ASCIWhite Skrevet 9. januar 2006 Del Skrevet 9. januar 2006 I 3 år har jeg ventet på og få meg en britisk bulldog. Etter mange oppdrettere og mange løfter som ikke har gått gjennom av forskjellige grunner, har jeg endelig fått kontakt med en oppdretter som har valp til meg. Har vært i Intervju på lørdag som var og fått vite at jeg får en valp 15000,- er mye penger men VEL verdt det etter mitt sjønn. Jeg har lært meg masse om rasen de siste 3 år og har lest bøker, snakket med eiere. Vært på utstillinger, knyttet bånd og snakket utrolig mye bulldog. Jeg får ikke velge valpen selv siden jeg ikke skal bruke ham som utstillingshund. Men det blir en av de 4 hannene som jeg har bilde av under her. 15 februar skal han hentes. Kommer til og legge ut bilder fra oppveksten hans og leking og kos i denne tråden framover. Alle som er interreserte er velkomne til og komme med kommentarer og tips til meg. Det er første hunden jeg har så jeg kommer nok til og lære meg masse mer i årene framover. Lenke til kommentar
Sir Zu Zwat Skrevet 9. januar 2006 Del Skrevet 9. januar 2006 Flotte valper. Men dyrt. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 9. januar 2006 Del Skrevet 9. januar 2006 15000,- er ikke så mye for en så fin hund du kommer til å ha mye glede av i mange år fremover. Jeg har lyst på en Labradoodle jeg. Lenke til kommentar
Kåre Hansen Skrevet 9. januar 2006 Del Skrevet 9. januar 2006 Regner med at du vet hvordan spørsmål du skal stille oppdretter. Det som skremmer meg litt er hvordan oppdretter skal bestemme hvem som skal ha hvilken på bakgrunn av utseende. Jeg for min del vektlegger det mentale. Og en seriøse oppdretter legger mye i å velge riktig hjem til riktig hund Tipper du har valfartet rundt på ulike hundeforum på nettet. Husk at ikke alle er like bra da. Ønsker du noen tips om hva du ser etter, så er veien kort til mitt raseforum. Her finner du dessuten mye bra info om foring, alentrening, bøker du MÅ lese etc. Linken finner du i min hunds blogg (under links): http://loverdog.blogspot.com/ Kult valg med bulldog forresten. Da ønsker jeg deg lykke til. Og bor du i Oslo kan din hund få bank av min hund anytime PS: både jeg og Snowdog er mye inne på raseforumet mitt .D Lenke til kommentar
ASCIWhite Skrevet 9. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2006 Da er siden din under favoritter hos meg Og nei jeg bor på Vestlandet, så jeg tror ikke det blir noe slåsskamp hehe Lenke til kommentar
Kåre Hansen Skrevet 9. januar 2006 Del Skrevet 9. januar 2006 Lykke til. Så lenge du gjør det beste for din sønn, vet jeg at han vil få et bra hjem. Husk å se stamtavler og liste over sykdommer etc. Ditt rasevalg er dessverre preget av mye rare sykdommer Og jeg ønsker deg ikke en sønn som får allergi, pusteproblemer, hd og annet tull. Men dette vet du allerede. Lykke til med valp i huset. Min ligger i buret og snorker as we speak. Og ingenting er så herlig som det Regner med at du lager en blogg Ta masse bilder da, for det er noe du aldri angrer på. Og vær tolmodig, snill og konsekvent. Da blir begge parter glade Lenke til kommentar
Ksungam Skrevet 9. januar 2006 Del Skrevet 9. januar 2006 Søøøt Gleder meg til å se bilder av søtnosen når du får ham hjem, kos deg Lenke til kommentar
razh0r Skrevet 9. januar 2006 Del Skrevet 9. januar 2006 Vi betalte 1000kr for vår samoyed da den var to år! Stilig hund forresten! =) Lenke til kommentar
Kenny000 Skrevet 9. januar 2006 Del Skrevet 9. januar 2006 AAWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWW! Så søte!! Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 9. januar 2006 Del Skrevet 9. januar 2006 Gratulerer med vofsen. Var søte alle sammen da. Lenke til kommentar
2ern Skrevet 9. januar 2006 Del Skrevet 9. januar 2006 Det var en fin bisk, håper det blir en snill og lydig hund. Ellers så vil jeg bare nevne at vi betalte 1000 kroner for vår hund for ca 8 år siden, en blanding mellom Collie og Newfoundland/Golden Retriever. De 1000 kronene var for matutgifter, diverse elgkjøtt og andre ting som gården hadde på "lager" . Lenke til kommentar
ASCIWhite Skrevet 9. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2006 Bulldog er ganske dyrt pga utgifter med f.e.k.s keisersnitt *Bulldog har så store hoder at det er vondt for moren og få dem ut* Er også dyrt og bedekke tispa. Så 12000,- i keisersnitt. 15000,- for bedekking og masse andre utgifter. Så om du får et kull med 2 valper f.e.k.s så går du ut i 0,- men om du har flere så har du overskudd.. 15000,- er en helt normal pris for buller. Det finnes buller til over 20000,- men en bulle er en bulle, om han har godt gemytt og god helse så blåser jeg i prisen egentlig. Jeg er bare så utrolig glad i den rasen, og siden jeg ikke er så flink til og gå *Bilulykke* så passer bullen glimrende til meg siden den bare trenger 30 minutter trening per dag. Han blir nok liggende for det meste i soffen med meg og se tv, leke og ha det gøy... Lenke til kommentar
dysfunctional Skrevet 9. januar 2006 Del Skrevet 9. januar 2006 Awwwww... Så søte *smelte* Lenke til kommentar
ASCIWhite Skrevet 17. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2006 Oppdatering : Den helt Hvite valpen med et "øyenbryn" er min !! Han har og en stor svart flekk på venstre side. Han har fått et navn av meg! Osvald etter min bestefar. Ingen tvil om hvem som er kongen i kassen Lenke til kommentar
Kåre Hansen Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 Gratulerer da Ligner på min, dog ikke like stor. Når får du den i hus? PS: les "ikke skyt hunden" av Karen Pryor mens du venter .D Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 Haha, fantastisk bra navn på en hund. OSVAAAAAAAALD! Lenke til kommentar
Kåre Hansen Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 En hund har fordel av navn på to stavelser I dette tilfellet OS VAL he he Lenke til kommentar
ASCIWhite Skrevet 17. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2006 Den kommer i hus den 15 februar. Er bare 5 uker gammel på bildene. Den boka du nevner har jeg ikke lest men jeg har lest Bulldog - The complete owners guide Flatface Dictionary - All About Bulldogs Bulldogs - Care, training & nutrition. Puppy Housetraining - The Ultimate Guide Og jeg venter på filmen "Dog Whisperer - Beginning and Intermediate training!" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå