StanErwing Skrevet 9. januar 2006 Del Skrevet 9. januar 2006 Har akkurat flyttet fra Oslo til Valderøya (Giske kommune) Ringte Telenor ang flytting, og fikk tildelt nytt fast tlf nummer. Bestilte også ADSL fra Mimer (www.adsl.no) - fikk ok der, men så ringte de plutselig og sa at Telenor ikke kunne levere til min adresse Ja vel tenkte jeg. Nå er det sånn at jeg bor i en tomannsbolig, og han som bor under meg har en (fullaksess) linje fra Mimer - litt rart at jeg da ikke kan få synes jeg... Jeg er klar over at det kan hende at sentralen f.eks. er full. Søker jeg på mitt nummer i Kapaks får jeg følgende beskjed: (25) Det angitte produktet kan ikke bestilles fordi det er restriksjoner for bredbånd på den forespurte linjen. Forhold: ADSL kan ikke bestilles fordi det eksisterer restriksjoner for bredbånd på den forespurte linjen. Jeg har også gjort et adresse søk på Kapaks, på mitt gårds- og bruksnummer. Får da opp følgende: Aktiv linje, Gårdsnr 00xxx, bruksnr xxx Ledig linje, Gårdsnr 00xxx, bruksnr xxx Aktiv linje, Gårdsnr 00xxx, bruksnr xxx Aktiv linje, Gårdsnr 00xxx, bruksnr xxx Aktiv linje, Gårdsnr 00xxx, bruksnr xxx En av de 4 aktive er min linje, som Telenor/Mimer sier jeg ikke kan få ADSL på. Ser jeg nærmere på min linje, ser jeg også at den er tilknyttet en annen sentral enn alle de linjene. Men den ledige linjen der, hva er det?? Ser jeg nærmere på den, ser at linja har et ledig fast telefon nummer. Sjekker jeg dette ledige tlf nummeret i Kapaks, så sier den at jeg kan få ADSL. Så hvis jeg ringer Telenor, og sier at jeg ønsker å bytte fast telefon nummer, vil jeg da i teorien ville kunne få ADSL? Litt forvirra her nå.... Telenor skylder på Mimer, og Mimer på Telenor --Erwing-- Lenke til kommentar
Konge Skrevet 9. januar 2006 Del Skrevet 9. januar 2006 Eller om du ringer Telenor for å bestille ADSL så får du nok dsl riktig så raskt for det er nok snakk om delte linjer her og det er ikke noe problem å gi deg telefoni på samme trådpar som "han under der" selv om han har DSL fra Mimer . Problemet kommer når du som sistemann skal ha dsl på ditt nummer . Jeg ser du lister opp 5 linjer hvor 4 er aktive var det ikke slik at dette var en tomannsbolig på samme bruksnummer . Hvordan kan det ha seg mon tro . Jeg tror heller du skal selv hvor vanskelig det høres ut satse på at Telenor selv faktisk kan levere for heller da 1 år etterpå gå til Mimer for det er muligens eneste måten å skaffe access på . Lenke til kommentar
Zerge Skrevet 9. januar 2006 Del Skrevet 9. januar 2006 Hvis ikke så kan det ene trådparet være et ikke terminert par. Du gjør nok best i å få Telenor på saken ja. Lenke til kommentar
So|o Skrevet 9. januar 2006 Del Skrevet 9. januar 2006 Du får ikke noe hjelp fra Telenor til dette så lenge du ikke skal ha noe ADSL-kundeforhold til de. Mimer må eventuelt ta det opp med sin kontaktperson i Telenor. Lenke til kommentar
StanErwing Skrevet 10. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2006 Hei, og takk for svar så langt Jeg har ringt til Telenor, med tanke på bestilling. Han jeg snakket med, sa bare at pga at min leilighet er tilknyttet en sentral via utjevningskabel, så kan de ikke gjøre noe... Jeg spurte om en montør kunne gjøre noe med dette (mot ekstra betaling) - eventuelt retningsbestemme utjevningskabelen, men det gikk ikke Noen som har noen flere tips? Erwing Lenke til kommentar
ftpman Skrevet 10. januar 2006 Del Skrevet 10. januar 2006 Noen som har noen flere tips? 5414041[/snapback] Snakke med naboen din om å inngå en samarbeidsavtale om deling av linjen han har ? Lenke til kommentar
Zerge Skrevet 12. januar 2006 Del Skrevet 12. januar 2006 Sjekk opp mulighetene for å få sdsl via det ledige kobberparet? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå