user156890 Skrevet 9. januar 2006 Del Skrevet 9. januar 2006 Hei Kom hjem fra et LAN igår og kobla opp PCn hjemme, allt funka som normalt spillte sånn 6 timer wow og hørte på musikk før jeg la meg. Startet opp PCn idag når jeg kom hjem fra skoln og fikk følgende feilmelding: "Windows could not start because the following file is missing or corrupt: \WINDOWS\SYSTEM32\CONFIG\SYSTEM You can attempt to repair this file by starting Windows Setup using the original Setup CD-Rom. Select 'R' at the first screen to start repair." Har faktisk had denne feilmeldingen før! Og jeg tror faktisk det var etter forgje LAN jeg var på. Men skal ikke si det sikkert men uansett, da var problemet det at han ikke fant system disken min fordi SATA strømkabelen hadde hoppet ut av koblingen. Det er ikke tilfellet denne gangen, han finner alle diskene og jeg har selv kontrollert at alle kablene står i og trykt dem etter. Jeg tviler meget sterkt på at noen av filene mine har blidt missing or corrupt iløpet av natta... Vil helst unngå en eventuell formatering om det er mulig! PCn har fungert feilfritt nå siden jeg bygde den i sommer, foruten den lille feilen jeg nevnte tidligere som mest sannsynlig skyldtes at system disken min er en Raptor disk. Hastigheten på platen førte nokk til vibrasjoner som over tid "lirket" strømkabelen ut av kontakten! Speccs finner dere i siggen min Håper virkelig noen kan hjelpe meg med dette problemet! Lenke til kommentar
Søppelsveitt Skrevet 9. januar 2006 Del Skrevet 9. januar 2006 Hadde samme opplevelse, løste det ved å boote fra winxp cd. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 9. januar 2006 Del Skrevet 9. januar 2006 Kjør reparasjon fra windowscden, så vil den ikke formatére. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå