Gå til innhold

Noe på skjermkortet datt av

Fugee

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har en 6600GT og for ikke så lenge siden, når jeg skulle ta ut strømkabelen på kortet, kom jeg så vidt bort i en dings på det, som datt av.

Alt funker normalt(tror jeg), men jeg lurer på hva det er og om det er farlig å ha skjermkortet uten den.

P.S: Jeg har satt en ring rundt dingsen som datt av

Takk

post-67534-1136822541_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel ikke farlig som "PCen eksploderer". Men den skal være der (produsenten hadde ikke montert den hvis den var unødvendig. Er det såpass kontaktplater igjen at den kan loddes på? Ellers må du lese av verdiene på den (ser ut til å være en kondensator) og kjøpe ny som lkan loddes på.

Lenke til kommentar

Dette er en elektrolyttkondensator. Det kan hende at den bare står for å redusere evt. rippelspenning (variasjoner i spenningen). I såfall kan du nok klare deg uten den med mindre du har noen komponenter i maskinen som plutselig får store peaks i spenningen.

Dersom det er en koblingskondensator brukes den til å koble sammen to komponenter. I såfall vil den funksjonen som de delene har fungere dårlig eller ikke i det hele tatt.

Det er svært vanskelig å kunne si nøyaktig hva denne gjør uten et koblingskjema (noe man ikke får tak i).

Forøvrig skal disse komponentene sitte fast. Dersom du var bare borti den og den datt av er dette en garanti/reklamasjonssak. Virker som dårlige loddinger.

Endret av jonepet
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...