DestructO Skrevet 9. januar 2006 Del Skrevet 9. januar 2006 hei! kjøpte meg nettop en harman kardon avr 235 på tilbud hos hificenter kjeden... Hvilke høytalere burde jeg kjøpe til denne? skal brukes sammen med projektor i min lille hjemmekino =) Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 9. januar 2006 Del Skrevet 9. januar 2006 Hvor mye penger skal du bruke og hvor stort er rommet de skal brukes i? Lenke til kommentar
DestructO Skrevet 9. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2006 rommet er vel en 12kvm og høøøyt tak.. skal kunn ha fronthøytalere til å begynne med.. helst ikke mer enn 3000kr =\ Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 9. januar 2006 Del Skrevet 9. januar 2006 (endret) Jeg foreslår at du kjøper deg en komplett SVS pakke. Da starter du med et par SVS SBS-01 til 2290 kr,så kjøper du resten når du får råd. Endret 9. januar 2006 av Morten K Lenke til kommentar
DestructO Skrevet 9. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2006 Jeg foreslår at du kjøper deg en komplett SVS pakke.Da starter du med et par SVS SBS-01 til 2290 kr,så kjøper du resten når du får råd. 5411949[/snapback] Vil ha gulvstående fronthøytalere az Lenke til kommentar
Peterman Skrevet 9. januar 2006 Del Skrevet 9. januar 2006 Med et såpass stramt budsjett bør du se om du finner et par brukte høyttalere. Mye bedre å kjøpe en ok brukt høyttaler enn et par billige nye høyttaler. Lenke til kommentar
DestructO Skrevet 9. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2006 Med et såpass stramt budsjett bør du se om du finner et par brukte høyttalere. Mye bedre å kjøpe en ok brukt høyttaler enn et par billige nye høyttaler. 5412396[/snapback] er ikke høytalere som f.eks. cv v10-f bra ? Lenke til kommentar
Peterman Skrevet 9. januar 2006 Del Skrevet 9. januar 2006 (endret) Jeg synes ikke det.. Men smaken er som baken Endret 9. januar 2006 av Peterman Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 10. januar 2006 Del Skrevet 10. januar 2006 (endret) Jeg synes heller ikke cv v10-f er noe bra. C-V mener jeg er for de som elsker bass og driter i lydkvalitet. Hvis du kan tøye maksprisen din litt,så sjekk ut Patos Basic 310 til 3800 kr (det er sikkert mulig å prute prisen litt). Det er noen gode høyttalere. De ble valgt til årets beste budsjetthøyttaler i Lyd&Bilde. Det er selvfølgelig ikke all verdens bass i de,men du skal sikkert ha deg sub etterhvert,så da får du den bassen du trenger. Når det gjelder sub,så les litt rundt i denne tråden fra AVForum. SVS subene er noe av det mest sinnsyke du får tak i,spesielt med tanke på at de er såpass billige. Endret 10. januar 2006 av Morten K Lenke til kommentar
DestructO Skrevet 10. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2006 på hificenteret så jeg at de hadde en JBL pakke med front, bak, center og sub på tilbud til 8000kr... kunne det vært noe? Lenke til kommentar
marius90 Skrevet 10. januar 2006 Del Skrevet 10. januar 2006 hva med dali concept 6 høyttalere? de låter bra. jeg har de selv og de koster 3500kr og etterhvert som du får råd så kjøper du resten av serien. kan fortelle litt om de jeg. jeg syns absolutt de låter mye bedre på techno og all annen musikk enn rock og metal, og det spesielt på mp3 for på mp3 så låter ikke høyttalerne særlig bra. men med en cd så blir det akkurat som noen helt andre høyttalere, mye mer bass og dyamikk og alt blir bedre. og på film så låter de veldig bra, spessilelt sammen med subwoofer. de selges på hifiklubben, du kan lese mer på hifiklubben.no Lenke til kommentar
bleidd Skrevet 10. januar 2006 Del Skrevet 10. januar 2006 Hvis de stort sett skal brukes til film, ville jeg valgt JBL. Eneste skikkelig budsjett-gulvstående jeg finner er disse. Har ikke hørt dem dog. Har selv H/K og JBL til hjemmekino (men i litt større variant) og er veldig fornøyd med det. Skulle jeg byttet hjemmekino nå, hadde jeg gått for samme kombinasjonen. Også fin lyd til min type musikk (hard rock og metall). Lenke til kommentar
DestructO Skrevet 10. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2006 (endret) Hvis de stort sett skal brukes til film, ville jeg valgt JBL. Eneste skikkelig budsjett-gulvstående jeg finner er disse. Har ikke hørt dem dog. Har selv H/K og JBL til hjemmekino (men i litt større variant) og er veldig fornøyd med det. Skulle jeg byttet hjemmekino nå, hadde jeg gått for samme kombinasjonen. Også fin lyd til min type musikk (hard rock og metall). 5414130[/snapback] Det der er samme høyttaler som i den pakken jeg hadde sett på =) - LINK - EDIT: Men syns f.eks. sub'en så veldig lite kraftig ut... Endret 10. januar 2006 av DestructO Lenke til kommentar
bleidd Skrevet 10. januar 2006 Del Skrevet 10. januar 2006 Ah, så ikke at det var du selv som foreslo den (tenkte på budsjettet ditt på 3000 for et frontpar). Det er jo selvfølgelig et billig sett, og må nødvendigvis bestå av billige faktorer. Akkurat den sub'en så ikke så veldig kraftig ut nei, men sikkert grei nok til 12 kvadrat. Spesielt med tanke på at du må gi 5-6 tusen og oppover for en skikkelig sub. Hvis du bare er ute etter kraftig rumling til jordskjelv o.l. i filmer, kan du jo også bare gå for en romperister (element man skrur fast under sofaen). Men hvis du SKAL ha sub, så trenger du ikke gulvstående frontpar heller, da kan du heller skru opp kvaliteten og velge stativ/bokhylle. Gulvstående frontpar er for de som har god råd, og de som liker å høre på stereo-musikk uten bruk av sub. Det er nesten et valg du må ta selv.. De fleste sjapper med respekt for seg selv setter gladelig opp konfigurasjoner til deg så du får teste selv i butikken (ikke mas om 17 forskjellige da..). Noen lar deg også låne med ting hjem for å teste. Hifi-Center-kjeden her i Ålesund er iallfall topp på dette. Lån med hjem på lørdag, og ta med tilbake til butikken på mandag. Deilig Lenke til kommentar
DestructO Skrevet 10. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2006 problemet mitt er ikke at jeg ikke har nok penger, men at jeg egentlig ikke var villig til å betale stort mer enn 3000kr, men jeg vil at det jeg kjøper skal holde en stund osv... at jeg ikke føler at jeg trenger mer trøkk med en gang jeg har fått det på plass... derfor vil jeg ha gode fronthøytalere i en god serie, så jeg kan bygge på med center, bak og evt. sub etterhvert, men sub kommer først etter at jeg har et bra 5.1 eller 7.1 oppsett... derfor jeg vil ha gulvstående med eget basselement, tenkte jeg... så kom gjerne med forslag på høyttalere til mer enn 3000kr hvis dere mener jeg får mer for pengene på dem, men en ting skal være sagt. jeg har aldri hatt noen skikkelige høytalere før, så lydkvalitet har jeg ingen forhold til og jeg vil derfor garantert ikke merke forskjell på en god og grei høyttaler... Noe jeg derimot merker er bass osv, jeg vil ha en ordentlig kino effekt =) Lenke til kommentar
bleidd Skrevet 10. januar 2006 Del Skrevet 10. januar 2006 Jeg anbefaler, som Peterman over her, å kjøpe brukt så lenge du ikke har noen store problemer med det. Du lytter før du kjøper likevel, og da hører du nok om de er "ødelagt" av forrige eier. Man får MYE mer for pengene brukt, men pass på at modellen du kjøper egner seg til det du skal bruke den til. Du finner f.eks. en del tester her. Er du bare ute etter bass og rumling, kjøp Cerwin Vega. Lydkvaliteten er derimot svært lite å skryte av. Lenke til kommentar
DestructO Skrevet 10. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2006 aner ikke hva jeg skal lete etter på bruktmarkedet + det er og blir er problem at jeg bor i Bodø i og med at alt som selges, selges i sør.. kjøper ikke noe usett for å si det på den måten Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 10. januar 2006 Del Skrevet 10. januar 2006 Løp ned på Narvesen å kjøp deg årskavalkaden til Lyd&Bilde. Da vil du få mange gode ideer. Sjekk også ut prislisten hos PCutstyr. Jeg har lest om flere som er storfornøyd med Dynavoice Challenger M-85. Lenke til kommentar
DestructO Skrevet 10. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2006 hmm, hvordan ville 300 serien til B&W fungert? elsker designet til b&w... Kunne jo kjøpt DM303 først og så kjøpt de gulvstående og senteren i serien når jeg føler jeg er villig til å bruke såpass penger..? Lenke til kommentar
DestructO Skrevet 11. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2006 Vil denne receiveren kunne dra JBL Northridge serien? tenker på å kjøpe meg stativhøytalene, jobbe litt, for så å kjøpe de gulvstående + center... noen innspill ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå