LtdEdFred Skrevet 9. september 2002 Del Skrevet 9. september 2002 Jeg har Tweak XP, men fant ingen funksjon for den i Classic Mode. Er det en "trylleformel" for å fjerne den? Lenke til kommentar
gizzmo-kvakk Skrevet 9. september 2002 Del Skrevet 9. september 2002 er ikke det bare og høyreklikke på startmenyen, velge properties > costumize > advanced og velge den bort fra listen da ? eller er det veldig feil ? Lenke til kommentar
LtdEdFred Skrevet 9. september 2002 Forfatter Del Skrevet 9. september 2002 Jeg har ikke en sånn feature vaffal :sad: Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 9. september 2002 Del Skrevet 9. september 2002 jo det har du. properties -> start menu -> customize -> advanced. Lenke til kommentar
LtdEdFred Skrevet 9. september 2002 Forfatter Del Skrevet 9. september 2002 Er dere sikre på at vi snakker om samme problem? Jeg mener den første menuen som spretter opp rett etter at du har trykket på Win keyen eller klikka på "start" knappen. Der står det "Help and Support" sammen med f.eks "Programs" og "Control Panel" (som jeg også gjerne vil bli kvitt). Lenke til kommentar
thelittlewitch Skrevet 9. september 2002 Del Skrevet 9. september 2002 joda, det stemmer som han sier :smile: Lenke til kommentar
LtdEdFred Skrevet 9. september 2002 Forfatter Del Skrevet 9. september 2002 Stemmer som hvem sier? Lenke til kommentar
superdigg Skrevet 9. september 2002 Del Skrevet 9. september 2002 Med Classic start meny er det ikke like lett å fjerne men du kan gjøre det sånn: Last ned X-Setup fra http://www.xteq.com og installer. Når du starter det så velg X-Setup default UI for Power Users. Under All X-Setup Plug-ins velg Appearance->Start Menu->Windows XP->Classic Start Menu->Visible Items Nå kan du fjerne haka ved Help i vinduet til høyre. Lenke til kommentar
Mozy Skrevet 9. september 2002 Del Skrevet 9. september 2002 Quote: Den 2002-09-09 23:26, Baltazar skrev:Er dere sikre på at vi snakker om samme problem? Jeg mener den første menuen som spretter opp rett etter at du har trykket på Win keyen eller klikka på "start" knappen. Der står det "Help and Support" sammen med f.eks "Programs" og "Control Panel" (som jeg også gjerne vil bli kvitt). Av rein nysgjerrighet spør jeg hvorfor du vil fjerne dette?? :smile: _________________ XP Pro P4 2.26 GHz 512 DDR Apacer PC2700 Asus P4S533 IBM 120GPX 60GB WD Caviar 80GB Quantum Fireball 20GB Plextor 40/12/40 [ Denne Melding var redigert av: Mozy på 2002-09-10 00:45 ] Lenke til kommentar
superdigg Skrevet 9. september 2002 Del Skrevet 9. september 2002 Det sier seg jo selv det vel? De fleste blir jo hekta på å customize det meste fra wallpaper til startmeny. En annen ting er at er det ting du ikke bruker så er det jo ikke noe vits å ha det der vel? He he, vi er jo alle sammen sære og litt syke i hodet på hver vår kant. Jeg f.eks må ha control panel som meny og fjerne ditt og datt også er det bare noen spesielt utvalgte ikoner jeg alltid har i quick launchen... Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 9. september 2002 Del Skrevet 9. september 2002 Oops! var skråsikker på at den var der! Men det var visst kun den av startmeny snarveiene som ikke var der... Jeg fjernet min med "Tweak UI". (Et program som burde vært standard i windows) du finner tweak UI som en del av "powertoys" pakken på http://www.microsoft.com Lenke til kommentar
LtdEdFred Skrevet 10. september 2002 Forfatter Del Skrevet 10. september 2002 Som superdigg sa. Er så irriterende med alle de møkka ikonene man aldri bruker. Skal fjerne "Help and Support" og "Kontrollpanel" også så har jeg kun "Programmer" der. De jeg har fjerna er det jo alskens snarveier til innebygd i Win allikevel. Lenke til kommentar
superdigg Skrevet 10. september 2002 Del Skrevet 10. september 2002 Jeg har TweakUI installert men har ingen mulighet til å gjøre dette. Jeg har versjon 2.00.1.0 for Windows XP. Lenke til kommentar
Mozy Skrevet 10. september 2002 Del Skrevet 10. september 2002 Quote: Den 2002-09-10 01:05, superdigg skrev:Det sier seg jo selv det vel? De fleste blir jo hekta på å customize det meste fra wallpaper til startmeny. En annen ting er at er det ting du ikke bruker så er det jo ikke noe vits å ha det der vel? He he, vi er jo alle sammen sære og litt syke i hodet på hver vår kant. Jeg f.eks må ha control panel som meny og fjerne ditt og datt også er det bare noen spesielt utvalgte ikoner jeg alltid har i quick launchen... Jeg er litt enig med deg, men hvorfor fjerne kontrollpanel? Hvorfor ikke bare utvide den så det blir en meny der den er nå? Når det gjelder quick launch så er det ikke hva som helst som får lov til å ligge der hos meg heller... :smile: Lenke til kommentar
LtdEdFred Skrevet 10. september 2002 Forfatter Del Skrevet 10. september 2002 Nei orden ska verra orden. Har kun to ikoner på skrivebordet og like mange i quick launchen. I systrayet har jeg ingen. Jeg trenger jo ikke Kontrollpanelet i start menuen. Det tar jo kortere tid å trykke "Winkey+C" som får opp Kontrollpanelet på nulltid. "Winkey+R" er Run osv... Lenke til kommentar
sten Skrevet 10. september 2002 Del Skrevet 10. september 2002 Her er riktig svar uten installering av noe prog. start meny: kjør (åpne) mmc (ok) -fil legg til snap in modul -legg til i konsoll rot velg lokal datamaskin policy (fullfør) (lukk) (uttvid) lokal datamaskin policy / administrative maler / start meny og oppgavelinje høyre klikk på "fjern hjelp menyen fra start meny" (på høyre side) / egenskaper / aktivert gå ut. logg av/på vips borte vekk ! som dere ser kan man også fjerne masse annet her også. Lenke til kommentar
superdigg Skrevet 10. september 2002 Del Skrevet 10. september 2002 Hey!!! Konge kommando! Burde jo skjønt at det var noe sånt, tross alt de 3dje-parts programmene som gjør dette må jo bygge på noe de også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå