøgde med sine DFI kort, men det finst so mykje å velgje mellom :ohmy:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...