Gå til innhold

Kjøp av bærbar pc

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg skal kjøpe meg en bærbar pc til sommern (vet det er lenge til :tease: ) anledning min konfirmasjon. Denne skal brukes aktivt på skolen og videregående. Lurte derfor på om dere har noen anbefalinger? Max pris er 17k, kan gjerne være Mac.

Har for øvrig noen krav den må stille:

- Godt batteri

- Selvstendig skjermkort (64mb+)

- Gjerne styrespak til mus (IBM)

- 1gb ram

- 60gb+ hdd

- TV Tuner (ikke nødvendig, men fordel)

- 3000+ CPU

Har forøvrig sett på den nye som kommer snart? denne virker veldig lovende.

Takk for svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

Jeg skal kjøpe meg en bærbar pc til sommern (vet det er lenge til :tease: ) anledning min konfirmasjon. Denne skal brukes aktivt på skolen og videregående. Lurte derfor på om dere har noen anbefalinger? Max pris er 17k, kan gjerne være Mac.

Har for øvrig noen krav den må stille:

- Godt batteri

- Selvstendig skjermkort (64mb+)

- Gjerne styrespak til mus (IBM)

- 1gb ram

- 60gb+ hdd

- TV Tuner (ikke nødvendig, men fordel)

- 3000+ CPU

Har forøvrig sett på den nye som kommer snart? denne virker veldig lovende.

Takk for svar

Husk at pcen du linker til:
.

Har du sett på Acer Ferrari 4005WLMi?

Lenke til kommentar

Har ikke det nei, men uansett 256 mb er evig nok for meg, kommer sikkert ikke til å bruke den noe særlig til spill med mindre specsa blir bedre en den jeg har nå :roll:

Edit: Nå har jeg sett på Ferrari maskinen, så ganske bra ut. Bortsett fra skjermkortet :hmm:

Såvidt jeg vet er x700 veldig svakt i forhold til x1600 :ermm:

Hvis prisene stemmer på de to forskjellige Acer PCene så kommer jeg til å velge den jeg linka til. Hvis jeg får nok penger, er tross alt Dual Core og x1600 vi snakker om. Joda halvparten av det orginale minnet blir delt med det vanlige men 256mb er da evig nok :hmm:

Endret av Zappza
Lenke til kommentar

Går det ikke ann og deaktivere det at det "stjeler" 256mb fra systemminnet da?

Hvis det ikke er stor nok forskjell i grafikken mellom TravelMate 8200 og Ferarri 4200, kommer jeg nok til å velge Ferarrien.

Forresten, hvis man skal sammenligne x700 med et grafikkkort til en stasjonær pc, er det på høyde med 6600GT 128mb kortet jeg har nå?

Edit: Har jo også lyst på Dual Core CPU da, går det an og bytte dette ut senere eller? Vet ikke helt hvilken socket det er :hmm:

Endret av Zappza
Lenke til kommentar

Er dette en x86 Mac?

Edit: Så nå at det var det ^^ Er da så godt som samme specs som den aceren jeg linka til tidligere eller :hmm:

Kommer ikke til å kjøpe den hvis det jeg hører om innebygget anti-kopi sperre i cpuen stemmer... Hvis det er korrekt det jeg hører, kan man bare spille musikk filer DRM og ikke DivX filmer :hrm:

btw, siden det er en x86 pc, kan jeg ha MacOSx86/Windows XP/Vista Dualboot :w00t:

Edit2: Den er trygt innafor min prisklasse den ^^, slipper momsen :dribble:

Endret av Zappza
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...