knutby Skrevet 9. januar 2006 Del Skrevet 9. januar 2006 http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=259943 tenker på annmeldelsen av saw. Er det bare jeg som leser den feil eller sier han ganske direkte at han gir den bunnkarakter siden det er en bra film? Skjønnte ikke denne annmeldelsen.. Lenke til kommentar
Kjekssjokolade Skrevet 9. januar 2006 Del Skrevet 9. januar 2006 Omtaler er subjektive. DVS det er den som har lest eller sett som skriver om det han har lest eller sett, her var det en film, som etter min mening er genial. Men en omtale gir med andre ord uttrykk for personens smak og behag. Derfor kan en film som er bra i dine øyne, få et dårlig terningkast, personlig synes jeg de fleste anmeldere har smaken i ræva.... Lenke til kommentar
knutby Skrevet 9. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2006 Subjektivt eller ikke, mente bare at han klart og tydelig sier den er bra, men allike vell gir den terningkast 1. Lenke til kommentar
Kjekssjokolade Skrevet 9. januar 2006 Del Skrevet 9. januar 2006 Ja han gjør det...merkelig type Lenke til kommentar
A.J Green Skrevet 9. januar 2006 Del Skrevet 9. januar 2006 Jeg må nesten bare annta at han var særs sarkastisk når han skriver: Og filmen er faktisk både velspilt og vellaget. Noe annet kan jeg ikke forestille meg. Forøvrig ville jeg gitt filmen 3/4. Synes ikke den var så hakkanes gale jeg. Lenke til kommentar
ErlendRU Skrevet 9. januar 2006 Del Skrevet 9. januar 2006 (endret) Ja han gjør egentlig det.. Enig med det kt600 sa. edit: Synes også filmen var ganske bra. Endret 9. januar 2006 av ErlendRU Lenke til kommentar
Kjekssjokolade Skrevet 9. januar 2006 Del Skrevet 9. januar 2006 3/4 høres riktig ut...jeg syntes det var en bra film. SAW2 var heller ikke så verst, men noe mere ekkel faktor.... Lenke til kommentar
knutby Skrevet 9. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2006 Enig det er en veldig bra film, bare så urettferdig for filmen at han faktisk synes den er bra og allike vell gir den en ener.. Men det er jo VG annmelder da, synd ikke alle tar det med en klype salt. Lenke til kommentar
Kjekssjokolade Skrevet 9. januar 2006 Del Skrevet 9. januar 2006 Eller for å si det på en annen måte...det er ikke noe terningkast 6 film , men å gi den 1 er litt vell drøyt. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 9. januar 2006 Del Skrevet 9. januar 2006 Filmanmeldere er en artig liten rase som vandrer sammen på små, brune kafèer og diskuterer Kafka og den nye Bloc Party-skiva. Med andre ord, de suger. Lenke til kommentar
Kjekssjokolade Skrevet 9. januar 2006 Del Skrevet 9. januar 2006 LarsP, nydelig formulert Lenke til kommentar
_crs_ Skrevet 9. januar 2006 Del Skrevet 9. januar 2006 Man må finne filmanmeldere som har samme filmsmak som deg selv, hvor man etterhvert som man leser anmeldelsene ser at her er det mye enighet med deg selv. Da går det å bruke disse anmeldelsene som en pekepinn for om du selv skal se filmen eller ikke. Lenke til kommentar
ilstang Skrevet 9. januar 2006 Del Skrevet 9. januar 2006 Vel, de har vel en terning som de kaster på bordet foran seg for på den måten gi terningkast. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 9. januar 2006 Del Skrevet 9. januar 2006 Man må finne filmanmeldere som har samme filmsmak som deg selv, hvor man etterhvert som man leser anmeldelsene ser at her er det mye enighet med deg selv. Da går det å bruke disse anmeldelsene som en pekepinn for om du selv skal se filmen eller ikke. 5410702[/snapback] Og det er som regel vanskelig i lille Norge. Jeg for min del tyr til gutta på www.aintitcool.com for gode underholdningsfilmer da de er ganske så glade i popcorn. Roger Ebert og andre lignende figurer er jo ikke å fnyse av heller. Lenke til kommentar
L@sse Skrevet 9. januar 2006 Del Skrevet 9. januar 2006 (endret) Helt enig, LarsP Man kan ikke se på én anmelders kritikk for å finne ut om den er bra eller ikke. F.eks. ga VGs anmelder Sin City 3 når den kom. Ser man på IMDb, ligger den som #74 på All-time ranking. Endret 9. januar 2006 av L@sse Lenke til kommentar
_crs_ Skrevet 9. januar 2006 Del Skrevet 9. januar 2006 Og det er som regel vanskelig i lille Norge./quote] Det er absolutt så korrekt, i Norge finnes det ikke en anmelder jeg liker. Roger Ebert er ok, men personlig foretrekker jeg James Berardinelli, helt uavhengig, ivrig filmtilhenger og dønn seriøs. Anmeldelsene hans kan leser her: http://movie-reviews.colossus.net/ Lenke til kommentar
Sir Zu Zwat Skrevet 9. januar 2006 Del Skrevet 9. januar 2006 Det er mer en 5'er-film enn en 1'er-film. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 9. januar 2006 Del Skrevet 9. januar 2006 Dessuten: Alt annet enn en ener på terningen ville vel skremme bort horror-horden. Så, vær så god! den linja der forsvarer hvorfor anmelderen gir terningkast 1, stikk i strid med en meget usikker review Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 9. januar 2006 Del Skrevet 9. januar 2006 Den anmeldelsen har like stor betydning for andre som min, din og kanskje hans også. Det er ikkje meir enn ein enkeltpersons vurdering. Har sett så mange, i mine auge, idiotiske anmeldelsar at eg ikkje tar så mykje på veg av den grunn. For øvrig har filmen fått 7.6/10 i karakter på IMDB, med 30,934 stemmer, 7\10 synest eg er ein grei karakter for filmen. Lenke til kommentar
Gaston Skrevet 9. januar 2006 Del Skrevet 9. januar 2006 (endret) Omtaler er subjektive. Desverre, men det finnes vel ingen andre måter... Kom på en måte som er realtivt "fair": IMDB sine votes på filmer samler et helhetsinntrykk av flere tusen filmseere og kan gi oss et godt grunnlag for å se filmen. Demokrati til folket! Endret 9. januar 2006 av Gaston Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå