Peer6548 Skrevet 9. januar 2006 Del Skrevet 9. januar 2006 Hei Jeg og noen venner skal arrangere et lite lan, med internett. Det jeg lurer på da er , hva er best, billig og enklest mulig måte å sette opp en server som deler ut ipadresser, sammtidig som internett blir delt ut til alle. Har prøvd tidligere med Win 2003 Server, men det ble ikke så god stabilitet på nettet. Her er det snakk om ca 60 personer. Noen som har noen gode ideer. Lenke til kommentar
MiniX Skrevet 9. januar 2006 Del Skrevet 9. januar 2006 (endret) Anbefaler at du tar en kikk på Coyote linux. Den er en DHCP server som også har brannmur. Alt du trenger er en gammel 486/p1 med 2 nettverkskort og en diskettstasjon. (anbefaler kraftigere prosessor dersom det er mye trafikk. en pentium 2 klarer greit 100mbit) Endret 9. januar 2006 av MiniX Lenke til kommentar
Zerge Skrevet 9. januar 2006 Del Skrevet 9. januar 2006 Du er i alle fall garantert å få hjelp med clarkconnect i dette forumet vil jeg tro. Mange år siden sist jeg så på det, men hvis jeg ikke husker feil er det veldig enkelt og robust å sette opp. Ellers vil så og si alle *nix og win32/64 fom. win98se støtte internettdeling:) Lenke til kommentar
Patz Skrevet 9. januar 2006 Del Skrevet 9. januar 2006 Enda ett alternativ er Smoothwall. Lenke til kommentar
Apocalypse Skrevet 9. januar 2006 Del Skrevet 9. januar 2006 Hvilken internetleverandør har du? Lenke til kommentar
Makky Skrevet 9. januar 2006 Del Skrevet 9. januar 2006 Hvis den bare skal fungere som dhcp og dele internett så burde det vel funke med å bare koble en router før nettet eller? Lenke til kommentar
shakur Skrevet 9. januar 2006 Del Skrevet 9. januar 2006 Som nevnt er Smoothwall et bra alternativ, itillegg er det gratis iforhold til clarkconnect. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 9. januar 2006 Del Skrevet 9. januar 2006 Som nevnt er Smoothwall et bra alternativ, itillegger det gratis iforhold til clarkconnect. 5411090[/snapback] CC er også gratis i home edition, CC er mye mer enn det SW er i og med SW er kun en routerløsning mens CC er ett serveroppsett i tillegg. Lenke til kommentar
Peer6548 Skrevet 9. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2006 (endret) har prøvd coyote linux nå.. fungerer ganske bra.. takker for alle svar, er fortsatt intrisert i flere alternativer. har bruk for å se hvilke maskiner som er koblet til serveren og hvilke navn de har. Internett levrandør: Mimer foreløpig usikkert. har ikke fått svar me de enda Endret 9. januar 2006 av Peer6548 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå