Bytex Skrevet 18. januar 2006 Del Skrevet 18. januar 2006 Jaja, da får du hvertfall trimma deg et par ganger om dagen i all slags vær. Kan ikke la være å lufte bikkja så den får tisse og bæsje, bare fordi det regner litt ute. Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 18. januar 2006 Del Skrevet 18. januar 2006 Hehe han var da søt. Er foreldrene veldig kortbente? Ble overrasket av en bulldog som var utrolig aktiv men den hadde da en smule lengre ben enn vanlig og var renraset. Lenke til kommentar
ASCIWhite Skrevet 19. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2006 (endret) Vel Osvald er veldig ren av rase iallefall. Faren er best in show 3 år på rad. og mora er best in show en rekke år Beina blir nok litt lenger når knotten blir voksen.... EDIT: Besteforeldrene og oldeforeldrene er og veldig premierte hunder... Endret 19. januar 2006 av ASCIWhite Lenke til kommentar
Nicklas Skrevet 19. januar 2006 Del Skrevet 19. januar 2006 Hvis du tenker på at hunder er smarte dyr akkuratt som mennesker så er det her sykt! Man kan kjøpe en hund.. Uansett om hunden vil eller ikke så SKAL han! "Nei, jeg kan ikke kjøpe den hunden for morra hans har aldri vinni noen konkurranser" Skal du f.eks adoptere et barn så kan du velge og vrake og si at "Nei, jeg vil ikke ha det barnet fordi foreldra var fattige og levde på gata" Tenk at noen tjener masse penger for å selge andres liv. Samme med dyrebutikker! Det er bra at dyra får et sted å bo og får mat og kjærlighet, men de hører hjemme i naturen akkuratt som vi hører hjemme i "byen". Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 19. januar 2006 Del Skrevet 19. januar 2006 DU må ikke tilegne en hund samme personligheten som et menneske. Det er veldig feil. Man skal ikke behandle hunden som en liten kosebamse eller dullebaby sånn som Paris hilton og disse motehundene hennes. Lenke til kommentar
2ern Skrevet 19. januar 2006 Del Skrevet 19. januar 2006 (endret) Hvis du tenker på at hunder er smarte dyr akkuratt som mennesker så er det her sykt! Man kan kjøpe en hund.. Uansett om hunden vil eller ikke så SKAL han! "Nei, jeg kan ikke kjøpe den hunden for morra hans har aldri vinni noen konkurranser" Skal du f.eks adoptere et barn så kan du velge og vrake og si at "Nei, jeg vil ikke ha det barnet fordi foreldra var fattige og levde på gata" Tenk at noen tjener masse penger for å selge andres liv. Samme med dyrebutikker! Det er bra at dyra får et sted å bo og får mat og kjærlighet, men de hører hjemme i naturen akkuratt som vi hører hjemme i "byen". 5463255[/snapback] Vel, nå har jo hunderasen blitt brukt som kjeledyr i veldig mange år, så de hører faktisk ikke hjemme i naturen lenger. Det er ikke lenger i hundenes natur å måtte jakte etter mat bl.a. Slikt er det ulven som tar seg av. Det at du sammenligner valg av kjeledyr med adopsjon av barn er det eneste syke i denne tråden. Når man velger en hund, så er det ikke bare å velge den første og beste, man må finne hunden som passer til sin livsstil. Man velger ikke en retriever hvis man vil ha en "inne-hund". Når det gjelder det å se på stamtavlen til hundene, så er det jo noen som liker å ha hundene på utstillinger, derfor ser de på evt. utmerkelser som foreldrene har fått. Men, det som er vanligst er å undersøke stamtavlene for evt. sykdommer, dårlige ledd osv. Tror ikke du er så "inne i" hva det er snakk om når man velger hund... Edit: Sålenge man behandler hunden bra, så kan behandle den akkurat slik man vil. Hund er jo faktisk et kjeledyr. Men, jeg er derimot imot den bruk og kast-mentaliteten som Paris osv. driver med når det gjelder hundene sine. Endret 19. januar 2006 av Erik-Tor Lenke til kommentar
ASCIWhite Skrevet 19. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2006 (endret) Jeg for min del har brukt lang tid for og finne den rasen som passer meg og min livstil best. *At jeg digger denne rasen var faktisk en bonus* Og det er helt korrekt at du ikke kan sammenligne menneskebarn og hundevalper. Hunden er i bunn og grunn en hund med sin unike psykologi. Paris Hilton har vel sin hund mest for et "statusymbol" og det forakter jeg av hele mitt hjerte!! Min største grunn for og få en hund er at jeg trenger selskap og en "kompis" jeg bor laaaaangdt oppe i fjellheimen og her er det ikke så mye kompiser og velge mellom. Det glimrende med hunden er at han ALLTID er glad for og se deg og har enormt