Areido Skrevet 9. januar 2006 Del Skrevet 9. januar 2006 Heisann! Jeg er ny på dette forumet pr. idag og har som sagt et lite problem med pcen som jeg håper på å få løst her Problemet mitt er som følgende: For 2 måneder siden kjørte jeg OS (XP) på en HDD med 40gb, 4mb og 3200rpm med en tilleggs HDD på 120gb for lagring. Det jeg nå har gjort er å formatere den minste HDD'en og instalere OS på den største. Men det jeg ergrer meg over er at pcen starter merkbart treigere nå enn tidligere, og det skulle jo heller vært omvendt siden OS'et hviler på en langt bedre HDD nå. Og om det skulle ha noe å si så er dette pc specsene mine -> - CPU - Pentium 4 Prescott 3gHz - RAM - 1gb pc3200 Kingston - GPU - Gainward GeForce 6600gt - PSU - NorthQ 400watt Etter min mening burde ikke pcen min være treig på noen måte, og det er den heller ikke etter at den har fått startet skikkelig. Men jeg har allikevel et problem som jeg ikke greier å løse! Takker på forhånd Lenke til kommentar
_MrMilo_ Skrevet 9. januar 2006 Del Skrevet 9. januar 2006 (endret) Velkommen til forumet (så fikk jeg sagt det til noen jeg også ) Noen tips: - Sjekk boot-rekkefølgen i BIOS at den store HDD blir bootet først. - Sjekk at den store HDD er satt som master, men du har kanskje S-ATA..? (Dette kommer litt an på hvordan komponentene er koblet sammen) Endret 9. januar 2006 av _MrMilo_ Lenke til kommentar
Areido Skrevet 9. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2006 (endret) Desverre er det en liten bug som gjør at i BIOSen så MÅ den minste HDD'en være satt på å starte først, hvis jeg velger den som faktisk har OS'et så får jeg bare opp en feilmelding hvor det står at jeg ikke har valgt en gyldig HDD til å starte opp fra. Men fortvil ikke, for tidligere idag så slettet jeg hele 89 prefetch filer! Og nå suser startupen som en kule Ellers beklager jeg bryet Mvh. Areido Endret 9. januar 2006 av Areido Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå