Gå til innhold

Viking Radeon X800 GTO 256MB

eskarls

Anbefalte innlegg

Stemmer :) Hva gjør du med intel da ? :)

Men du...hvis jeg flasher med den cd du snakker om, er det en enkel måte? Da går ting av seg selv bortimot? hva betyr det :)

Og hvis det ikke er 16 pipes åpne, vil ikke korte funke etter flashinga da?

Og da må jeg flashe tilbake til den gamle biosen? Det er sånn det fungerer....

5503195[/snapback]

Om du laster ned imaget, brenner den ut på cd. Og booter opp. Da skjønner du hva jeg mener ;) Selve flashingen er uskadelig. Enten får du 16 piplines eller så blir den værende på 12 pipelines.

Try it :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei.

Det aller enkleste er å laste ned imagefilen fra Hardware-Test.dk.

Brenn den ut, restart pc'en. Så går resten av seg selv, bortimot.

Alternativt kan du laste ned disse filene:

Modifisert flashprogram.

Biosfil hvor pipelines er åpnet, alt annet utforandret.

Lag en oppstartsdiskett i Win XP, flytt over filene som du har lastet ned. Den første, modifiserte flashprogrammet må zippes ut først.

Selve kommandoen du skriver inn for å flashe skjermkortet er følgende:

flashrom -p -f 0 filnavn.bin

Lykke til!

5462555[/snapback]

Trenger hjelp....

Jeg brenner denne iso fila men ser den ikke når jeg åpner cd??

Både nero og dvd decrypter viser at den brenner fila...men jeg ser den jo ikke??

Pingo! Hjelp meg litt a :)

Lenke til kommentar
Fikk mitt kort i dag, flashet det med en moddet bios men det var fremdeles 12 Pipes etterpå.

5533368[/snapback]

Kjiipt...Hvilket program brukte du for brenning av iso fila?

Hvis du kan hjelpe meg med spørsmålet over hadde jeg blitt glad :)

By the way...hvordan er overklokk egenskapene på den?

Lenke til kommentar

Bytta kort? Neida. Har det enda, eller det vil si: har det til og med fredagen. He, he. Da forsvinner det i en pc jeg bygger for en her i bygda.

Nei. Dette er et annet kort jeg kjøpte for 1185 kroner inkl. porto :D

Modden er vel utført. Og ja, det lot seg modde. Kjører nå 16p på default hastighet (400/490).

Pc'en testen er kjørt på:

DFI LanParty nF4 ULTRA-D

AMD Opteron 150 2.4GHz

512MB (2X256) GSkill @400 2-2-2-5 1T

Connect3D Radeon X800GTO 256MB DDR3

160GB Hitatchi Deskstart T7K250

3DMarks:

2001SE - 24741p

03 - 10751p

05 - 4989p

06 - 1662p

Og nå borte for litt overklokking av skjermkortet. Må jo nesten sjekke om det når XT hastigheter.

Lenke til kommentar

Qxl.no :dribble:

Sjekk om bios er slikt innstilt at pc'en booter fra cd'en før den booter fra harddisken. Gjør den ikke det, så hjelper det fint lite med cd'en.

Hva cd'en angår vær oppmerksom på at utforskeren i Windows viser intet innhold på cd'en.

Som sagt, sjekk innstillingene i bios.

Ps: Selv brant jeg ut imaget ved hjelp av Nero 6 Reloaded.

Lenke til kommentar

Men du...hvis jeg flasher med den cd du snakker om, er det en enkel måte? Da går ting av seg selv bortimot? hva betyr det :)

5503195[/snapback]

Om du laster ned imaget, brenner den ut på cd. Og booter opp. Da skjønner du hva jeg mener ;) Selve flashingen er uskadelig. Enten får du 16 piplines eller så blir den værende på 12 pipelines.

5506150[/snapback]

Nå tåler den ikke å overklokke lenger ihvertfall :( ??

Står det er 12 pipes enda!

har x800gt nå :)

Endret av eskarls
Lenke til kommentar

Nå må jeg ha hjelp fort her....

det står jeg har x800GT Nå???

Det jeg gjorde var å sette i cd....trykka på 16 pipes.Restarta pc'en....men det stod 12 pipes i atitool enda, så jeg prøvde å overklokke litt. Men det tålte den ikke. Tok roll back i menyen på cd...altså tilbake til 12 pipes...nå har jeg x800gt??

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

5503195[/snapback]

5506150[/snapback]

Der lurte du meg godt ja :(

Ikke skadelig nei....den tåler ikke å overklokke lenger ihvertfall :( ??

Står det er 12 pipes enda!

5540414[/snapback]

Pingo68 har vel ikke lurt deg?

Han har vært både behjelpelig og meget tålmodig synes jeg..

Dersom man har problem med å brenne ett bootbart ISO-image på CD, samt sette BIos til først å søke bootbar CD-rom... ja da bør man kanskje være litt forsiktig med både flashing og klokking.. :)

Søk litt på Google om "+flashing +X800GTO".. Tipper du vil finne detaljerte oppskrifter om både hva som funker.. hva som kan gå galt.. og oppskrift på hvordan du skal håndtere både pipes.. og badflash..

Nå kan du jo bare flashe tilbake til original bios.. som du selvsagt har tatt vare på?

Lag en bootbar CD med "flashrom.exe" og original Bios.. og legg så tilbake til original bios slik Pingo68 har beskrevet tidligere..

Så kan du enten være fornøyd med ett bra kort.. klokket max.. eller returnere på angrefrist .. og kjøpe ett nytt/annet kort..

"Your choise"... :thumbup:

Lenke til kommentar

Var ikke noe vondt ment pingo....

Ble bare litt sjokka i starten.

så beklager hvis det virka sånn :)

Han har vært behjelpelig....sant!

Men han skrev at ikke noe skjedde hvis det ikke gikk, i mitt tilfelle skjedde det noe. derfor fikk jeg litt panikk.

Så sitter med x800GT nå ...hehe.

Men du TL100S.....jeg har selvfølgelig ikke tatt vare på orginal bios!!

Å jeg er ikke så amatør som det kan virke som...selvfølgelig viste jeg at cd måtte settes til first boot device. har bygd min egen pc også... :)

er bare at jeg har aldrig modda eller flasha skjermkort før...derfor virker jeg litt amatør på det området! :)

Så pingo....gidder du maile over orginal biosen? hehe...

Beklager igjen allt oppstyret!

Lenke til kommentar

Hei igjen.

Snodig dette med X800GT. Og ikke minst de dårlige overklokkingsegenskapene. Selv klokket jeg fint til @540/590 med den modifiserte biosen (selv om de 4 siste pipelines ikke ble enablet.

Skal straks sjekke opp dette med GT ved å rolleback mitt eget kort med cd'en for å se om det samme skjer med mitt kort.

Straks tilbake.

Ps: Skal se om jeg tok vare på den Viking biosen. I verste fall kan du jo bare bruke en annen 800GTO bios (f.eks. club3d sin).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...