Gå til innhold

Trenger hjelp til oppsett (amd64,2gb,7800)

Anbefalte innlegg

Hei

Trenger deres hjelp igjen!

Er veldig nær å bestille et oppsett, men vet ikke hvor jeg får mest for pengene. Jeg har bare noen få kriterier.

* Så godt som lydløst idle. Skal stå på om natten 2 meter unna og laste ned div. uten at jeg hører noen vibrasjoner/støy.

* God ytelse i spill som BF2, CSS, Q4 og de neste storspillene som kommer

* Prisen skal ligge i klassen 10-12k og jeg skal kun ha selve pcen med interne komponenter.

Produkter jeg er veldig sikre på at jeg vil ha:

AMD Athlon 3700+ eller tilsvarende Opteron

Lian Li kab, evnt Antec p180 eller lignende

Hiper580/MIST500/OCZ

7800gt/x1800xl

støysvak CPU og GPU kjøler (zalman?)

Samsung Spinpoint 250gb sata2 ncq

2GB ram.

Kan noen sette opp et fint oppsett for meg? Kan godt bestille fra 2 forskjellige netshops for å oppnå god pris og perfekte komponenter. Gjerne netshop/microplex/shg/komplett/databutikken.

Jeg vil gjerne oppnå lavest mulig pris for tilsvarende komponenter fra de forskjellige nettbutikkene.

Takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

Det er alltid vanskelig å sette opp en handleliste, du kommer sikkert til å ende opp med å plukke ut det du mener er best fra hvert forslag :p

Jeg tror det er best, og du lærer mest av å velge delene selv.

Men jeg har noen råd til deg.

*IKKE velg det dyreste hovedkortet som fins, gå gjerne for en billigere variant f.eks MSI K8N Diamond eller Asus A8N-SLI (ikke premium-versjonen). MAX 1200kr her. Kjøp heller i tillegg en passiv chipsettkjøler. Forskjellen i ytelsen og stabiliteten på hovedkort i 1000kr+ -klassen er minimal.

*Har du penger til overs og skal spille, så vil det å investere i et bedre skjermkort ha mest å si. Nå vet jeg at jeg kommer til å hisse på meg mange brukere, men ATI sin X1800XL\X1800XT serie HAR bedre bildekvalitet enn GeForce 7800 :p

*Skal du ha bra ytelse på de spillene du snakker om, særlig BF2, så lønner det seg med 2GB RAM ja.

*BOXED kjøler på AMD64 sine prosessorer duger, etter min mening, inntil du skal ekstrem-overklokke (mer enn 20%). Jeg har hatt 2 (AMD64 3200 Winchester og AMD64 3700 San Diego) og de gjorde jobben, uten noe mer enn lett susing.

*Valget ditt av Samsung P-serie harddisker er et glimrende valg, det er nok de beste diskene for tiden.

*Du BØR også investere i et bra lydkort. Creative Audigy4 eller X-Fi har jeg positive erfaringer med.

*Angående vifter, hovedregelen er at de største bråker minst. Og jo mer vifter, jo mer bråker de :p Kjøp en stor CPU-vifte, den største du får plass til, så den kjøler ned ram-en og en del andre komponenter, og\eller en stor kabinettvifte som blåser lufta UT. Ikke inn, men UT. Så setter du en stor og tung passiv kjøling på chipsettet på hk-et.

Lenke til kommentar

skjønner ikke det... har altid probolemer med handlevogner..... den heter @daniel89j

shg.no (har alle varene) Lagerstatus Pris

AMD Athlon 64 3700+ Ukjent 1887,-

Antec Performance P180 > 7 dager 1115,-

Arctic Cooling Freezer 64 Ukjent 180,-

ASUS A8N-SLI Premium Ukjent 1306,-

ASUS EN7800GT/2DHTV/256M Ukjent 2654,-

Kingston ValueRAM DDR400 2048MB Ukjent 1408,-

Samsung SpinPoint P120 250 GB S-ATA Ukjent 927,-

Zalman VF700-Cu Ukjent 191,-

TOTALT 9668,-

her er kopi fra den :p

Lenke til kommentar
skjønner ikke det... har altid probolemer med handlevogner..... den heter @daniel89j

AMD Athlon 64 3700+ Ukjent  1887,-

Antec Performance P180 > 7 dager  1115,-

Arctic Cooling Freezer 64 Ukjent  180,-

ASUS A8N-SLI Premium Ukjent  1306,-

ASUS EN7800GT/2DHTV/256M Ukjent  2654,-

Kingston ValueRAM DDR400 2048MB Ukjent  1408,-

Samsung SpinPoint P120 250 GB S-ATA Ukjent  927,-

Zalman VF700-Cu Ukjent  191,-

TOTALT    9668,-

5410504[/snapback]

Hmm.. det var jævlig billig for et 7800GT. Min Sapphire X800XL kostet det samme da jeg kjøpte det i mai :o

Menne..

sugent ram. Han skulle ha hatt noe med mer futt i. Kingston HyperX eller OCZ Platinum. RAM pleier ikke å gå ned i pris noe særlig, så like gjerne å slå på stortromma der. Denne f.eks http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=6151

2395kr.

Lenke til kommentar

AMD Athlon 64 3700+ Ukjent  1887,-

Antec Performance P180 > 7 dager  1115,-

Arctic Cooling Freezer 64 Ukjent  180,-

ASUS A8N-SLI Premium Ukjent  1306,-

ASUS EN7800GT/2DHTV/256M Ukjent  2654,-

Kingston ValueRAM DDR400 2048MB Ukjent  1408,-

Samsung SpinPoint P120 250 GB S-ATA Ukjent  927,-

Zalman VF700-Cu Ukjent  191,-

TOTALT    9668,-

5410504[/snapback]

**** så bra oppsett for de pengene! shg var veldig billig ja! Tror jeg kjører på med noe lignende det der og slenger med 2 av den disken og kjører raid. Bytter til litt dyrere ram (klokking) og kanskje en annen CPU kjøler. Formeninger?

Lenke til kommentar
**** så bra oppsett for de pengene! shg var veldig billig ja! Tror jeg kjører på med noe lignende det der og slenger med 2 av den disken og kjører raid. Bytter til litt dyrere ram (klokking) og kanskje en annen  CPU kjøler. Formeninger?

Du kan vurdere å kjøpe PC4000 minne hvis du skal overklokke mye. Da får du 250 * 11 = 2750Mhz på CPU-en uten å måtte tenke på å overklokke RAM-en i det hele tatt.. Da har du praktisk talt en FX-56 :p Det er samme kjerne på FX-55 som på AMD64 3700. Skal du overklokke enda mer bør du nok gå for en DFI LANparty hk. A8N-SLI klarer nok ikke mer enn 250mhz på FSB-en.

Og du leifeinar.. Kingston ValueRAM tipper jeg stopper på 220Mhz stabilt. Max.

Endret av JCDenton
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...