Jorek Skrevet 9. januar 2006 Del Skrevet 9. januar 2006 Hei. Jeg får denne feilen når jeg prøver å kjøre ./configure. Programmet jeg prøver å installere er gtick. Package gtk+-2.0 was not found in the pkg-config search path. Perhaps you should add the directory containing `gtk+-2.0.pc' to the PKG_CONFIG_PATH environment variable No package 'gtk+-2.0' found Consider adjusting the PKG_CONFIG_PATH environment variable if you installed software in a non-standard prefix. Alternatively, you may set the environment variables DEPS_CFLAGS and DEPS_LIBS to avoid the need to call pkg-config. See the pkg-config man page for more details. Skjønner jo hva som er galt, men ossen fikser jeg det. Her ligger gtk+-2.0.pc /usr/lib/pkgconfig/gtk+-2.0.pc Lenke til kommentar
Palme Skrevet 10. januar 2006 Del Skrevet 10. januar 2006 Hvilken distro? Gtick ligger i pakkesystemet til Ubuntu (visst mot all forventning det er det du kjører) Ellers har du prøvd å lage en symlink? (mulig jeg er på blåbærtur her nå, men skader vel ikke å prøve?) Eventuelt bare sitte PATH? Lenke til kommentar
Jorek Skrevet 10. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2006 (endret) Jeg kjører Slackware 10.2. Jeg har installert gtk+ både fra kildekode OG fra et pakkesystemet(slapt-get), men det funker ikke ennå... Hvor skal jeg legge symbol linken? Det står ikke noe om det i feilmeldinga... Og hva mener du med "Eventuelt bare sitte PATH"? Endret 10. januar 2006 av Jorek Lenke til kommentar
olear Skrevet 10. januar 2006 Del Skrevet 10. januar 2006 (endret) Jeg har installert gtk+ både fra kildekode OG fra et pakkesystemet(slapt-get), men det funker ikke ennå... Her er problemet ditt Slett _alt_ som har med GTK å gjøre, så installerer du GTK som følger med Slackware. Uansett, laget en pakke til deg: http://packages.slackforge.net/slackware-10.2/gtick/ Endret 10. januar 2006 av olear Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå