Gå til innhold

Kontaktpunkter på PC-en til headsetet


Anbefalte innlegg

Heisann,

Jeg har akkurat fått meg følgende billig-headset, men jeg lurer på noe: Det er to kontaktpunkter fra headsetet: En som skal i mikrofoninngangen og en som skal i headsetinngang/høyttalerinngang. Problemet er bare det at jeg har headsetinngangen FORAN på PC-en, mens mikrofoninngangen er BAK PC-en. Det er en liten gummigreie (se bilde under) som sørger for at maksimalavstanden mellom mikrofonpluggen og headsetpluggen ikke blir lenger enn rundt 15 cm. (som er for kort).

 

Jeg har da valget: Enten ta ut høyttalerene, og sette inn headsetpluggen der, eller på en eller annen måte få fjernet den gummigreia som sørger for den korte avstanden mellom de blir større, og dermed lang nok til å kunne festes i headsetporten FORAN PC-en.

 

Vanskelig beskrevet, men håper dere forstår.

 

NB: Det er den svarte, ufokuserte gummigreia som er midt på bildet jeg tenker på.

post-16476-1136819611_thumb.jpg

Endret av Bandidos-Pelle
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gjør som meg, skaff deg en splitter, så du får 2 headset utganger bak på pc'n! koster ikke mange kronene for en sånn, eller som en annen sa her, en skjøte kabel :thumbup:

 

Fant noe som ligner på min splitter, men vet ikke om det er den samme Splitter

 

Min deler ihvertfall stereo signalet i 2, så jeg har en kabel til anlegget og 1 til pc høytalera

Endret av Drkangel
Lenke til kommentar

Når jeg kobler til headset'et så blir det ekstremt høy lyd med mindre volumknappen i lydinnstillinger blir satt til nesten laveste nivå.

Jeg bruker splitter mellom høyttalere og headset på lydutgangen.

Ingen av de andre utgangene på lydkortet gir lyd ut..

 

Er det noe å gjøre med dette?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...