Pingo68 Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 Snodige greier. Rollbacken ga meg et X850PRO kort med R480 kjerne. Enda rarere at Viking kortet kom ut som X800GT. Kanskje det er et oppgradert X800GT kort? He, he. Tror pinadø jeg må ta av kjøleren for å sjekke ut kjernen på dette kortet. Etter det jeg har forstått skal det være R423 kjerne på vanlige 800GTO kort mens 800GTO2 har R480. I'll be back. Lenke til kommentar
eskarls Skrevet 2. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2006 (endret) Det som også har skjedd er at kjernen klokker like langt...men minne tåler ikke overklokking! Men sank 1000 poeng i rdmark05 med 50 Hz mindre på minne. Før 540/550 6000 poeng, nå 540/500= 5000 poeng. Jeg har fortsatt 12 pipelines også...hmmm Det kan da ikke stemme? Endret 2. februar 2006 av eskarls Lenke til kommentar
Pingo68 Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 1000 poeng dropp pga 50MHz lavere minne harmonerer ikke. Regner med at det er driveren din som har blitt korrupt pga flashingen. Kjernen på mitt X800GTO var R423. Minne på dette kortet tåler ikke overklokking i det hele tatt før artifacts melder seg. Vikingkortet taklet hele 600MHz, mens Connect3D kortet knapt nok takler 500MHz. Begge bruker forøvrig 2.0ns Samsung brikker. Har du fått flashet tilbake forresten? Lenke til kommentar
eskarls Skrevet 2. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2006 (endret) Nei Venta på deg jeg men minne brikka gikk å klokke til 550 før....nå bare 510 før det blir artifacts...Hvordan flasha du tilbake? Jeg har ikke diskettstasjon! Endret 2. februar 2006 av eskarls Lenke til kommentar
Pingo68 Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 Nei Venta på deg jeg men minne brikka gikk å klokke til 550 før....nå bare 510 før det blir artifacts...Hvordan flasha du tilbake? Jeg har ikke diskettstasjon! 5541976[/snapback] Skal se om jeg ikke får laget en annet image til deg slik at du får flashet tilbake kortet. Men først må jeg hjelpe min søster med å få koblet seg opp med routeren igjen. Telenor har nok engang resatt modemet med et eller annet tull. Lenke til kommentar
eskarls Skrevet 2. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2006 Rå bra Mail adr: [email protected] Med instruksjoner takk (How much do you charge) Lenke til kommentar
Pingo68 Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 Da har jeg fått laget en ny image hvor jeg tar utgangspunkt i Connect3D sin XGTO bios (12p). Får vel nesten teste den først? Lenke til kommentar
eskarls Skrevet 2. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2006 Ja, men har ikke du flasha den tilbake ettererpå da? Alstå du fikk x800gt du også? Lenke til kommentar
Pingo68 Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 Nå tror jeg rett og slett at jeg har for mye deler. Har helt glemt at jeg har Viking kortet liggende her i en skuff Da skal jeg nok får ordnet backup av den orginale Viking biosen. Lenke til kommentar
eskarls Skrevet 2. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2006 Snodige greier. Rollbacken ga meg et X850PRO kort med R480 kjerne. Enda rarere at Viking kortet kom ut som X800GT. Kanskje det er et oppgradert X800GT kort? He, he. Tror pinadø jeg må ta av kjøleren for å sjekke ut kjernen på dette kortet. Etter det jeg har forstått skal det være R423 kjerne på vanlige 800GTO kort mens 800GTO2 har R480. I'll be back. 5541012[/snapback] Så du har ikke prøvd viking kortet?...hehe Jaja...mange x800gto kort har du egentlig? Lenke til kommentar
Pingo68 Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 4 GTO og 1 GTO2 kort. Prøvde det imaget på mitt eget (dvs. i morgen overtar en nabo det) Viking kort. Opplevde nøyaktig det samme som deg. Kortet blir identifisert som X800GT (til tross for 12 pipelines, GT har vel kun 8). Ved rollback så blir kortet fortsatt identifisert som X800GT. Skal se om jeg ikke får laget ei ny imagefil med Viking sin orginal bios som rollback. Første imaget jeg lagde fungerte ikke. Fikk opp et med at command.com var korrupt. Kommer tilbake om ikke så lenge. Lenke til kommentar
eskarls Skrevet 2. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2006 4 stk hehe...hva skal du med så mange? Måtte 4 forsøk til før du fant et som kunne moddes eller? Hvis du skulle anbefale et kort som lar seg modde av de fire du har, hvem ville det bli? Tenker på å kjøpe et annet som lar seg modde! Hva kan det komme av at rammen min ble dårligere? Det skal vel ikke være mulig det vel? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 Hva kan det komme av at rammen min ble dårligere? Det skal vel ikke være mulig det vel? 5543157[/snapback] Dersom du bruker en "utility" for å sjekke ROM-bios på kortet vil du se at det har "timings" akkurat som ett hovedkort.. Det er klart at ulike innstillinger kan gi store utslag mht. ytelse.. Det er derfor litt sjansespill å flashe, men dersom man er veldig "low-level nerd" og vet om disse settings(timings) er det ikke noe problem.. Får du flashet *original* BIOS tilbake bør alt være som før du startet.. Lenke til kommentar
eskarls Skrevet 2. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2006 JAJA...selvfølgelig. Burde tenkt på det er vel ikke en "low level nerd" jeg da Gjør ikke så mye Men hvis du flasher et hovedkort...så blir det ikke strammere timings på minne brikkene dine! Har du DDR400...så blir det det! Lenke til kommentar
eskarls Skrevet 2. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2006 Må sove! Holder på å dø.... Snakkes i morra! Lenke til kommentar
eskarls Skrevet 3. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2006 Fant du ut av det Pingo? Hadde vært fint med en viking bios Lenke til kommentar
eskarls Skrevet 3. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2006 Prøvde meg med winflash...og la inn Sapphire x800gto bios! Alt så ut til å gå greit, men når pc'en restarta seg var det forstatt bare x800gt?? What the f.... hjelp! Lenke til kommentar
Robin B Skrevet 3. februar 2006 Del Skrevet 3. februar 2006 Har sendt deg en backup av biosen til Viking, husk det gjøres på eget ansvar. Lenke til kommentar
eskarls Skrevet 3. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2006 Er du pingo? Takk forresten! Du har viking du også? Lenke til kommentar
Robin B Skrevet 3. februar 2006 Del Skrevet 3. februar 2006 (endret) Kun Robin, mitt egentlige navn som jeg bruker overalt. Jepp har Viking i Pc 2. Endret 3. februar 2006 av Robin B Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå