Jesper Karsrud Skrevet 9. januar 2006 Del Skrevet 9. januar 2006 (endret) Mornsann. Jeg sitter og lager et aldri så lite galleri her nå, der jeg bruker GD til å lage thumbnails, men jeg får opp følgende feilmelding: Warning: imagejpeg(): Unable to open 'thumbnailmappe/bilde.jpg' for writing in sti/til/script on line 41. Har prøvd CHMOD til 0777 på mappen, og bildene den skal åpne for å lagre nye thumbnails. foreach ($images as $image) { // Lag thumbnails $source = $path."/".$image; $thumbsource = "thumbs/".$image; $thumbheight = "75"; $quality = "40"; if (file_exists($source) && !file_exists($thumbsource)) { $size = getimagesize($source); $width = round($size[0]/($size[1]/$thumbheight)); $height = $thumbheight; $resize = imagecreatetruecolor($width, $height); switch ($size['mime']) { case 'image/jpeg': $im = imagecreatefromjpeg($source); imagecopyresampled($resize, $im, 0, 0, 0, 0, $width, $height, $size[0], $size[1]); imagejpeg($resize, 'thumbs/'.$image, $quality); break; case 'image/png': $im = imagecreatefrompng($source); imagecopyresampled($resize, $im, 0, 0, 0, 0, $width, $height, $size[0], $size[1]); imagepng($resize, 'thumbs/'.$image, $quality); break; } imagedestroy($im); } Der er koden som lager thumbs av bilder som ligger i en mappe som er definert tidligere skriptet. Det jeg lurer på er da om noen har noen anelse om hvorfor den ikke klarer å lage thumbnails? Har lest på php.net også, men der fant jeg ikke ut stort heller.. Endret 9. januar 2006 av Jibril2k Lenke til kommentar
???????? Skrevet 9. januar 2006 Del Skrevet 9. januar 2006 (endret) Har filen bilde.jpg også CHMOD 777? Er ikke dette problemet forsøk å legge til full path til bildet eller legg til ./ på begynnelsen. Endret 9. januar 2006 av ???????? Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 9. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2006 Jepp, alle filer og mapper har CHMOD 777. Lenke til kommentar
???????? Skrevet 9. januar 2006 Del Skrevet 9. januar 2006 (endret) Editerte inne denne i forrige post: Er ikke dette problemet forsøk å legge til full path til bildet eller legg til ./ på begynnelsen. Endret 9. januar 2006 av ???????? Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 9. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2006 Endret nå til $path.'/thumbs/'.$image i imagejpeg(), og da forsvant feilmeldingen, men det kommer fortsatt ingen bilder opp Siden det gjelder, og koden.. Lenke til kommentar
???????? Skrevet 9. januar 2006 Del Skrevet 9. januar 2006 Siden $path = "images" så betyr det at bildene skal ligge på c:\images\thumbs\ eller på *nix /images/images/thumbs/. Er du ikke root bruker så betyr dette at du ikke har tilgang til denne mappen. Forsøk $path = "./images"; eller definere full path. Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 9. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2006 (endret) Nå har jo faktisk blitt laget thumbnails, men jeg får ikke vist dem på forsiden. Det er vel muligens bare noen små uklarheter i hvordan jeg har definert hvor de forskjellige mappene ligger, skulle jeg tro... Får se på det litt senere i kveld. Edit: Nå fikk jeg det til å fungere Manglet en "/" mellom $path og thumbs i $thumbsource, så når jeg fikk inn den ordnet alt seg Takk for all hjelp ???? Endret 9. januar 2006 av Jibril2k Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå