Donald Duck Skrevet 9. januar 2006 Del Skrevet 9. januar 2006 Hei! Har en Zalman Resorator 1 Plus som jeg har koblet til CPU. Har lyst til å kjøpe en sånn: http://www.microplex.no/product.aspx?pid=AC25121&mcat=14s279 Skal kjøle ned en WD Raptor 74gig og en Seagate 250gig (Begge sata om det måtte være interesant) Vil man kunne koble denne til Resoratoren? Å vil dem bli kjølt godt nok ned? Mvh Lars-Kristian Lenke til kommentar
Pels Skrevet 10. januar 2006 Del Skrevet 10. januar 2006 (endret) Ja det vil funke bra det. Har et gammelt bilde her: Endret 10. januar 2006 av Pels Lenke til kommentar
vbnswf Skrevet 11. januar 2006 Del Skrevet 11. januar 2006 Jeg har en også en WD Raptor 74gig 10k RPM disk, men den holder sjelden mer enn 25 grader, til tross for at den eneste kjølingen på den er to nærmest lydløse 8cm vifter foran den. Vannet i reserator er jo sikkert langt over 30 grader. Tror ikke jeg ville koblet den på disken min iallfall. Lenke til kommentar
WasteMoreLand Skrevet 13. januar 2006 Del Skrevet 13. januar 2006 Jeg har en Reserator, og to Raptor 74 stående i en tilsvarende dobbeltkasse. det fungerer helt fint for meg, temp på cpu steg ikke overhode etter å ha lagt til diskene. + at all støyen fra diskene forsvant, ikke noe mere tick tick read lyder. Godt fornøyd, og kan anbefale det oppsettet. Eneste problemet jeg hadde var installering av dobbeltkassa, pga guider/kanter langs drevslottene. Måtte kutte vekk en guide på hver side. Lenke til kommentar
Barry White Skrevet 13. januar 2006 Del Skrevet 13. januar 2006 Pels: Hvilket skjermkort har du? Jeg har en Reserator som nå kjøler en Amd XP2500, 2 harddisker (samme som dere, innebygget med matter inni) og et radeon 9600 Har lyst til å oppgradere til socket 939 enkeltkjerne eller dobbeltkjerne, lager dobbelt kjerne mer varme btw? (markant mere) Så spørs det da om et 7800 kort eller lignende greier seg med den enkle zalman blokka og ribber på ram, eller om jeg må gå til innkjøp av en proffere vannribe der... Hørt at både amd xp2500 og radeon 9600 lager endel varme da.. Temp på cpu (som er først i "kretsen) er mellom 40 og 50 grader, hvor mye vil det stige om jeg bytter ut cpu og skjermkort med nyere hardware mon tro? Og for å svare trådstarter: Jeg har det oppsettet også, med matter som lager ekstra varme inni hardiskkjølerne, og det går helt fint! Lenke til kommentar
Pels Skrevet 13. januar 2006 Del Skrevet 13. januar 2006 (endret) Pels: Hvilket skjermkort har du?Hørt at både amd xp2500 og radeon 9600 lager endel varme da.. X2 3800+ med 6600 GT. 9600 lager vel ikke så veldig mye varme, har kjørt Reseratoren med en XP 3000+ og 9600 XT tidligere. Lager dobbelt kjerne mer varme btw? (markant mere) AMD X2 har samme varmeutvikling som single-core CPUene. Untatt Intel P4. Endret 13. januar 2006 av Pels Lenke til kommentar
smy Skrevet 14. januar 2006 Del Skrevet 14. januar 2006 nja amd x2 4400+ sånt jeg har er like varm som clawhammer fx55 ca Lenke til kommentar
Barry White Skrevet 14. januar 2006 Del Skrevet 14. januar 2006 så dere sier at dette kommer til å gå bra? Pels har du skjermkort sist i kretsen? Lenke til kommentar
Donald Duck Skrevet 15. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2006 Takker for alle svar Tenker jeg skal gå til innkjøp av en sånn nå snart Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå