FaO Skrevet 9. januar 2006 Del Skrevet 9. januar 2006 (endret) Får beskjeden: Explorer.exe Application error The application failed to initialize properly (0XC015002) click on ok to terminate the application. Denne får jeg etter at jeg prøver å logge meg inn på maskina. Selve pålogginga har også gått fra den orginale xp-typen, til boks. Noen som vet hva som er feil?? Endret 9. januar 2006 av FaO Lenke til kommentar
_MrMilo_ Skrevet 9. januar 2006 Del Skrevet 9. januar 2006 (endret) Sjekk for virus/spyware/adware (Det begynner å bli mange innlegg jeg har svart slik ) Endret 9. januar 2006 av _MrMilo_ Lenke til kommentar
FaO Skrevet 9. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2006 Kommer ikke inn så jeg får virus sjekket...... Lenke til kommentar
PerB Skrevet 9. januar 2006 Del Skrevet 9. januar 2006 Hva med en repair fra XP-CDen? Evt sjekk om du kan starte i sikker modus. Lenke til kommentar
FaO Skrevet 9. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2006 tenkte på d, håper d funker.... Lenke til kommentar
_MrMilo_ Skrevet 9. januar 2006 Del Skrevet 9. januar 2006 Får du opp oppgavebehandleren da? Da kan du jo prøve å starte explorer.exe på nytt... Lenke til kommentar
FaO Skrevet 10. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2006 kommer til innloggingen og får trykt på ok der, så kommer "logging in" og da kommer feilmeldingen. Oppgavebehandleren kommer ikke fram. Skal prøve å starte i safe mode i dag fra xp-cd. Lenke til kommentar
el_cash Skrevet 10. januar 2006 Del Skrevet 10. januar 2006 (endret) Skal prøve å starte i safe mode i dag fra xp-cd. 5414193[/snapback] Eh, nei? Bare trykk F8 under oppstart, rett etter at bios har lastet ferdig. I verste fall setter du inn XP-cden, velger installasjon og velger å reparere installasjonen du allerede har. Vær klar over at du da bør ta en tur innom windows update fort som fy etterpå. Glem heller ikke å kjøre antivirus- og spywarescan. Endret 10. januar 2006 av el_cash Lenke til kommentar
FaO Skrevet 10. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2006 siden explorer.exe ikke vil starte må jeg håpe på at den filen ligger inne på xp-cden. Å reparere ville ta lag tid siden jeg måtte ha bort alt på maskina likevel.. Har bare noen bilder og saves fra spill som jeg skal ta vare på.. Lenke til kommentar
berxter Skrevet 10. januar 2006 Del Skrevet 10. januar 2006 Neimen, kan du ikke gjøre som el_cash foreslår,da? restarte i safe mode og kjøre f eks system restore derfra? Eller nekter explore.exe også å starte i safe? Det tar ikke mer enn noen få minutter. Bernt K Lenke til kommentar
FaO Skrevet 10. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2006 hekter seg opp når jeg prøver å starte uten cd, skal prøve så snart jeg kommer hjem, hvis d ikke blir for sent. Ønsk meg lykke til Lenke til kommentar
FaO Skrevet 11. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2006 fikk dessverre ikke tid til å reinnstallere i går, men nå funket faktisk safe mode med command! Explorer.exe er tydeligvis rett og slett borte.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå