Gå til innhold

Intel CPU Pentium 4 670 3.8GHz

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har lyst til og overklokke CPUn min men det virker som at jeg ikke har klokke funksjoner i BIOSn min. Jeg har ATAPI BIOS V1.7.1.56. Kan det hende at det er bare meg som ikke finner de eller må jeg gjøre noe med BIOSn? Når jeg starter opp PCn kommer det American Megatrends Inc hvis dette hjelper...

----------------------------------------------------------------------------------------------

CPU: http://psdata.no/ps.asp?it=113442&mlevel=011205

Motherboard: http://www.asus.com/products.aspx?l1=3&l2=...160&modelmenu=1

Case: http://www.thermaltake.com/2005/xaserCase/...s/va8000bws.htm

----------------------------------------------------------------------------------------------

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg fant en my inne på System Configuration eller noe som hette AI Overclocking og når jeg sat den på Manual fikk jeg fram masse sån som CPU Frequency [200], DRAM Frequency [Auto], Preformance Mode [Turbo] osså videre. Er det her jeg kan gjøre alt "magien" lol ? Du sa at ikke mitt hovedkort hva bra not? Hva brude jeg ha da og hvorfor er det ikke beregnt til overklokking?

Lenke til kommentar

det er der det ligger. bare still på fsb og eventuelt sett minne divider. og selvfølgelig vcore om nødvendig.

det er vel helst de toppkortene som er egnet til overklokking. med tanke på stabilitet og takling av høye fsb hastigheter. støtter ditt hk 1066fsb? altså de dyre Extreme Edition cpuene?

tipper du ikke har disabla EIST. den klokker cpu ettersom den trenger cpukraft. den MÅ disables.

Lenke til kommentar
Merkelig. Hvorfor ligger Core Speed under 3GHz og noen ganger hopper opp til over 4GHz? Jeg har jo 3.8GHz..

cpu29700rb.png

5410928[/snapback]

Det er SpeedStep. Det senker klokke hastighet når CPUen ikke blir belastet. (tror du kan skru det av i Bios)

Tror PCen din vil klokke bedre hvis du skrur av Speedstep.

Hviken kjøling har du??

Lenke til kommentar
det er der det ligger. bare still på fsb og eventuelt sett minne divider. og selvfølgelig vcore om nødvendig.

det er vel helst de toppkortene som er egnet til overklokking. med tanke på stabilitet og takling av høye fsb hastigheter. støtter ditt hk 1066fsb? altså de dyre Extreme Edition cpuene?

tipper du ikke har disabla EIST. den klokker cpu ettersom den trenger cpukraft. den MÅ disables.

5411238[/snapback]

Hvordan finner jeg ut hvor mye FBS den støtter? Står det som fakta noe sted?

Lenke til kommentar

Jeg har fått min opp til 4.18GHz nå, men når jeg restarter bruker den lengre tid før den tenner igjen. Den slår seg av så tar det 3sec så slår den seg på igjen når jeg restarter. Hvorfor skjer det? Er det spennings forskjeller? Hvordan fixer jeg dette? Er dette skadelig ? hehe mange spørsmål. Temperaturen er ikke noe prob.

Lenke til kommentar

Aha :D Den virker bra. Har aldrig hørt om Abit før.

Jeg prøvde og sette OC 30% i stad og da fikk jeg bare blå skjer når windows starta, hvorfor skjer dette? Den kjører helt fin på 15%(4.18GHz) Temperaturen var helt fin. CPU'n bruker 1.51V nå og hastighet på 4.18GHz.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...