Peterman Skrevet 9. januar 2006 Del Skrevet 9. januar 2006 Leser som sikkert mange andre mye om Nokas rettsaken for tiden. Det står at de som blir dømt kan vente seg skyhøye erstatningskrav. If Skadeforsikring krever f.eks tilbakebetalt ransutbytte på nesten 60 mill. Det sier seg jo selv at de som blir dømt ikke har mulighet til å hoste opp flere millioner til å betale disse kravene. Hvordan fungerer dette i praksis? Får If skadeerstatning pengene de har krav på etter dommen fra et annet sted, som igjen krever pengene inn fra de dømte? Eller sitter de som får tilkjent erstatning igjen med krav mot de dømte som aldri kommer til å bli betalt? Fortell... Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 9. januar 2006 Del Skrevet 9. januar 2006 (endret) IF må venta på pengene sine og ta eventuelt utlegg via inkasso>forliksrådet osv. Neppe det blir noe å hente noensinne, IF(les forsikringskundene) må nok dekke det tapet.. Endret 9. januar 2006 av jarmo Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 9. januar 2006 Del Skrevet 9. januar 2006 De kan vel bli dømt til å betale tilbake, dvs. at man alle eiendommer, verdier m.m blir lagt "beslag" i av IF. Er jo mulighetene for å slå seg personlig konkurs o.l. men det kan nok ende med at de blir gjeldsslaver når de en gang slipper ut. De 60 millionene er nok ikke forsvunnet opp i røyk. Man kan selvfølgelig ikke ha et system som tillater vedkommende å slippe ut til noen millioner i ransutbytte Lenke til kommentar
Lemkin Skrevet 9. januar 2006 Del Skrevet 9. januar 2006 Har en kompis som ble slått ned av en utlending med stein (måtte oppere inn 3 titaniumplater rundt venstre øyet, de måtte hekte på kjeven som hadde kommet ut av ledd og hvis han snyter seg så får han infeksjon rundt øyet..) fordi han sa neger til han. Uansett, kompisen min anmeldte saken og ble tildømt 40,000 i erstattning. Så vidt jeg vet er dette penger som kommer fra staten, og han som slå fikk samfunnstjeneste eller noe. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 9. januar 2006 Del Skrevet 9. januar 2006 (endret) Har en kompis som ble slått ned av en utlending med stein (måtte oppere inn 3 titaniumplater rundt venstre øyet, de måtte hekte på kjeven som hadde kommet ut av ledd og hvis han snyter seg så får han infeksjon rundt øyet..) fordi han sa neger til han.Uansett, kompisen min anmeldte saken og ble tildømt 40,000 i erstattning. Så vidt jeg vet er dette penger som kommer fra staten, og han som slå fikk samfunnstjeneste eller noe. 5413015[/snapback] Voldserstatning betaler staten ut og krever den tilbake av den dømte.. Endret 9. januar 2006 av jarmo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå