Gå til innhold

Anime med merkelig astronomi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sittet å stirret på det bildet en stund nå.. og ser ingen stor logisk brist.. armene er kanskje litt rare.. men ikke mer enn det..

uansett hva det er for noe, så ser ikke jeg det ihvertfall..

men nå er jeg så nyskjerrig på det.. så nå må du si hva du fant!!

Lenke til kommentar

Nei, nei.. Ingen riktige hittil. Jeg må vist fortelle det snart.

Edit: Er det noen som tar den nå? :p

post-3851-1136763378_thumb.png

Men jeg oppdaget akkurat ennå en logisk feil med de to månene.

Er det noen som ser hva det er også? ;) (Hint: månefase)

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

uff, er for trøtt for detta her men er det noe med at den ene månen er full og den andre står i ne? :p

Men ser du det med armen hennes? man ser jo tydelig at hun står med hånden slik at tommelen er mot kroppen og håndflaten er vendt bakover, det går da ikke ann å bøye armen på den måten da? eller er det kanskje noe jeg ikke legger merke til? :blush:

Lenke til kommentar

Ja, selvfølgelig. Månefasene er annerledes, det er selvsagt umulig.

Vel, det er ikke umulig å ha forskjellige månefaser, det kan være to stjerner, men da hadde det ikke sett slik ut.

Endret av ehs5
Lenke til kommentar

Hahhahhaha at dere ikke gjettet det når han kom med det bildet :lol: selv jeg klarte det :p

Han vil selvfølgelig fram til at stjernene er nermere enn månen ;)

At en planet har måner som ikke er i samme fase er vel ikke umulig...

Edit: Omformulerte litt...

Endret av P-in-P
Lenke til kommentar

Jepp, det er selvfølgelig umulig at fjerntliggende stjerner skal være nærmere enn den nærtliggende månen. Den mørke delen av månen bør selvfølgelig være helt mørk og ikke gjennomsiktig så man ser stjernene som er skjult av månen.

post-3851-1136803890_thumb.png

Det er mulig å ha litt forskjellige månefaser, men ikke så forskjellige som på bildet. I følge den første månen så har man sola rett i ryggen, mens i følge den andre er sola til høyre forran tegneren.

Edit: Sett ovenfra. (Legg merke til nordpolen på toppen av planeten)

Den råde vinkelen er det tegneren tegner.

post-3851-1136803101_thumb.png

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Hehe.. Du skal få slippe å tegne ;)

Men planeter i et tosolsystem kjører ikke slalom mellom solene men ligger et godt stykke unna begge. Lyset fra de to solene vil altså komme fra omentrent samme retning. Måner ligger betydelig nærmere planeter enn solene fordi planeter har mye mindre tyngdekraft å holde månene med. Solene i et tosolsystem vil altså gi nesten samme månefase.

Hvis bildet skulle stemt måtte planeten kjørt slalom mellom solene og den ene sola står bak planeten og gir fullmåne på månen til venstre samtidig som planeten skygger for den månen til høyre slik at den ikke opplyses på samme side som den månen til venstre. Samtidig må en tredje måne til høyre skygge for planeten slik at det blir natt på planeten. Altså en solformørkelse av den ene sola samtidig som en måneformørkelse av månen i midten. Ganske komplisert med andre ord og svært usansynlig siden planeten må kjøre slalom mellom solene. Omentrent som en 8-tallsbane som vrir seg med eller mot klokka ettersom solene roterer om hverandre. (Er det fortsatt noen som henger med? :p )

Edit: Solene står mye lengre unna enn det jeg klarte å tegne inn her. Størrelseforhold er heller ikke riktig. Månene må også plasseres litt bedre for å være troverdige. Månene må være relativt store og ligge relativt nært for å gi måneformørkelser og solformørkelser.

post-3851-1136806471_thumb.png

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6

:!: Dette var da også noe å bruke tiden sin på. Men godt observert, det skal du ha. :p Jeg oppdaget det ikke, men så ser jeg ikke så mye på bakgrunnen på sånne bilder heller da. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...