31137 Skrevet 9. januar 2006 Del Skrevet 9. januar 2006 Lurer litt på hvilke rettigheter vi har som forbrukere. Har bestillit meg en Dell i9300, fordi jeg fikk høre fra Dell at i9400 ikke skulle lanseres med en gang(dette var i starten av desember). Nå ser jeg at i9400 er til salgs, og den er ikke forskrekkelig dyr. Jeg har ikke mottatt min I9300 enda(bestillte 23.des), men tror jeg får den i morgen. Hvis jeg ønsker å returnere min i9300 uåpnet, kan Dell kreve penger for at de har satt sammen PC'en da? Håper noen kan svare i kveld, da jeg mest sannsynlig får den i morgen. Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 9. januar 2006 Del Skrevet 9. januar 2006 Du har 14 dagers angrerett. Men dette er et tilvirkningskjøp, så dell kan kreve deg for det de har brukt av arbeid på å sette maskinen sammen, samt demontering igjen. I tillegg må du dekke frakt begge veier. Dette kan fort beløpe seg til 2000kr. Lenke til kommentar
joebush Skrevet 9. januar 2006 Del Skrevet 9. januar 2006 (endret) På en side har de solgt deg en PC på feil premisser, da Dell var ikke veldig imøtekommende med etterspurt informasjon. På en annen side husker jeg å ha lest et sted at PC'er satt sammen i stor produksjon som Dell driver med IKKE er å regne som tilvirkningskjøp. Er det tilfellet skal du ikke betale ekstra dersom du benytter deg av angreretten. Men undersøk det først for sikkerhetsskyld. Likevel er det en fordel med første forslag...nemlig at du i grunn ikke skal være ansvarlig for å betale frakt da kjøpet var gjort pga misvisende informasjon fra Dell sin side. Jeg håper virkelig at det ordner seg. Lykke til. Endret 9. januar 2006 av joebush Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 9. januar 2006 Del Skrevet 9. januar 2006 (endret) http://www1.euro.dell.com/content/topics/t...s=gen&~lt=popup 7.2 Forbrukers Angrefrist: Forbruker kan kun avbestille en ordre innen 14 dager etter mottakelsen av Produktet. Dell kan be om en skriftlig bekreftelse på avbestillingen. For programvarer mister Forbruker retten til avbestilling etter anvendelse av programvaren. Forbruker mister retten til avbestilling når Servicen er ytt. For Produkter mister Forbruker retten til avbestilling dersom Forbruker har gjort Produktet uegnet for salg. Produkter må returneres for Kundens risiko, i vesentlig uendret form og i original emballasje. Dell vil refundere Prisen, minus evt. rimelig kostnader forbundet med tilbakesendelsen av Produktet og godtgjørelse for skader på Produktet eller for tap, innen 30 dager etter mottakelsen av Produktet. For å sikre tilbakelevering i overensstemmelse med ovennevnte, informerer Dell om returadresse og -nummer som skal fremgå tydelig på pakkede Produkter. 7.3 Dersom Kunden velger ikke å akseptere en eventuell operativsystemlisens ved oppstart, vil Dell kun refundere Prisen ved tilbakelevering av hele Produktet og dersom tidsperiodene spesifisert i hhv. pkt. 7.1 og 7.2 er overholdt. 7.4 For all tilbakelevering må Produktene gjøres tilgjengelig for henting på den tiden og det stedet som Dell med rimelighet anmoder om. Du får pengene dine tilbake minus det dell trekker for å hente pcen hos deg.. Eller Du betaler returfrakten og og sender den,da får alt igjen.. Endret 9. januar 2006 av taz Lenke til kommentar
adis Skrevet 9. januar 2006 Del Skrevet 9. januar 2006 Som forbruker skal du ikkje belastes for noko når du har blitt villedete til eit kjøp. Har tidligere sendt tilbake ein PDA pga feilinformasjon på siden når eg bestilte den. Dell dekket alle kostnader og heile beløpet vart refundert. Men ta først kontakt per helst per mail og understrek at du har tatt konktak med dem angåande bekymringene dine før kjøpet og forklar sitvasjonen. Dette ordner seg skal du sjå Lenke til kommentar
joebush Skrevet 9. januar 2006 Del Skrevet 9. januar 2006 (endret) Det høres veldig ut som standard forbrukerkjøpsloven. Det som plager meg er dette. Dell vil refundere Prisen, minus evt. rimelig kostnader forbundet med tilbakesendelsen av Produktet.... Da kunden betaler frakt for å få produktet (prisen inkluderer alltid frakt hos Dell) skal Dell i så fall dekke frakt for å få igjen varen. Det virker som om de gjør med litt mer vanskelig enn nødvendig i så fall. Hadde vært interessant å høre hva de egentlig mener med den delen. Endret 9. januar 2006 av joebush Lenke til kommentar
deep750 Skrevet 10. januar 2006 Del Skrevet 10. januar 2006 gjør som adis sier. ta kontakt med dem via epost, og forklar dem situasjonen, så tror jeg det vil ordne seg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå