Curtis Jackson Skrevet 9. januar 2006 Del Skrevet 9. januar 2006 (endret) Heisann, har akkurat fått pcn min tilbake fra rep og har et problem at jeg ikke får bootet windows står at jeg mangler NTLDR press ctrl alt del for å restarte. Har ingen anelse hva jeg kan gjøre for å løse dette problemet. Bios batteriet står utav nå men vet ikke hva mer jeg skal gjøre. Formatere er jo uaktuelt da jeg vil tro at det er bare noen windows filer som mangler for at jeg skal kunne få den til å boote. har: asus k8v se deluxe 2x512 corsair value radeon 9800 pro 128 mb nec cd rom til 500 kr ca og 2x 200 gb western digital amd athlon 64 3200 Endret 9. januar 2006 av Curtis Jackson Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 9. januar 2006 Del Skrevet 9. januar 2006 Sett inn windows-cden, velg recovery console, og skriv: fixboot c: (hvis c: er systempartisjonen) Lenke til kommentar
Curtis Jackson Skrevet 9. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2006 (endret) ah det var den ja, glemte å skrive c: takker edit: fungerer ikke, andre ideer? Endret 9. januar 2006 av Curtis Jackson Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 9. januar 2006 Del Skrevet 9. januar 2006 Får du fortsatt samme melding? Finner du begge diskene i BIOS? Lenke til kommentar
drengen Skrevet 9. januar 2006 Del Skrevet 9. januar 2006 Heisann, har akkurat fått pcn min tilbake fra rep og har et problem at jeg ikke får bootet windows står at jeg mangler NTLDR press ctrl alt del for å restarte. Har ingen anelse hva jeg kan gjøre for å løse dette problemet. Bios batteriet står utav nå men vet ikke hva mer jeg skal gjøre. Formatere er jo uaktuelt da jeg vil tro at det er bare noen windows filer som mangler for at jeg skal kunne få den til å boote. har: asus k8v se deluxe 2x512 corsair value radeon 9800 pro 128 mb nec cd rom til 500 kr ca og 2x 200 gb western digital amd athlon 64 3200 5411334[/snapback] du må sette sette c som boot disk i bios da vil det bli orden på det Lenke til kommentar
Curtis Jackson Skrevet 9. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2006 ja begge diskers finner jeg i bios. Hvordan sitter jeg opp c disken som boot da? Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 9. januar 2006 Del Skrevet 9. januar 2006 ja begge diskers finner jeg i bios. Hvordan sitter jeg opp c disken som boot da? 5411630[/snapback] Det er ulikt for BIOS til BIOS. Jeg tror det er under Boot Priority eller noe lignende, men da velger du som regel hvilken disk/cdrom/floppy som skal komme først, ikke partisjoner som C: er. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå