Josh! Skrevet 9. januar 2006 Del Skrevet 9. januar 2006 Vet ikke helt hvor jeg skal poste denne, men synes det passa best her. Jeg har noen dokumenter som det hadde vært greit å hatt tilgang til hele tiden via en nettforbindelse. For tiden har jeg lagt de ut på en gratis Home.no-server. Er det noen mulighet for at jeg kan passordbeskytte dokumentene, så at jeg må skrive inn et passord for å kunne vise og åpne dem? Og er det andre gratis servere som jeg heller kan bruke enn Home.no? Takker for svar Lenke til kommentar
Taxman Skrevet 9. januar 2006 Del Skrevet 9. januar 2006 Vet ikke helt hvor jeg skal poste denne, men synes det passa best her. Jeg har noen dokumenter som det hadde vært greit å hatt tilgang til hele tiden via en nettforbindelse. For tiden har jeg lagt de ut på en gratis Home.no-server. Er det noen mulighet for at jeg kan passordbeskytte dokumentene, så at jeg må skrive inn et passord for å kunne vise og åpne dem? Og er det andre gratis servere som jeg heller kan bruke enn Home.no? Takker for svar 5410516[/snapback] Dersom IKKE legger dem i public folderen, så må du bruke ditt passord/loging for å få tilgang (trenger ikke ftp klient, du benytter da ftp://dinadresse.no@passord ) Legger du dem i public folderen, er det fritt fram for alle og se/laste ned. Lenke til kommentar
Josh! Skrevet 12. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2006 Dersom IKKE legger dem i public folderen, så må du bruke ditt passord/loging for å få tilgang (trenger ikke ftp klient, du benytter da ftp://dinadresse.no@passord ) Legger du dem i public folderen, er det fritt fram for alle og se/laste ned. 5411346[/snapback] Hvor finner jeg public folderen? Lenke til kommentar
Taxman Skrevet 14. januar 2006 Del Skrevet 14. januar 2006 Dersom IKKE legger dem i public folderen, så må du bruke ditt passord/loging for å få tilgang (trenger ikke ftp klient, du benytter da ftp://dinadresse.no@passord ) Legger du dem i public folderen, er det fritt fram for alle og se/laste ned. 5411346[/snapback] Hvor finner jeg public folderen? 5429105[/snapback] det er den som heter public_html Det er der du legger websiden din for at den skal være tilgjengelig (eller i ditt tilfelle filer som andre skal kunne nå) - lager du andre mapper eller legger i roten, så er de i utgangspunktet ikke tilgjengelig for andre. Du kan chmode mapper/filer, men dersom det er av interesse får du spør særskilt omd et Lenke til kommentar
Josh! Skrevet 16. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2006 Det er ingen mapper der når jeg logger på ftp.home.no (med CuteFTP) og selv om jeg bare legger filene der (ikke i noen mappe) så kan jeg finne dem på www.home.no/mittbrukernavn Lenke til kommentar
smh Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 Det du kan gjera er å opprette ei mappe. I IE kan ein så høyreklikke mappa og velge Egenskaper. Her kan ein sette rettigheter på mappa slik at bare eier har tilgang. Sjekk: http://www.home.no/smhelg/ Her ser du ikkje download mappa som ligger under: http://www.home.no/smhelg/download/ Sjekk koss rettighetane er satt på vedlegget. Lenke til kommentar
smh Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 Ein kan sjølvsagt sette rettighetane på ei fil direkte, men dersom ein glømmer det har alle tilgang til fila. Derfor foretrekker eg å sette rettighetane på ei mappe slik at alt som ligger under denne mappa ikkje er tilgjengelig for andre enn deg sjølv Lenke til kommentar
Josh! Skrevet 18. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2006 Takk smh! Det fungerte! Men korleis kan eg på enklest mogleg måte kome meg inn på denne mappa frå ein PC med berre IE? Eg finn jo ikke mappa via www.home.no/mittbrukernavn Lenke til kommentar
smh Skrevet 18. januar 2006 Del Skrevet 18. januar 2006 Takk smh! Det fungerte! Men korleis kan eg på enklest mogleg måte kome meg inn på denne mappa frå ein PC med berre IE? Eg finn jo ikke mappa via www.home.no/mittbrukernavn 5458980[/snapback] Det var ie eg brukte. Bare skriv inn: ftp://ftp.home.no/ Du vil så få spørsmål om brukernamn og passord. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå