Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problemer med WRT54GX v2

Anbefalte innlegg

Har hatt problemer med denne trådløse MIMO routeren siden eg kjøpte den.

Til å begynne med hadde eg en del problemer med hastigheter og responstider, men etter at eg oppgraderte til 2.0.10 firmwaren har routeren fungert ok.

Men i går hadde eg litt problemer med strømmen i nabolaget. Lyset blinket en del og maskinene og routerene mine restarter seg selv et par ganger. Etter dette har eg hatt problemer med den trådløse routeren.

Eg får tilgang til internet. Om eg setter på et kontinuerlig ping (ping -t) mot en adresse på nettet, får eg gode svartider. Men om eg prøver å gå inn på en webside eller genererer en annen form for internet trafikk, fryser routeren i 15-20 sekunder, og eg får sju timeout på pinget. Problemet gjelder både trådløst og kabel, og eg har ingen problemer med lokalt nettverk via denne routeren, så problemet ligger i internet delen av routeren. Prøvde å koble maskinen rett i adsl modemet, og da hadde eg ikkje problemer i det hele tatt, så problemene ligger i routeren.

Har lastet ned siste firmware (2.0.12), men klarer ikkje å installere den. Velger fila i web grensesnittet og trykker på upload. Etter 5 sekunder blir websiden blank. Etter å ha ventet i 10 min for sikkerhetskuld restarter eg routeren, men firmware er ikkje lagt inn. Har prøvd fra IE6 og Firefox 1.5 fra to forskjellige maskiner, uten hell.

Er det fleire som har opplevd slike problemer med denne routeren. Begynner å bli fustrert nå. Vær så snill å hjelpe meg om noen har noe å bidra med!!

Mvh

Dionysos

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-82119

Merkelig.

Jeg har samme routeren, og har bare positive opplevelser med den.

Kjører 108 Mbps fra kjeller til loft med veldig bra signal og kryptering og full pakke.

Firmwaren skal heller ikke ha så mye å si, siden dette er en relativt ny router.

Ved strømbrudd KAN det oppstå strømpeaker som kan grille routeren.

Alternativt så er det noe i innstillingene som må være feil, eller påvirkninger fra andre nett/brukere.

Foreslår at det tas en telefon til ISP og så går man gjennom alle innstillingene for å være 100% sikker på at alt er ok.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...