Gå til innhold

Vurderer å kjøpe Waterchill Xtreme

Anbefalte innlegg

Har en Prescott 3.2 som jeg kjører på 4GHz, med en SP-94 kjøler på et ASUS P4C800-E kort. Men nå vurderer jeg å gå over til vannkjøling.

Har sett på Waterchill 12V Pumpe/Reservoar Xtreme. Vil denne være et bra alternativ? Og hva må jeg ha i tillegg til denne? Hadde vært glad om noen kunne gitt meg noen tips om bra deler til denne. Blir i første omgang bare kjøling av CPU'en.

Hvis jeg legger til WaterChill CPU Vannblokk og en god radiator. Vil det holde som en begynnelse?

Endret av Cola-boks
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror ikke det er xtreme-pumpen som er i det kittet. I tillegg til at den er litt kraftigere har den diverse funksjoner jeg absolutt synes er verd mellomlegget.

Hvorfor er det forresten egentlig så dyrt å kjøpe kit i forhold til separat? På bildet det er det bare med CPU-blokk, dobbel radiator, to vifter og vanlig pumpe. Det samme + et par nipler og litt slange koster mindre om man velger det ut selv. Jeg kjøpte det jeg mener er komplett sett, med extreme-pumpe og trippel radiator til ca 1600 kr fra PC-utstyr. Det var riktignok uten vifter, siden jeg har noen liggende, og uansett har tenkt å eksperimentere med andre metoder for å kjøle ned radiatoren.

Lenke til kommentar

Og mens jeg venter på delene, har jeg i samme slengen bestilt meg nytt kabinett :D . Må ha noe som gir litt plass. Men så lurer jeg på. Kunne godt tenkt meg å vannkjølt skjermkortet, når jeg først er i gang. Er det noen som har et godt forslag til vannblokk til mitt POV GF6800GT? Og siden jeg klokker en del. Vil det lønne seg å kjøle ned chipset med en vannblokk? Er jo bare en passiv kjøler der nå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...