arehsan Skrevet 9. september 2002 Del Skrevet 9. september 2002 Jeg sendte tidlig i sommer inn en IBM harddisk til reparasjon. Jeg fulgte anvisningene på websidene til IBM. og sendte Harddisken til Nederland slik jeg skulle for å få ny på garantien. etter nesten to måneder får jeg en pakke med ny (eller repareret?) harddisk. Utenpå pakken står avsender UPS of Norway, Inc. men inni pakken ligger også noe papir med bla. en adresse fra Malaysia.. Alt er vel i orden tenker jeg. Men i dag får jeg et brev fra UPS of Norway, Inc. Der står det en masse greier jeg ikke forstår noen ting av, men det dreier seg visst om toll, ogat jeg skal betale kr. 163.. dette fostår jeg ikke! hvorfor skal jeg betale toll på en vare jeg har fått byttet? her er breva: http://home.online.no/~erlhau/toll/ Hva skal jeg gjøre? Bare drite i det, eller kontakte noen? Hvem? Lenke til kommentar
BBC Skrevet 9. september 2002 Del Skrevet 9. september 2002 Tror du kan kontakte forretningen du kjøpte harddisken fra, og spørre de - får nok tilbake fra de. Lenke til kommentar
arehsan Skrevet 9. september 2002 Forfatter Del Skrevet 9. september 2002 men jeg husker ikke hvilken butikk jeg bestilte fra. jag bestilte delene til datamskina mi for ca 1 1/2 år siden, fra to nettbutikker. og har rota bort begge fakturaene. Det var derfor jeg sendte det rett til IBM. Lenke til kommentar
barkindog Skrevet 9. september 2002 Del Skrevet 9. september 2002 Det samme skjedde med meg da jeg returnerte disken min til IBM i Nederland. Fikk regning fra UPS etter en liten stund. Tok kontakt med IBM her i Norge for å få de til å undersøke saken. Purret gang på gang og de skulle sjekke igjen. Nå tror jeg at jeg driter i hele greia..skal uansett ikke ha noen ny IBM disk senere. Lenke til kommentar
SAtam Skrevet 9. september 2002 Del Skrevet 9. september 2002 Kunden som må betale frakt og slikt på garanti varer ved retur Lenke til kommentar
The Red Devil Skrevet 9. september 2002 Del Skrevet 9. september 2002 Du må iallefall ikkje bare hive det. Då blir det inkasso :razz: Det har skjedd ein feil her. Og det kan være din feil, pakker som sendes slik som det skal merkes når du sender den etc. Veit ikkje om du gjorde det. Når plextor brenneren min tok kvelden. Så blei den sent til belgia. Men då ordnet plextor og dhl (vist eg ikkje husker feil) alle papirene for meg. Fekk ny brenneren to dager etterpå (blei virkeleg imponert av plextor då). Hadde ingen problemer med verken toll eller noko. Det du må betale her er ikkje toll, det er moms (24%). Du får ta ein telefon til ups og se om du kan ordne opp i saken. Lenke til kommentar
tunefish Skrevet 9. september 2002 Del Skrevet 9. september 2002 Quote: Den 2002-09-09 20:31, SAtam skrev:Kunden som må betale frakt og slikt på garanti varer ved retur Hørtes da veldig rart ut for meg men... Er du helt sikker på dette i denne situasjonen? Det er jo ikke en vanlig handel det er snakk om, men retur av reparert vare. Vet jo aldri med Norge men... de kommer sikkert til å kreve 400% av varens verdi i avgifter... Har slutta helt å handle fra utlandet... Lenke til kommentar
The Red Devil Skrevet 9. september 2002 Del Skrevet 9. september 2002 Det er heilt vanleg at kunde betaler frakt for defekt vare til forhandler/produsent. Og produsent/forhandler dekker frakt hjem til deg. Du har ikkje krav på å få desse pengene igjen. Du kan spør høflig og kansje være heldige. Problemet her er nok det at han ikkje har fylt ut papirer angående sending av deler til utlandet til reperasjon. Og siden han ikkje har kvittering heller på at han har kjøpt hdden i norge... Vel all kjenner systemet i norge :razz: Lenke til kommentar
Nervevrak Skrevet 10. september 2002 Del Skrevet 10. september 2002 Quote: Hva skal jeg gjøre? Bare drite i det, eller kontakte noen? Hvem? Det står jo i brevet: UPS of norway Inc. Therese M. Meoded 22 32 99 34 Lenke til kommentar
asha Skrevet 10. september 2002 Del Skrevet 10. september 2002 Det kan virke på meg som om du har glemt/ ikke blitt bedt om å fylle ut et "Proforma Invoice". "This is for customs purposes, if not followed correctly, you will have to pay import-VAT taxes" Først hadde jeg sjekket opp med supportsiden til IBM, om de ber deg fylle ut et slikt skjema. Hvis ikke hadde jeg tatt kontakt med IBM og bedd dem betale... [ Denne Melding var redigert av: asha på 2002-09-10 18:23 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå