Gå til innhold

fra avi -> mpeg

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

På relativt lave bitrates krever det omtrent 2-3 ganger så mye båndbredde på MPG for å få samme kvalitet. Men for de fleste .AVI codecs er den optimale bitraten på 1-1.5 Mbit /s og går du over det er det lite å tjene, mens .MPG viser samme kvalitet på omtrent 5-6 Mbit. (DVD er vanligvis mellom 5-8 Mbit /s)

Når det gjelder .AVI (som bare er en container) så finnes det mange codecs med forskjellig kvalitet. DivX, XviD, MP42 er bare et par eksempler på slike codecs og valget av codec kan gjøre resultatene veldig varierende.

Å komprimere optimalt til forskellige .AVI codecs kan også være litt av en oppgave og du bør muligens søke etter guider til dette.

www.doom9.org og www.vcdhelp.com er to gode kilder til hjelp.

Lenke til kommentar
Hvordan er kvalitetsforskjellen på avi og mpeg med en fil som er like stor?
Hva veier mest av luft og vann?

AVI har ikke en kvalitet, det er er et filformat som spesifiserer hvordan man lagrer lyd og bildedata i en fil. Hvor stor kompresjon man får avhenger av hvilken type komprimering man bruker og er uavhengig av AVI formatet.

MPEG har heller ingen målbar kvalitet, det er en arbeidsgruppe for ISO/IEC.

Så hvilken MPEG standard og hvilke typer AVI skal sammenlignes?

Lenke til kommentar
Et søk med Google fant:

http://www.winmpg.com/

5408673[/snapback]

Jeg forsøkte denne, men den gir jo et vannmerke over hele filmen. Noen forslag uten vannmerke?

TMPGEnc er et brukbart program for å konvertere til .MPG, men dersom kvaliteten er viktig bør du heller laste ned virtualdib og rendre filen til .AVI uten komprimering. (Dette tar STOR plass)

5408698[/snapback]

Forsøkte TMPGEnc også, men lyden ble borte... Forsøkte flere ulike instillinger (også bilde og lyd i separate filer) men ingenting hjalp...

Andre forslag?

Lenke til kommentar
Et søk med Google fant:

http://www.winmpg.com/

5408673[/snapback]

Jeg forsøkte denne, men den gir jo et vannmerke over hele filmen. Noen forslag uten vannmerke?

TMPGEnc er et brukbart program for å konvertere til .MPG, men dersom kvaliteten er viktig bør du heller laste ned virtualdib og rendre filen til .AVI uten komprimering. (Dette tar STOR plass)

5408698[/snapback]

Forsøkte TMPGEnc også, men lyden ble borte... Forsøkte flere ulike instillinger (også bilde og lyd i separate filer) men ingenting hjalp...

Andre forslag?

5413632[/snapback]

bumb...

Endret av cerveza
Lenke til kommentar
Altså,

last ned Gspot i .RAR versjon.

Pakk ut

Kjør gspot.exe

Velg fil/open og velg fila

Trykk så ALT+PrintScrn (knappen etter F12 øverst på tastaturet)

Start mspaint (tegneprogrammet i Windows)

Lim inn

Velg fil/save as, velg JPG (!) og gi det et navn

Lag en post her og legg ved bildet som vedlegg

Gspot skal se ut som dette:

http://brillegeit.com/gspot.JPG

5432421[/snapback]

ah...

Da er jeg med. screenshot kommer snart...

Lenke til kommentar

(bare et lite tips, trykker du ALT+PrintScrn tar den kun bilde av det aktive vinduet og ikke hele desktoppen din)

Jeg ser egentlig ikke noe som jeg lett kan sette fingeren på.

Hva dersom du legger inn .zip]LAME Mp3 ACM og restarter maskinen?

Dersom det ikke fungerer er mitt beste tips å åpne filen i Virtualdub (søk på www.sourceforge.net) og under Fil menyen velge "save WAV". Og så importere .WAV lydfilen som lydspor i Studio 9.

Lenke til kommentar

5408698[/snapback]

Andre forslag?

5413632[/snapback]

Dersom det ikke fungerer er mitt beste tips å åpne filen i Virtualdub (søk på www.sourceforge.net) og under Fil menyen velge "save WAV". Og så importere .WAV lydfilen som lydspor i Studio 9.

5433939[/snapback]

Eller du legger .wav fila inn i TEMPGenc der det står noe om "last audio fil" står sammen med "last video fil" eller noe i den dur...

Bare la video fil vere, og last .wav fila i audio boksen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...