potensiale for kameratskap. Men du skal ALDRI behandle hunden som et menneske. det fører til at hverken du eller hunden trives i lengden. Du må ha en inngående forståelse for psykologien som ligger bak! Du MÅ være lederen i den lille "flokken" Hunden er lykkelig og fornøyd om han får følge en leder! De fleste "problemer" du kan få med hunder f.e.k.s bjeffing till alle tider merkelig oppførsel, angst, nervøsitet o.s.v kommer fra at hunden har tatt lederrollen i forholdet. Og den rollen trives han ikke i. Den rasen jeg har valgt er 100% menneskeskapt for og være nettopp et selskapsdyr. Hadde den havnet i naturen så hadde den ikke overlevd en uke engang. Han er 100% avhengig av meg. jeg må ta meg av alle hans behov, jeg må tørke ham ifjeset HVER dag, jeg må tørke ham bak etter at han har vært på do og jeg må rense hans "edlere deler" *Han rekker ikke bak selv* Jeg må passe på at han har det varmt og godt om vinteren, og kjølig og behagelig om sommeren avik på begge eller et av de ovenstående punkter kan følge til hans død!! Han tåler hverken for mye varme eller for lav kulde. Jeg må kle på ham når han skal ut om vinteren og passe på at han ikke ligger for lenge i sola om sommeren. Hadde jeg ikke hatt tid, eller interesse av dette så hadde jeg aldri fått meg denne rasen i det hele tatt. Og alt dette med utstilling og renrasenhet ligger desverre i denne hundens gener. Mest fordi han ikke er avlet fram for noe annet en det. Jeg tar ham nå UT av det miljøet. Og har ikke planlagt og stille ham. Han blir en kompis for meg resten av livet hans som kommer til og være ca 9 år. Han kommer til og ha det som plommen i egget!! Det sverger jeg.. EDIT: Folk som velger Engelsk bulldog vet hva de går til. Og ingen oppdrettere selger hunder til folk som ikke har peiling på hva det innebærer. Min oppdretter sier det er verre en og bort adoptere sine egne barn og velge riktige kjøpere til valpene. Prisen er høy fordi utgiftene er høye!! Det er ikke mye i + de sitter med etter salg. Det er viktigere at "barna" får riktige hjem.. Endret 19. januar 2006 av ASCIWhite Lenke til kommentar
Kåre Hansen Skrevet 19. januar 2006 Del Skrevet 19. januar 2006 Pøh Du skaffer hund av samme grunn som alle oss andre: Sjekke damer Lenke til kommentar
ASCIWhite Skrevet 19. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2006 Hehehehehe *Ferska* Lenke til kommentar
2ern Skrevet 19. januar 2006 Del Skrevet 19. januar 2006 Kan ikke tenke meg en bedre "babe-magnet" enn en engelsk bulldog... Lenke til kommentar
ASCIWhite Skrevet 11. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2006 Nå har trollet kommet hjem til meg... Han sov hele veien hjem i bilen. Og når han slapp løs i stua mi ble han propell..... Han har tissa 4 ganger på det hvite teppet mitt i stua (100% ull) Og lagt en kabel på størrelse med en velvoksen rotte på parketten Men den gode nyheten er at han storkoser seg i sitt nye hjem! Og er skikkelig glad i meg. Ingen nervøsitet, bare kos. Lenke til kommentar
CurSe Skrevet 11. februar 2006 Del Skrevet 11. februar 2006 Aawww, *misunnelig*. Nye bilder i vente? Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 11. februar 2006 Del Skrevet 11. februar 2006 Haha, ASCI! Høres digg ut med hundebæsj og tiss over alt Lenke til kommentar
Zappza Skrevet 11. februar 2006 Del Skrevet 11. februar 2006 Søt hunden var da Gøy med kabel ^^ Hva er egentlig forskjellen på engelsk bull, fransk bull og amerikansk bull? Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 11. februar 2006 Del Skrevet 11. februar 2006 Hihi. Ascii: hehe du får bare takle og ha tolmodighet. Er noe "dritt" i begynnelsen ja. :!: Gratulerer! Hva er egentlig forskjellen på engelsk bull, fransk bull og amerikansk bull? 5588903[/snapback] Du kan jo lese litt mer om hver av rasene: Engelsk bulldog Fransk bulldog Amerikansk bulldog Lenke til kommentar
MagnusW Skrevet 6. mai 2006 Del Skrevet 6. mai 2006 da er det lenge siden det ble skrevet noe her. Hvordan går det med hunde din, ASCIWhite? Vil gjerne se bilder og hvordan han har utviklet seg? Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 6. mai 2006 Del Skrevet 6. mai 2006 Herlig hund, gratulerar så mykje, 15 000 høyrest nok dyrt ut for mange, men det må sjåast på som ein langsiktig investering. Når han blir større må du prøve å lære han å stå på skateboard som Tyson Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå