Gå til innhold

Videokamera, mellom 5000-10000kr

Anbefalte innlegg

En vennine fant ut hun skulle på jordomseiling i 5 mnd, og vil gjerne ha et videokamera som kan være med på reisen, med maxpris på 10000kr.

Hun har digitalkamera fra før så det er ikke så viktig.

Jeg har snull snøring om hva som er bra av videokamera, og heller ikke hva som er egnet på en slik reise.

Hun drar om 14 dager, så et par kjappe tips sier jeg ikke nei takk til.

Spesielle krav, ingen, men kameraet bør jo være praktisk med tanke på turen hun skal på.

Endret av tore-
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis hun skal seile (på båt) bør hun kjøpe et brukt proffhus fra Nikon eller Canon. De er så og si vanntette, og en skikkelig storm på havet og en hurtig film kan gi spennende bilder, hvis ikke huset slipper inn vann som ødelegger filmen.

Personlig ville jeg valgt en brukt Nikonos (undervannskamera til Nikon) på en slik reise. Det krever dog gode fotografiske kunnskaper, og er ikke for hvem som helst. Det får hun vurdere selv.

Endret av PMnormal
Lenke til kommentar

Kjøp et brukt speilrefleks som nå er veldig billig og det er mange tilsalgs, f.eks. på foto.no.

Dersom hun ønsker å ta litt "live" bilder finnes det regnfrakker til disse, f.eks. fra Ewa Marin som selges hos marinfoto.no. Universalposer hvor du må oppgi filterdiameter og om du vil ha plass til ekstern blitz. Finnes også i versoner som skal tåle maks 10 m, men styr unna det.

Du trenger ikke 10k for dette.....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...