Gå til innhold

DVD Rom, IDE eller S-ATA ?

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe meg ny DVD rom og DVD brenner (plextor)

Spørsmålet er om jeg skal velge IDE, eller S-ATA ?

Skal stå på dette hvedkortet.

(Antar det er like greit å bruke IDE til DVD, da man å bruke S-ATA kontaktene til harddiskene?)

Må man legge til S-ATA drivere først ved en clean install av XP, eller fungerer S-ATA på samme måte som IDE?

Der ut som det er 2 IDE på dette kortet

overview.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er en del som har problemer med SATA drev på nForce brikkesett så jeg jeg ville ha valgt ATA. Har selv Plextor 716SA men kjører den på Silicon Image kontroller og det fungerer utmerket. Men dette finner du info om på hjemmesiden til Plextor. Skal du kjøpe Plextor PX130A DVD rom så husk og oppdater firmware i den vis den kommer med ver 1,01. Holdt på og sende min i retur da jeg trodde den var defekt. Var elendig og lese plater men etter oppdatering til 1,02 ble den utrolig bra.

Endret av Chevelle
Lenke til kommentar

Du trenger ikke å legge inn s-ata drivere på det kortet ved installering av XP. Det er native s-ata på northbridge (er ikke sikker på southbridge, men tror ikke det er native der). Drivere til silicon kontrolleren kan legges inn i ettertid. Husk det finnes både s-ata drivere, for å kjøre disker en og en, og raid drivere, om du vil sette opp raid i en eller annen form. Du vil trenge s-ata driveren til silicon kontrolleren for å kjøre dvd brenneren der hvis du velger s-ata brenner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...