Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Pc-en booter ikke

Anbefalte innlegg

Hei har nettopp bygget min første pc, men har et utrolig irriterende problem med at når jeg skal slå på pc-en starter den på vanlig måter helt til den skal boote windows da blir skjermen svart og pc-en blir helt stille, den går men jobber ikke. så må jeg slå av pcen og når den nå skal starte windows får jeg melding om at windows ikke kunne starte på vanlig måte og får et par alternativer her, de som skjenner windows vet hvva jeg snaker om. her velger jeg start på vanlig måte og pcen starter og virker fint. til jeg slår den av og skal starte på nytt da må jeg slå av og på pcen en gang får jeg får melding fra windows igjen.

Har prøvd å installere windows på nytt x antall ganger men uten forandring

Data:

HK: msi k8n neo4-f

CPU Amd Athlon 3700+

ram: 1024 Kingston ddr pc3200

hd: ide western digital caviar 200gb

Vær så snill å hjelp meg, da det er dyrt å sende pc-en til reparasjon og så er jeg en kløne så jeg trenger forklaringer hvis dere kommer med tips. tusen takk

Endret av danfuruvarp
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvor lenge har du ventet for at windows skal starte?

Merker en rar ting her med nye s-ata 300 harddisken, det stopper opp en stund rett før windows loader, bare står en stund og så begynner loadingen og alt fungerer problemfritt..

Kjører s-ata 300 på s-ata 150 hovedkort (med pin rett plassert selvsagt)..

Lenke til kommentar
...

Data:

HK: msi k8n neo4-f

CPU Amd Athlon 3700+

ram: 1024 Kingston ddr pc3200

hd: ide western digital caviar 200gb

5411622[/snapback]

Ved installasjon av Windows XP starter du selvsagt fra en CD eller DVD-enhet. Ser ikke denne listet her. Kan du beskrive hvordan alle IDE-enhetene er koblet til, inkl. jumpersettinger og om der er første eller siste enhet på IDE-kabelen. Er din versjon av Windows inkl servicepack 1 eller 2 (den opprinnelige taklet bare maks 132Gb harddisker)?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...