Gå til innhold

Ny gaming pc til 12-14k


Anbefalte innlegg

AMD Athlon 64 4000+ 2.4 Ghz BOXED

POV GeFORCE 7800 GT 256MB PCIe

OCZ 2048MB Dual Channel Gold XTC

Asus A8N32-SLI DeLuxe

Hitachi Deskstar T7K250 250GB SATA2

Hiper 580W

Thermaltake Tsunami Alu. Sort m/vindu

Samsung Syncmaster 997MB 19" crt

SUM uten skjerm :12884.-

 

 

Skal ikke overklokkes, Er det noe jeg burdte endre på?

jeg spiller spill som cs og bf2, og passer dette sammen?

 

takker for svar

Endret av omglol
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Liker godt at du velger 4200+ fremfor 4400+, da den ekstra 512KB cachen merkes lite. Skal du kjøpte OCZ Voltage Extreme brikker må du ha intensjoner om seriøs klokking, hvis ikke er det bortkastet. Mitt tips er at du tar deg en titt på et 2GB sett, da dette hjelper MYE i krevende spill. Bortsett fra kabinettet, som nok må være en smaksak, ser det bra ut. (Men du, se litt på Lian Li :thumbup:).

Lenke til kommentar

Etter min mening er det unødvendig å kjøpe dobbelkjerneprosessor til en spillepc. Siden ingen(?) spill i dag støtter dobbelkjerne, og pcen likevel vil være gammel den dagen de fleste spill gjør det, så mener jeg at det er litt bortkastet. Nye skjermkortdrivere støtter dobbelkjerne, men det gir bare litt bedre ytelse. Legg heller pengene i andre komponenter, eller spar pengene til neste oppgradéring.

Lenke til kommentar
Etter min mening er det unødvendig å kjøpe dobbelkjerneprosessor til en spillepc. Siden ingen(?) spill i dag støtter dobbelkjerne, og pcen likevel vil være gammel den dagen de fleste spill gjør det, så mener jeg at det er litt bortkastet. Nye skjermkortdrivere støtter dobbelkjerne, men det gir bare litt bedre ytelse. Legg heller pengene i andre komponenter, eller spar pengene til neste oppgradéring.

5411524[/snapback]

Spill som BF2 tjener på dobbeltkjerne, da det faktisk får høyere FPS med det.

 

Edit: Kan anbefale dette minnet.

Endret av Big SturL
Lenke til kommentar
nå er det jo faktisk lagd drivere for dobbelt kjerne prosessorer(skjermkortdriver).

og da blir vel ikke ytelsen dårligere enn med en kjerners prossessorer eller gjør den det?

5411951[/snapback]

Nei, ytelsen blir ikke dårligere. Den blir den samme som en vanlig Athlon/San Diego klokket til samme frekvens om du deaktiverer ene kjernen. Saken er nok den at det ikke er så mange spill som støtter dobbeltkjerne, og at det da kan være bortkastede penger. Selv synes jeg at folk må kjøpe det de har råd til, og at det ikke er noe negativt ved dobbeltkjerne prosessorer. Men det å f.eks. bruke 1000kr mer på en prosessor med 1MB cache mot en med 512MB synes jeg er bortkastet (4200+ vs 4400+).

Lenke til kommentar
nå er det jo faktisk lagd drivere for dobbelt kjerne prosessorer(skjermkortdriver).

og da blir vel ikke ytelsen dårligere enn med en kjerners prossessorer eller gjør den det?

5411951[/snapback]

Nei, ytelsen blir ikke dårligere. Den blir den samme som en vanlig Athlon/San Diego klokket til samme frekvens om du deaktiverer ene kjernen. Saken er nok den at det ikke er så mange spill som støtter dobbeltkjerne, og at det da kan være bortkastede penger. Selv synes jeg at folk må kjøpe det de har råd til, og at det ikke er noe negativt ved dobbeltkjerne prosessorer. Men det å f.eks. bruke 1000kr mer på en prosessor med 1MB cache mot en med 512MB synes jeg er bortkastet (4200+ vs 4400+).

5412014[/snapback]

vis man bruker mange programmer på en gang mener jeg at man burde ha dobbelkjerne, og det kommer etterhvert mange flere spill som støtter dobbelkjerne.

men bruker han bare pceen til spill skjønner jeg han jo.

han får velge det han mener han får brukt for

Lenke til kommentar
nå er det jo faktisk lagd drivere for dobbelt kjerne prosessorer(skjermkortdriver).

og da blir vel ikke ytelsen dårligere enn med en kjerners prossessorer eller gjør den det?

5411951[/snapback]

Nei ytelsen blir ikke dårligere for enkeltkjerneprosessorer.

 

Men det at skjermkortdriverene støtter dobbelkjerne, gjør at bare arbeidet som driverene gjør blir fordelt mellom kjernene, ikke arbeidet som spillet gjør. Altså det utgjør liten forskjell.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...