Gå til innhold

Kjøp av fargede linser.

Anbefalte innlegg

Hallo!

Jeg har sett folk med linser farget helt hvite, blå og liknende. Tenkte jeg skulle anskaffe meg det.

Et par spørsmål.

• Hvor kan de kjøpes?
  • Finnes det noen slags størrelser? Etter hvor stor øyet er? (:wee:)
  • Har noen erfaringer? Positive, negative.
  • Noen "bivirkninger"?

Takker for svar. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De kan kjøpes hos din optiker :)

Du bør vel ikke bruke de hele dagen fra det jeg har hørt siden de er litt "tyngre" å ha på enn vanlige linser..

størrelser er like på alle linser (tror jeg), kun styrke som er forskjellig.

Kan hende øyet ditt ikke liker linser.

Tåler du vanlige linser, så tåler du sikker Crazy Lenses (som de kalles) også..

Har selv vurdert å skaffe meg Crazy linser, men er sikkert dyrt..

Noen som vet ca. pris for crazy linser med styrke? (bruker vanlige linser nå)

Lenke til kommentar

Jeg har grønne linser.

- Anbefaler å bestille time hos optikker, der lærer du å rense skikkelig, sette på og du får linser som passer øyet ditt best.

- Det finnes forskjellige krumninger, om det er feil blir det vanskeligere at de sitter fast og/eller de kan være ubehaglige å bruke.

- Siden jeg har dårlig syn og derfor brukte briller hele tiden før er jeg kjempeglad for linser nå, liker det veldig godt og når du først lærer å sette på/ta av er alt moro.

- Om linsene ikke er rene, ikke er fuktige el. kan de være ubehaglige, med en gang du tar på fargede linser ser du rart. (Med en gang jeg får på mine ser alt litt grønt ut), dette går fort over. Samme når du tar det av. Ifølge Siw, som har solsikker, ser hun alltid det. Så om du tar mønstre kan kanskje du bli plagd av å se det.

Edit: Dersom du er plaget av tørre øyne anbefaler jeg deg ikke å bruke det, linser tørker øyna mer ut.

Også må en være forsiktig med sminke, ikke ha eyeliner på våtkanten og slikt om en bruker det. :p

Endret av Tonio
Lenke til kommentar
*Snip

5413169[/snapback]

Takk for et bra svar! Bruker nok ikke så mye sminke, så det går nok bra. :)

Hvor kjøpte du dine linser? Og hva kostet de, evt. timen hos optikeren?

PS: Jeg bruker ikke linser eller briller til vanlig.

Lenke til kommentar

Kjøper dem hos optikeren, per linse må jeg ut med hundre kroner (En pakke er på seks linser, og koster 600.), men denne prisen burde ikke du se på siden jeg har med styrke. :)

Timen kostet 200-300 kroner.

Du burde regne med å måtte punge ut litt, men ikke glem at det er øyna dine. Ikke bruk linser om du kun har råd til noen du tror er dritt.

Lenke til kommentar
Ah, kan de kjøpes hos alle optikere tror du?

Kan de brukes flere ganger, eller er det sånn 1-dagslinser?

5416438[/snapback]

Jeg er ikke sikker på alle, har aldri vært i noen andre enn i den jeg alltid har vært i. Men der er det jo (Logisk nok).

Begge deler finnes, men jeg vet ikke om alle typer er måneds og en-dags.

Lenke til kommentar

Jeg har brune linser. Kjøpte dem på linsebutikken.no, til 190 kr. Har ikke hatt noe problemer, men ville ikke hatt dem på for lenge de første dagene.. Etter en mnd ga jeg blaffen i alt, dvs at jeg sov med de, gikk med de hele dagen. Merka ikke at de var der. Det er jo ikke bra å sove med de, så.. Når jeg bestillte mine var det ikke noe spm om størrelse, kun om styrke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...