PC^2020 Skrevet 9. januar 2006 Del Skrevet 9. januar 2006 (endret) Ny teoripøvefra 15.1 maks 7 feil! +diskusjon om alle mulige ting som har med at folk ikke kan kjøre http://www.vegvesen.no/servlet/Satellite?c...e&c=SVVartikkel Detta gruer jeg meg til.. Rekker jeg å ta reoriprøven før 15? Med kun trafiaklt Grunnkurs..? Endret 14. januar 2006 av pc^2004 Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 9. januar 2006 Del Skrevet 9. januar 2006 Var ikkje grensa på 25 før? Lenke til kommentar
Dr3as Skrevet 9. januar 2006 Del Skrevet 9. januar 2006 Hmm, var 20 et elelr annet ja, jeg fikk 12 feil når jeg tok den for ca et år siden. Glad jeg slepper denne utgaven av prøven.. Lenke til kommentar
Iminzilion Skrevet 9. januar 2006 Del Skrevet 9. januar 2006 var jo ikkje så gale egentlig. Man MÅ jo kunne reglene... Men nå har man jo ikkje spørsmål med flere rette svar pr spørsmål. Lenke til kommentar
Blib Skrevet 9. januar 2006 Del Skrevet 9. januar 2006 - Spørsmålene har kun ett riktig svaralternativ Da er det jo ikke sammenlignbart lengre da, i vansklighetsgrad. Så 7 feil er sikkert like "ille" som 20 tidligere Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 9. januar 2006 Del Skrevet 9. januar 2006 Her regner jeg med at de endrer måten å telle feil på også. Altså, enten er den feil, eller rett. Du får ikke feil for å ikke ha riktig, i tillegg til å få feil for å ha trykt på feil. Lenke til kommentar
vincent_vega Skrevet 9. januar 2006 Del Skrevet 9. januar 2006 Når jeg tok teorieksamen ifjor sommer så var det lov å ha 27 feil, hadde 14 feil på første forsøk! (Hadde jo som mål å ha under 20) Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 9. januar 2006 Del Skrevet 9. januar 2006 når jeg tok den i september 03 var det lov å ha 37 feil tror jeg. jeg fikk 35 men kan det meste av det jeg fikk feil på, er bare at det er ikke alltid så lett å huske det når du sitter på en pc, men når man er i trafikken kan man det.. Lenke til kommentar
vincent_vega Skrevet 9. januar 2006 Del Skrevet 9. januar 2006 Ikke alltid, hadde 6 feil på vikeplikt og jeg slet forferdelig for å få det inn (merk->) etter at jeg fikk lappen... Lenke til kommentar
Opus Skrevet 9. januar 2006 Del Skrevet 9. januar 2006 Bare bra at det er innskjerping på trafikkopplæringen. Alt for mange tullinger i trafikken som ikke kan reglene. iom. at det står liv og helse på spill, skulle det vært nulltoleranse på førerprøven. IMO. Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 9. januar 2006 Del Skrevet 9. januar 2006 Nulltoleranse er vel en smule strengt, men at det kan være strengere enn det er i dag, er det absolutt ingen tvil om. Teorien er uansett noe alle kan klare å lese seg til null feil på, her møter du ingen uforutsette momenter, som f.eks unger som løper ut i veien foran bussen. Lenke til kommentar
acon Skrevet 9. januar 2006 Del Skrevet 9. januar 2006 Glad jeg har tatt teoriprøven, for bare syv feil virket lite Fikk "bare" 10 feil Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 9. januar 2006 Del Skrevet 9. januar 2006 Bare bra at det er innskjerping på trafikkopplæringen.Alt for mange tullinger i trafikken som ikke kan reglene. iom. at det står liv og helse på spill, skulle det vært nulltoleranse på førerprøven. IMO. 5410371[/snapback] I 100 km\t er eg tryggare jo fleire som kan reglane. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 9. januar 2006 Del Skrevet 9. januar 2006 7 feil er omtrent det jeg fikk i 03...eller var det 02? uansett, hvis de tar vekk mulighetene for flere korrekte svar pr. spørsmål (dvs. teller max 1 feil pr spørsmål), så ser jeg ikke problemet, det blir ikke vanskeligere av den grunn, det er bare en ny måte å telle på... Faktisk vil jeg tro det gjør det litt lettere, ettersom man bare trenger å se etter ett riktig svar pr. spørsmål... Lenke til kommentar
PC^2020 Skrevet 9. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2006 (endret) jeg gruer meg, jeg har problemer med multiple-choice.. altså avkryssningsprøver. men vet noen om man bare kan ta teorien uten å ha hatt kjøretimer osv? Endret 9. januar 2006 av pc^2004 Lenke til kommentar
Wazu Skrevet 9. januar 2006 Del Skrevet 9. januar 2006 Tror ikke det er noe krav om kjøretimer for å ta teoriprøven, men er nok en fordel da. Lenke til kommentar
acon Skrevet 9. januar 2006 Del Skrevet 9. januar 2006 Må man ikke melde seg opp, fylle ut søknad om å få lappen klasse B, for å kunne ta teorien? Lenke til kommentar
vincent_vega Skrevet 9. januar 2006 Del Skrevet 9. januar 2006 (endret) jeg gruer meg, jeg har problemer med multiple-choice.. altså avkryssningsprøver.men vet noen om man bare kan ta teorien uten å ha hatt kjøretimer osv? 5411667[/snapback] Jeg tok nå ihvertfall teorieeksamen før jeg begynte med kjøretimer i hele tatt...Og jeg kjørte opp i høst. Så hvist ikke det har kommet nye regler etter nyttår så kan du det! Må man ikke melde seg opp, fylle ut søknad om å få lappen klasse B, for å kunne ta teorien? 5411974[/snapback] Du trenger bare å stikke innom biltilsynet og fylle ut et skjema hvor du søker om å få kjøre opp(de sjekker vandel og legeattest), vente tre fire uker til du har fått positivt svar og så kan du ta teorieksamen som privatist hvis du ikke gidder å ta teorikurs... Trenger ikke avtale time hos biltilsynet, det er bare å stikke innom en av de to dagene de kjører teorieksamen! Endret 9. januar 2006 av vincent_vega Lenke til kommentar
Deathie Skrevet 12. januar 2006 Del Skrevet 12. januar 2006 - Spørsmålene har kun ett riktig svaralternativ Da er det jo ikke sammenlignbart lengre da, i vansklighetsgrad. Så 7 feil er sikkert like "ille" som 20 tidligere 5408979[/snapback] Jeg håper inderlig du har rett. Jeg skal ta prøven nå den nærmeste måneden, så den bør bare ikke være verre en tidligere. Lenke til kommentar
Søppelsveitt Skrevet 12. januar 2006 Del Skrevet 12. januar 2006 Jeg vet ikke helt, men det høres da mye værre ut enn før. Jeg er glad jeg har tatt den og forhåpentligvis trenger jeg aldri å ta den på nytt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå