MyBigMouth Skrevet 9. januar 2006 Del Skrevet 9. januar 2006 (endret) Jeg har laget et design i photoshop jeg var veldig fornøyd med, men så kommer spørsmålet. Hva gjør jeg nå? Har slicet bildet osv, men hvordan fikser jeg det i forhold til tekst osv? Har lyst å midtstille siden på en hvit bakgrunn. Hvordan får jeg dette til? I det hele tatt, hva gjør jeg? Endret 11. januar 2006 av Rxj0n Lenke til kommentar
Sycosis Skrevet 9. januar 2006 Del Skrevet 9. januar 2006 slice deler du vil skal inneholde tekst, og for midstilling bruker du CSS. De delene du slicer, vil bli til tabeller som inneholder bildet. Og for ikke å bli kjent med tabeller (the dark side) prøv å få hjelp til å bygge opp siden i div's. Jeg er ikke akkurat guruen selv, så noen andre bør hjelpe deg:) Lenke til kommentar
funkweb Skrevet 10. januar 2006 Del Skrevet 10. januar 2006 (endret) Jeg mener slice er noe tull, det går riktignok å bruke det.. MEN, så liker jeg å se hele greia uten disse linjene som slice angir. heh.. Så i steden kan man bruker "Save selection" for så senere loade det.!! En scenario er kan være f.eks: Load selection --> Copy & paste i ny dokument, og det vil hente frem akkurat den størrelsen.!! Endret 10. januar 2006 av funkweb Lenke til kommentar
Sycosis Skrevet 10. januar 2006 Del Skrevet 10. januar 2006 Jeg skjønner, men er det ikke lettere å lagre "html with images" etter slicing, og bare bruke bildene fra mappen "images" som blir laget? Lenke til kommentar
funkweb Skrevet 10. januar 2006 Del Skrevet 10. januar 2006 Nikkern.. kan også gjøre slik. Lenke til kommentar
MyBigMouth Skrevet 11. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2006 Jeg har jo rpøvd å slice det, men ender bare opp med den velkjente "bommen". Noen som kan forklare dette med Div's`? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå