Tåkelys Skrevet 9. januar 2006 Del Skrevet 9. januar 2006 (endret) Har en Prescott 3.2 som jeg kjører på 4GHz, med en SP-94 kjøler på et ASUS P4C800-E kort. Men nå vurderer jeg å gå over til vannkjøling. Har sett på Waterchill 12V Pumpe/Reservoar Xtreme. Vil denne være et bra alternativ? Og hva må jeg ha i tillegg til denne? Hadde vært glad om noen kunne gitt meg noen tips om bra deler til denne. Blir i første omgang bare kjøling av CPU'en. Hvis jeg legger til WaterChill CPU Vannblokk og en god radiator. Vil det holde som en begynnelse? Endret 12. januar 2006 av Cola-boks Lenke til kommentar
2 Fast 4 Biltema Skrevet 9. januar 2006 Del Skrevet 9. januar 2006 Det er et veldig bra sett. Håper du poster resultater Lenke til kommentar
tvangsgreie Skrevet 9. januar 2006 Del Skrevet 9. januar 2006 Jeg tror ikke det er xtreme-pumpen som er i det kittet. I tillegg til at den er litt kraftigere har den diverse funksjoner jeg absolutt synes er verd mellomlegget. Hvorfor er det forresten egentlig så dyrt å kjøpe kit i forhold til separat? På bildet det er det bare med CPU-blokk, dobbel radiator, to vifter og vanlig pumpe. Det samme + et par nipler og litt slange koster mindre om man velger det ut selv. Jeg kjøpte det jeg mener er komplett sett, med extreme-pumpe og trippel radiator til ca 1600 kr fra PC-utstyr. Det var riktignok uten vifter, siden jeg har noen liggende, og uansett har tenkt å eksperimentere med andre metoder for å kjøle ned radiatoren. Lenke til kommentar
Tåkelys Skrevet 9. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2006 Det er et veldig bra sett. Håper du poster resultater 5409601[/snapback] Skal poste resultater med en gang jeg får henta og montert den Men det tar vel sin tid. Bruker å gå mellom 5-7 dager opp hit(Tromsø), fra pakken blir sendt. Lenke til kommentar
Tåkelys Skrevet 9. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2006 Ringte Komplett. Og det er ikke den xtreme-pumpen som er i det settet. Vil ha den. Så nå lurer jeg på om noen kan veilede meg litt med hva jeg trenger i tillegg? er helt blank på dette med vannkjøling. Waterchill 12V Pumpe/Reservoar Xtreme WaterChill CPU Vannblokk Black Ice Xtreme 2 Radiator Som jeg da skjønner, trenger jeg nipler og slanger i tillegg? Lenke til kommentar
Badjoo Skrevet 9. januar 2006 Del Skrevet 9. januar 2006 (endret) I tillegg trenger du slanger å nipler! 2 av denne nipelen! Nipler her! slange her! Edit: Whoops så ikke "Edit'en" din Endret 9. januar 2006 av Badjoo Lenke til kommentar
2 Fast 4 Biltema Skrevet 9. januar 2006 Del Skrevet 9. januar 2006 Jeg tror ikke det er xtreme-pumpen som er i det kittet. I tillegg til at den er litt kraftigere har den diverse funksjoner jeg absolutt synes er verd mellomlegget. 5409771[/snapback] Hva mener du med diverse fungsjoner?? Lenke til kommentar
tvangsgreie Skrevet 9. januar 2006 Del Skrevet 9. januar 2006 Hva mener du med diverse fungsjoner?? Man kan ihvertfall stille hastigheten, og så har den temperaturmåler. Lenke til kommentar
Tåkelys Skrevet 9. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2006 ok. Har nå bestilt dette. Waterchill 12V Pumpe/Reservoar Xtreme Swiftech CPU-vannblokk AC radiator, "airplex EVO 240", m/nipler Har også bestilt slanger, vifter og annet som trenges. Ble litt dyrere en planlagt Lenke til kommentar
tvangsgreie Skrevet 9. januar 2006 Del Skrevet 9. januar 2006 Jeg er gjerrig, så jeg kjøpte disse: CPU-blokk Extreme Radiator Har tenkt å prøve å få tak i en brukt bil-radiator jeg kan mekke til seinere, så trenger jeg kanskje ikke vifte engang. Lenke til kommentar
Tåkelys Skrevet 12. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2006 Og mens jeg venter på delene, har jeg i samme slengen bestilt meg nytt kabinett . Må ha noe som gir litt plass. Men så lurer jeg på. Kunne godt tenkt meg å vannkjølt skjermkortet, når jeg først er i gang. Er det noen som har et godt forslag til vannblokk til mitt POV GF6800GT? Og siden jeg klokker en del. Vil det lønne seg å kjøle ned chipset med en vannblokk? Er jo bare en passiv kjøler der nå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå