Gå til innhold

Asus A8N32-SLI Deluxe & AMD Athlon 64 3000+

Anbefalte innlegg

Hei!

Hardware;

TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 2048MB Dual Pack

Kit w/two matched PC3200 DDR DIMMs

AMD Athlon 64 3000+ 1.8GHz HT Socket 939

512KB Cache, Boxed

og skal nå kjøpe;

Asus A8N32-SLI Deluxe

Lurer på om den CPU`n er noe særlig å klokke på dette HK. Og i så fall, kan noen nevne en cpu kjøler jeg burde bruke til det formålet?

Jeg har aldri klokket og har ikke spes peil på klokking, men om det er no å vinne på det så får jeg alltids ordnet noe, for jeg har ikke råd til ny cpu for øyeblikket.

Kjører forresten original Chieftec 315W strømforsyning. Hvis jeg klokker, krever det da spes mer strøm?

Thanks =)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmmm... 40 hørtes mye ut synes jeg. En kompis har den samme prosessoren, og hans temp er ned mot 30 grader UTEN kabinettvifter. Idle altså. Dersom det er load tempen du snakker om er den ok

Endret av Lassecom1
Lenke til kommentar

Varrierer litt fra CPU til CPU ja. Men du må nesten bare prøve deg frem. Dersom du har kabinettvifter klarer du sikkert 2.4. Kan bli litt hett uten sirkulasjon i kassa. Men jeg har et spørsmål: Har du Winchester eller Venice? Husk at Venice har standard lavere spenning slik at den ikke blir så varm.

Lenke til kommentar
Varrierer litt fra CPU til CPU ja. Men du må nesten bare prøve deg frem. Dersom du har kabinettvifter klarer du sikkert 2.4. Kan bli litt hett uten sirkulasjon i kassa. Men jeg har et spørsmål: Har du Winchester eller Venice? Husk at Venice har standard lavere spenning slik at den ikke blir så varm.

5420882[/snapback]

Damn, nå blei jeg faktisk usikker. Åssen finner jeg ut det? Er rimelig sikker på at det er Winchester though :p

Men asso, jeg vil vel merke ganske god forskjell fra 1.8Ghz til 2.5Ghz, hvis det går bra lissom? I si for eksempel BF2 / HL 2.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...