ChristianHL Skrevet 9. januar 2006 Del Skrevet 9. januar 2006 Lurer på om AMD har en prosessor lik Intel's Pentium M? ("centrino") Ser at det selges endel billige laptoper med Sempron f.eks. Utvikler denne prosessoren mye varme så det blir endel viftestøy, eller har den noen form for speedstep? Lenke til kommentar
thinkdifferent Skrevet 9. januar 2006 Del Skrevet 9. januar 2006 AMD's svar på Intel's Pentuim M er vel AMD Turion 64... Du kan vel si det sånn at Sempron er AMD's svar på Intel Celeron M... Varme og støy har jeg ikke peiling på... Lenke til kommentar
rend Skrevet 9. januar 2006 Del Skrevet 9. januar 2006 AMD's svar på Intel's Pentuim M er vel AMD Turion 64... Du kan vel si det sånn at Sempron er AMD's svar på Intel Celeron M... 5410673[/snapback] Men har denne Turionversjonen noe ala Speedstep (manuelt/automatisk), slik at man kan klokke ned prosessoren når man likevel ikke trenger mye prosessorkraft? Lenke til kommentar
Majorp Skrevet 9. januar 2006 Del Skrevet 9. januar 2006 Den har noe som heter Powernow såvidt jeg vet. Som funger omtrent likt som speedstep. Mvh MajorP Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 9. januar 2006 Del Skrevet 9. januar 2006 Slik jeg har forstått det, så er problemet med Turion-pcene at resten av maskinen bruker mye strøm, mens selve Turion-prosessorene ikke bruker mye. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå