tORAXX Skrevet 9. januar 2006 Del Skrevet 9. januar 2006 (endret) Heisann! Er det noen som har anelse om hvor det er mulig og få tak i AMD AthlonXP prosessorer i dag? Jeg er på jakt etter 2stk etter at jeg rydda litt og fant et dual prosessor hovedkort og tenkte jeg skulle sette i gang i en server igjen . Bare si ifra hvis dere har noe liggende og . Og er det noen 'spesielle' prosessorer jeg må ha for og kunne kjøre DualProsessors? -Kim Edit: Dette er et socketA kort Endret 9. januar 2006 av tORAXX Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 9. januar 2006 Del Skrevet 9. januar 2006 Du må vel ha Athlon MP så vidt eg veit. Tror ikkje du får kjøpt disse i butikkene lenger, det er lenge siden de gikk ut av produksjon. Eg har sett Athlon MP på bruktmarkedet avogtil. Lenke til kommentar
tORAXX Skrevet 9. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2006 Okei . Så det er ikke mulig og kjøre vanlige Amd Athlon XP i dual mode? Og må cpu'ene være identiske(clock hastighet etc)? Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 9. januar 2006 Del Skrevet 9. januar 2006 Det var da vel mulig å modde XP til MP, husker ikke hvordan. Vet heller ikke hvor du kan skaffe prosessorer. Bruktmarked er vel den eneste muligheten. Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 9. januar 2006 Del Skrevet 9. januar 2006 Husker også noe om at de tidligste Athlon XP kunne moddes til MP. CPUene bør være så like som mulig, helst produsert samtidig. Tror du skal he mer enn normalt med flaks for å finne brukendes prosessorer Lenke til kommentar
tORAXX Skrevet 9. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2006 (endret) Jarmo : Hovedkortet heter MSI K7DMaster Ver.1. Endret 9. januar 2006 av tORAXX Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 9. januar 2006 Del Skrevet 9. januar 2006 (endret) http://www.msi.com.tw/program/products/mai...?UID=344&kind=1 http://www.msi.com.tw/program/support/bios...?UID=344&kind=1 b.Added code for support Athlon 2400+ & 2600+ men sikkert bare som singel.. Endret 9. januar 2006 av jarmo Lenke til kommentar
tORAXX Skrevet 9. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2006 Alrighty then. Får kjøre den på en singel amdXP 1800+ til jeg finner noen mp'er . Er bare og gi meg en PM hvis noen har noe liggende Takk for alle svar Lenke til kommentar
ScatexX Skrevet 9. januar 2006 Del Skrevet 9. januar 2006 Bare så det er klart er det mye enklere og få tak i en sempron prossesor til socket A! Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 9. januar 2006 Del Skrevet 9. januar 2006 Bare så det er klart er det mye enklere og få tak i en sempron prossesor til socket A! 5412616[/snapback] Men det hjelper jo lite da de ikke kan kjøres i tospann. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå