Gå til innhold

Kan jeg kjøpe ny IPOD når jeg har USB1?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For alt jeg vet skal usb være tilbakoverkombatibelt. Hvorfor skal plutselig andre regler gjelde for apple sine mp3 spillere?

Er jo det man har standarer for.

Eneste som skjer at tar lengere tid å overføre musikk.

Det kortet koster deg 150 kr på chlas olson bare så du vet. Ikke verdens undergang akkurat.

Endret av UUnreal
Lenke til kommentar

I følge Apple:

iPod Shuffle

Integrert USB 1.1- og 2.0-kompatibel tilkobling

iPod Nano

USB via Dock-tilkoblingen

iPod

USB via Dock-tilkoblingen, komposittvideo (med AV-kabel som selges separat) og lyd via hodetelefonutgang eller linjeutgangen på iPod Universal Dock (selges separat)
Systemkrav for Windows

PC med USB-utgang eller -kort (USB 2.0 anbefales)

Lenke til kommentar

Da jeg fikk iPoden min (G5) i november ble jeg mildt sagt sjokkert da jeg ikke kunne bruke FW, det kom faktisk opp på skjermen; Firewire støttes ikke, vennligst bruk USB2. Iallefall noe i den duren :p

Og da jeg prøvde vanlig USB fikk jeg tusen feilmeldinger om at jeg har plugget en høyhastighets blablabla i en ikke høyhastigehets USB port...

Da måtte jeg dra ned til datakjeden og plukke opp en USB2 kort:P

192 kr kostet beistet.

Lenke til kommentar
Koble til en USB1 enhet til pc`en. Du får da beskjed om at den er for treig fordi porten kan yte høyere hastighet.

5419574[/snapback]

et eksempel? jeg sjekka docken til digitalkameraet mitt (casio exilim 5.0) og der sto det usb cradle, ikke usb2 cradle..

Lenke til kommentar
I Applebutikken sa de at man måtte ha USB2 og at de ikke kunne garantere at det vil fungere med USB1. Stemmer det? Ønsker ikke å bruke penger på min gamle PC for "oppgraderingskort" for USB2.

5411234[/snapback]

Har en iPod Mini, og den funkert bare fint med USB1.0 selv om overføringen gikk veldig sakte før jeg kjøpte ny maskin, dessuten skal jo USB være bakoverkopatibel... men kan jo ikke garantere hvordan det vil fungere med f.eks en iPod nano!

Koster foresten ikke mer enn 200,- for et USB2.0kort, og 300,- for et Firewire kort.

Er jo ikke en bortkastet inversting selv om du skal oppgradere snart eller ikke!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...