Simen1 Skrevet 8. januar 2006 Del Skrevet 8. januar 2006 (endret) Denne tråden er spilttet ut fra Anime Picture Thread - Modem warning Får vel poste litt igjen jeg også 5355569[/snapback] Hehe.. Dette var morsomt. Her er det en stor logisk brist. (Bortsett fra at det er to jord-måner) Er det noen som ser den? Endret 9. januar 2006 av Simen1 Lenke til kommentar
ZanZel Skrevet 8. januar 2006 Del Skrevet 8. januar 2006 Sittet å stirret på det bildet en stund nå.. og ser ingen stor logisk brist.. armene er kanskje litt rare.. men ikke mer enn det.. uansett hva det er for noe, så ser ikke jeg det ihvertfall.. men nå er jeg så nyskjerrig på det.. så nå må du si hva du fant!! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6 Skrevet 8. januar 2006 Del Skrevet 8. januar 2006 men nå er jeg så nyskjerrig på det.. så nå må du si hva du fant!! Jeg også! Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 8. januar 2006 Del Skrevet 8. januar 2006 Ser det ikke jeg heller, hvis det er med jenta det er snakk om i allefall... Lenke til kommentar
Smeltelim Skrevet 8. januar 2006 Del Skrevet 8. januar 2006 Eneste jeg ser er at armene er bøyd feil vei ved albuene, med andre ord ser det ut som de er brukket, er det det du mener Simen1? Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 8. januar 2006 Del Skrevet 8. januar 2006 Nei det er den da ikke... Klarer nå fint å bøye armene mine på samme måte... Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 8. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2006 (endret) Nei, nei.. Ingen riktige hittil. Jeg må vist fortelle det snart. Edit: Er det noen som tar den nå? Men jeg oppdaget akkurat ennå en logisk feil med de to månene. Er det noen som ser hva det er også? (Hint: månefase) Endret 8. januar 2006 av Simen1 Lenke til kommentar
Smeltelim Skrevet 8. januar 2006 Del Skrevet 8. januar 2006 uff, er for trøtt for detta her men er det noe med at den ene månen er full og den andre står i ne? Men ser du det med armen hennes? man ser jo tydelig at hun står med hånden slik at tommelen er mot kroppen og håndflaten er vendt bakover, det går da ikke ann å bøye armen på den måten da? eller er det kanskje noe jeg ikke legger merke til? Lenke til kommentar
ehs5 Skrevet 8. januar 2006 Del Skrevet 8. januar 2006 (endret) Ja, selvfølgelig. Månefasene er annerledes, det er selvsagt umulig. Vel, det er ikke umulig å ha forskjellige månefaser, det kan være to stjerner, men da hadde det ikke sett slik ut. Endret 8. januar 2006 av ehs5 Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 9. januar 2006 Del Skrevet 9. januar 2006 (endret) Hahhahhaha at dere ikke gjettet det når han kom med det bildet selv jeg klarte det Han vil selvfølgelig fram til at stjernene er nermere enn månen At en planet har måner som ikke er i samme fase er vel ikke umulig... Edit: Omformulerte litt... Endret 9. januar 2006 av P-in-P Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 9. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2006 (endret) Jepp, det er selvfølgelig umulig at fjerntliggende stjerner skal være nærmere enn den nærtliggende månen. Den mørke delen av månen bør selvfølgelig være helt mørk og ikke gjennomsiktig så man ser stjernene som er skjult av månen. Det er mulig å ha litt forskjellige månefaser, men ikke så forskjellige som på bildet. I følge den første månen så har man sola rett i ryggen, mens i følge den andre er sola til høyre forran tegneren. Edit: Sett ovenfra. (Legg merke til nordpolen på toppen av planeten) Den råde vinkelen er det tegneren tegner. Endret 9. januar 2006 av Simen1 Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 9. januar 2006 Del Skrevet 9. januar 2006 Vel det er jo ikke umulig at de har 2 stk soler på den planeten hun er fra da Mne vær så snill å ikke be meg tengne det for det ville blitt et helvete med tanke på gravitasjon Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 9. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2006 (endret) Hehe.. Du skal få slippe å tegne Men planeter i et tosolsystem kjører ikke slalom mellom solene men ligger et godt stykke unna begge. Lyset fra de to solene vil altså komme fra omentrent samme retning. Måner ligger betydelig nærmere planeter enn solene fordi planeter har mye mindre tyngdekraft å holde månene med. Solene i et tosolsystem vil altså gi nesten samme månefase. Hvis bildet skulle stemt måtte planeten kjørt slalom mellom solene og den ene sola står bak planeten og gir fullmåne på månen til venstre samtidig som planeten skygger for den månen til høyre slik at den ikke opplyses på samme side som den månen til venstre. Samtidig må en tredje måne til høyre skygge for planeten slik at det blir natt på planeten. Altså en solformørkelse av den ene sola samtidig som en måneformørkelse av månen i midten. Ganske komplisert med andre ord og svært usansynlig siden planeten må kjøre slalom mellom solene. Omentrent som en 8-tallsbane som vrir seg med eller mot klokka ettersom solene roterer om hverandre. (Er det fortsatt noen som henger med? ) Edit: Solene står mye lengre unna enn det jeg klarte å tegne inn her. Størrelseforhold er heller ikke riktig. Månene må også plasseres litt bedre for å være troverdige. Månene må være relativt store og ligge relativt nært for å gi måneformørkelser og solformørkelser. Endret 9. januar 2006 av Simen1 Lenke til kommentar
akristina92 Skrevet 9. januar 2006 Del Skrevet 9. januar 2006 Tji hi. Moderatoren selv går totalt off-topic Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 9. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2006 Tji hi. Moderatoren selv går totalt off-topic 5409053[/snapback] Ja, dette var et godt eksempel på hvordan det ikke skal gjøres. Jeg har ryddet litt opp nå. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6 Skrevet 9. januar 2006 Del Skrevet 9. januar 2006 :!: Dette var da også noe å bruke tiden sin på. Men godt observert, det skal du ha. Jeg oppdaget det ikke, men så ser jeg ikke så mye på bakgrunnen på sånne bilder heller da. Lenke til kommentar
Gamlemor Skrevet 9. januar 2006 Del Skrevet 9. januar 2006 (endret) Kansjke den månen ikke er rund ? Endret 9. januar 2006 av Lord-Myrrah Lenke til kommentar
ⅵdar Skrevet 9. januar 2006 Del Skrevet 9. januar 2006 (endret) En annen ting jeg stusser på er hvor tydelig stjernene rundt månene er. Er det mulig da? Endret 9. januar 2006 av premium Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 9. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2006 Kansjke den månen ikke er rund ? 5409760[/snapback] Ja, den ser litt ut som en flat sigd på min 2D-skjerm Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå