Gå til innhold

php og fwrite() = pdf?

Anbefalte innlegg

kan det gå ann å fwrite() en pdf? hadde vært suverent hvis dette hadde gått ann. noen som vet? eller er det en god del lisensering som skal til før dette kan gjøres?

ønsket løsning: vil ved hjelp av php skrive en php fil til server

hvis dette ikke lar seg gjøre: vil hjelp av php, etter å klikket submitt knapp, loade ett nytt vindu med pdf, mens moder vinduet får en header location som sender bruker til ønsket location.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ønket løsning: vil ved hjelp av php skrive en php fil til server??

Mener du opprette en PDF fil som du lagrer på serveren?

I så fall så finnes det inkludert bibliotek i PHP, som koster ganske mye i lisens - se www.php.net/pdf

Det finnes også et ganske populært gratis bibliotek for å opprette pdf filer. Dette er gratis for både privat og kommersielt bruk. Se www.fpdf.org

Forfatteren av dette oppdaterer ikke selve biblioteket så ofte, men han planlegger en oppdatering snart. Grunnen til at det ikke oppdateres så ofte nå er at det fungerer meget bra, og hvis du kikker på siden så finnes det mange scripts utviklet til dette biblioteket. Der finner du det meste du trenger dersom du trenger mer avanserte funksjoner. Oliver (forfatteren av fpdf) fortalet meg i en mail at neste versjon mest sannsynelig vil for det meste inneholdet inkludering av disse scriptene, og få nyheter med selve biblioteket.

Lenke til kommentar

bruker fpdf, kanskje skulle nevnt det :p, MEN, har ikke funnet ut om den faktisk kan skrive til selve serveren... det jeg har oppfattet det som er at den bare kaster ut en pfd. jeg vil sette en filbane der hvor jeg kan fysisk plassere fila..

kaaaanskje også legge til at jeg ikke bruker php5? ;)

Endret av phun-ky
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...