Alator Skrevet 9. januar 2006 Del Skrevet 9. januar 2006 Hei, Har nettopp satt sammen følgende pc: CPU: P4 3Ghz (med HT og 64bit teknologi) Hovedkort: Asus P5ND2-SLI, nForce4 SLI Intel Minne: 2gb TwinMos PC 5300 Skjermkort: Gainward GeForce 7800GT Chieftec 400W power supply Win XP Pro x64 Har et problem når det gjelder spill. Det virker som om skjermkortet ikke yter fullt ut. Kjører med alle grafikkinnstillingene på det som blir anbefalt av spillene. Det hakker, og får en forferdelig lav FPS. Prøvde å skru ned grafikken (slo av AA og AF, tok ned oppløsningen osv.) til ingen nytte. Spillene jeg har prøvd er bl.a HL2, AoE3 og NFS: Most Wanted. Prøvde 3DMark 05 og låg på gjennomsnittlig 10 FPS på testene der.... Er det noe som gjør at skjermkortet ikke klarer å yte fullt ut? Strømforsyningen eller ppower suppy, kanskje? PS: Har installert nyeste drivere til skjermkortet til ingen nytte... På forhånd takk for all hjelp Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 9. januar 2006 Del Skrevet 9. januar 2006 Har du koblet på egen strøm til skjermkortet (pci-e plugg) og "molex" i HK? Lenke til kommentar
Alator Skrevet 9. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2006 Ja, har koblet på egen strøm til skjermkortet.... "molex" i HK? Føler kanskje at eg burde vist ka det er, men gjør ikke det Lenke til kommentar
scrutinizer Skrevet 9. januar 2006 Del Skrevet 9. januar 2006 Kjører du 64 bit windows?.....kan det være noe der? Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 9. januar 2006 Del Skrevet 9. januar 2006 (endret) Skal være en liten strømplugg lik de i f.eks cd-rom ganske nær pci-e porten og der skal det kobles til strøm. Edit: kan være jeg tar feil og den kun trenges ved bruk av SLI.. Endret 9. januar 2006 av nahojdat Lenke til kommentar
Alator Skrevet 9. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2006 (endret) Hmm.... sant, er en sånn der.... Er verdt et forsøk... Nei, tror ikkje 64bit WIndows er problemet, siden jeg har 64bit drivere til skjermkort, lydkort osv. samt at HL2 faktisk er ute i en 64bit versjon no EDIT:Prøvde å koble til en strømkabel i "molexen", har fortsatt problemer.... Endret 9. januar 2006 av Alator Lenke til kommentar
Alator Skrevet 9. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2006 (endret) Har gravd frem 32bit versjonen av WinXP Pro.... installerer den i dette øyeblikk for å se om det kanskje er 64bit versjonen som forårsaker problemer... EDIT: Det viser seg at det faktisk var 64bit versjonen av WIn XP som var problemet... Endret 9. januar 2006 av Alator Lenke til kommentar
JCDenton Skrevet 9. januar 2006 Del Skrevet 9. januar 2006 Har gravd frem 32bit versjonen av WinXP Pro.... installerer den i dette øyeblikk for å se om det kanskje er 64bit versjonen som forårsaker problemer... EDIT: Det viser seg at det faktisk var 64bit versjonen av WIn XP som var problemet... 5409902[/snapback] Humm, jeg tror problemet kan ligge i at du ikke har installert 64-bits drivere til skjermkortet ditt Eller hovedkortet, mest sannsynlig alle dine komponenter. Lenke til kommentar
Big SturL Skrevet 9. januar 2006 Del Skrevet 9. januar 2006 Hva får du faktisk i 3Dmark? Jeg hadde et 7800GTX GS sammen med min P4 3GHz. Da lagget spill på alle innstillinger. Såklart var CPU flaskehals, noe jeg mistenker i ditt tilfelle òg. Lenke til kommentar
Dux ducis Skrevet 9. januar 2006 Del Skrevet 9. januar 2006 Ja, har koblet på egen strøm til skjermkortet.... "molex" i HK? Føler kanskje at eg burde vist ka det er, men gjør ikke det 5409266[/snapback] Det er en strømkontakt. http://www.wpc-fr.net/images/faq/quest-ce-...molex/molex.jpg Lenke til kommentar
Alator Skrevet 10. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2006 Hva får du faktisk i 3Dmark? Jeg hadde et 7800GTX GS sammen med min P4 3GHz. Da lagget spill på alle innstillinger. Såklart var CPU flaskehals, noe jeg mistenker i ditt tilfelle òg. 5411578[/snapback] Ja, trodde et øyeblikk at problemene var løst, men fortsatt lagging i alle spill.... er ny prosessor løsningen altså? Lenke til kommentar
Bibendum Skrevet 10. januar 2006 Del Skrevet 10. januar 2006 Hei, Jeg har akkurat samme skjermkort som deg - også Gainward, med AMD 64 3200+ prosessor og jeg har overhodet ingen problemer. Kjører forøvrig Windows XP SP2 men i 32 bit versjon. Jeg har også 400W PSU og den burde ikke være noe hinder. Greit nok at prosessor kan være flaskehals i noen tilfeller, men det skal absolutt ikke lagge slik som du forteller. Jeg har faktisk AA slått på i omtrent alle spill, men har da max oppløsning på 17" LCD skjerm. Bortsett fra drivere, så kan det være at du ikke har installert grafikk akselerator driveren som fulgte med CDen med Gainward kortet - bare som et tips? Lenke til kommentar
darksoul1900 Skrevet 10. januar 2006 Del Skrevet 10. januar 2006 Kjører Amd 3500+ med 2 gig ram. Har selv et 7800gt har ikke noen problemer med noen spill. Eneste jeg har merka er at Battlefield2 av å til kutter ned til 30 fps i visse situasjoner. Men etter at mitt andre 7800 gt kort kom i boxen så går alt pølseglatt. Cpuen din burde ikke være forliten. Vet at jeg værtfall merket forskjell fra 1gig ram til 2 på bf2. Lenke til kommentar
Big SturL Skrevet 10. januar 2006 Del Skrevet 10. januar 2006 Men, vennligst svar på det jeg spurte om: Hva får du faktisk i 3Dmark? Lenke til kommentar
Alator Skrevet 12. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2006 Men, vennligst svar på det jeg spurte om: Hva får du faktisk i 3Dmark? 5414264[/snapback] Får bare 2900 i 3dmark 05... noe som er ALT for lite... men merket at det på CPU testene gikk betydelig treigere enn på game testene... kan det vere noen BIOS innstillinger som gjør at CPU'en yter mindre? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå