Gå til innhold

Militæret 2006. Hvem skal inn?

knutby

Anbefalte innlegg

Finnes tråder for hvert år så jeg lager en for 2006.

(Om det ikke finnes fra før da, som jeg ikke har sett)

Skal du inn i militæret i år?

Når? Hvor?

Jeg skal inn i morgen og skal møte på Sessvollmoen kl 09:00

Selve tjenesten er Garden med rekrutt på Rena.

Noen flere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Håper ikke jeg skal inn i militæret..

Er egentlig en jevlig dum innstilling jeg har til det, fordi der får du bygget opp formen, du får fler venner, du kan jo lære mer om fag osv (mitt tilfelle service-elektronikk : data og kontor)..og ta lappen på masse forskjellige ting.

Men har ikke noe lyst, nå var det slik at jeg skulle ha vært i militæret, men pga lærling så går ikke dette, så jeg skal nok i 2007..

Lenke til kommentar
Håper ikke jeg skal inn i militæret..

Er egentlig en jevlig dum innstilling jeg har til det, fordi der får du bygget opp formen, du får fler venner, du kan jo lære mer om fag osv (mitt tilfelle service-elektronikk : data og kontor)..og ta lappen på masse forskjellige ting.

Men har ikke noe lyst, nå var det slik at jeg skulle ha vært i militæret, men pga lærling så går ikke dette, så jeg skal nok i 2007..

5411215[/snapback]

du høres ut som en av de brosyrene som ble prakka på meg ved sesjonen min...trust me...militæret er noe ordentlig sagmugg fra ende til annen....

selv er jeg imot militæret sånn sett og valgte siviltjenesete etter endt rekrutt...da hadde jeg sett nok til å skjønne at dette var WAY offtrack...fikk dra tilbake til Oslo, henge med venner, bo for meg selv og hadde en uberchill jobb, samtidig som jeg ikke støttet en stat med planer og ideer jeg overhodet ikke er enig i.... :no:

Lenke til kommentar
Tragisk at folk skal grue seg til en så fin opplevelse. Ta det som en mann!

5411462[/snapback]

Jaja, folk er forskjellige. Å jeg for min del vet ikke om det kommer til å bli en fin opplevelse eller ei, siden jeg aldri har vært i millitæret før :)

Lenke til kommentar

Nei, skulle egentlig, men jeg søkte siviltjeneste isteden. Fikk beskjed om at jeg skulle inn i januar 06, men søkte om utsettelse da jeg er i 4-årig utdanning. Det som er så dumt er at folka der borte ikke fatter at utdanninga mi tar 4 år. Fikk bare utsatt til sommeren. Hvis jeg ikke får utsatt lenger enn det (noe jeg sikkert ikke får) må jeg nesten garantert ta 66% av fagene jeg tar nå på nytt. Norge er herlig dere! Norge trenger lærere og staten river meg ut av allmennlærer utdanningen for å vaske på en barnehage elns.

Endret av qweac
Lenke til kommentar
...folka der borte ikke fatter at utdanninga mi tar 4 år. Fikk bare utsatt til sommeren. Hvis jeg ikke får utsatt lenger enn det (noe jeg sikkert ikke får) må jeg nesten garantert ta 66% av fagene jeg tar nå på nytt...

5412487[/snapback]

Det tror jeg neppe stemmer, du får jo fullført eksamenene dine for dette studieåret? Må vel være en smal sak å snakke med skolen om gjenopptagelse etter fullført verneplikt. Jeg er forresten også på allmennlærerutdanning... og en i klassen min har også utsatt verneplikten sin, han skulle egentlig inn i januar han også. Vet derimot ikke hvor lenge han har fått utsatt det, mulig det også bare var til sommeren.

Rart at militæret gidder å bry seg med folk som utsetter det, de har mer enn nok folk å ta av uansett. Jeg har hørt om mange som faktisk vil inn i militæret, men får ikke lov, mens igjen andre ikke vil og må være der. Sprøtt system. Da jeg var i militæret var det mindre enn 50% av årskullet som gjennomførte verneplikten, ifølge Forsvarets Forum (et blad som gis ut innen forsvaret). Det var året før "milliardsprekken". Nå er det sikkert enda færre som i det hele tatt har muligheten, med all nedkutting i budsjett osv. som har foregått i det siste.

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...