MarKra Skrevet 9. januar 2006 Del Skrevet 9. januar 2006 Jeg har en PC som har begynt å skape masse problemer for meg, og jeg har bestemt meg for å formatere den og innstallere Windows på nytt. Dette lar seg imidlertid ikke gjøre så vidt jeg kan forstå. Når jeg starter maskinen og går inn i Windows Setup for å velge å formatere får jeg bare beskjed om at maskinen ikke kan finne noen harddisk. Jeg skjønner ikke hvordan den kan påstå dette, fordi jeg har en harddisk og bruker den hver dag. Jeg har ingen problemer med å logge inn på PC'en min, og harddisken ser ut til å virke helt som normalt ellers. Har du noen som helst anelse om hva jeg kan prøve for å løse dette problemet, så er jeg veldig takknemlig for all hjelp du kan gi. Takk! Lenke til kommentar
PerB Skrevet 10. januar 2006 Del Skrevet 10. januar 2006 Er det SATA eller IDE harddisk? Hvis SATA, trenger hovedkortet ekstra drivere? Sjekk med manualen. Det er også greit å få oppgitt hvilken utgave av Windows du forsøker (inkl. servicepack) og størrelsen på harddisken. Lenke til kommentar
ferale74 Skrevet 10. januar 2006 Del Skrevet 10. januar 2006 I begynnelsen av installasjonen kommer det opp spørsmål om å trykke F6. Dette gjør du og installere drivere... Hadde samme problem med min gmale PC men løste det ved å trykke helt i begynnelsen F6 under installasjon. Lenke til kommentar
MarKra Skrevet 13. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2006 Er det SATA eller IDE harddisk? Hvis SATA, trenger hovedkortet ekstra drivere? Sjekk med manualen. Det er også greit å få oppgitt hvilken utgave av Windows du forsøker (inkl. servicepack) og størrelsen på harddisken. 5413545[/snapback] Jeg har SATA harddisk. Jeg skal prøve å installere noen nye driver til flere av mine kort (Har litt andre problemer også). Jeg bruker Windows XP, men jeg har ikke fått installert servicepack grunnet at CPUen da angivelig brukte 100% av kapasiteten sin, og alt gikk veldig treigt. Harddisken min er på 150 GB. I begynnelsen av installasjonen kommer det opp spørsmål om å trykke F6. Dette gjør du og installere drivere... Hadde samme problem med min gmale PC men løste det ved å trykke helt i begynnelsen F6 under installasjon. 5414182[/snapback] Takk for tipset, skal teste det når jeg kommer hjem. Lenke til kommentar
MarKra Skrevet 24. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2006 Jeg trykka F6, men etter litt kom den vanlige blå skjermen og maskina restarta igjen... Noe annet jeg kan finne på? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå