indahla Skrevet 9. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 9. januar 2006 Hei! Jeg har et videoklipp i avi-format som jeg vil klippe ut en del av. Men, min versjon av Pinnacle Studio 9 klarer ikke å åpne klippet. Jeg har derfor forsøkt å konvertere det til mpeg og deretter åpne i Studio 9, men lyden blir borte... Noen som kan hjelpe? Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 9. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 9. januar 2006 (endret) Et søk med Google fant: http://www.winmpg.com/ Bare tuller med deg Ed1t: Leif Endret 9. januar 2006 av Birger_Nord Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 9. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 9. januar 2006 TMPGEnc er et brukbart program for å konvertere til .MPG, men dersom kvaliteten er viktig bør du heller laste ned virtualdib og rendre filen til .AVI uten komprimering. (Dette tar STOR plass) Lenke til kommentar
kazzoo Skrevet 9. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 9. januar 2006 Hvordan er kvalitetsforskjellen på avi og mpeg med en fil som er like stor? Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 9. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 9. januar 2006 På relativt lave bitrates krever det omtrent 2-3 ganger så mye båndbredde på MPG for å få samme kvalitet. Men for de fleste .AVI codecs er den optimale bitraten på 1-1.5 Mbit /s og går du over det er det lite å tjene, mens .MPG viser samme kvalitet på omtrent 5-6 Mbit. (DVD er vanligvis mellom 5-8 Mbit /s) Når det gjelder .AVI (som bare er en container) så finnes det mange codecs med forskjellig kvalitet. DivX, XviD, MP42 er bare et par eksempler på slike codecs og valget av codec kan gjøre resultatene veldig varierende. Å komprimere optimalt til forskellige .AVI codecs kan også være litt av en oppgave og du bør muligens søke etter guider til dette. www.doom9.org og www.vcdhelp.com er to gode kilder til hjelp. Lenke til kommentar
Kristallo Skrevet 9. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 9. januar 2006 Hvordan er kvalitetsforskjellen på avi og mpeg med en fil som er like stor? Hva veier mest av luft og vann? AVI har ikke en kvalitet, det er er et filformat som spesifiserer hvordan man lagrer lyd og bildedata i en fil. Hvor stor kompresjon man får avhenger av hvilken type komprimering man bruker og er uavhengig av AVI formatet. MPEG har heller ingen målbar kvalitet, det er en arbeidsgruppe for ISO/IEC. Så hvilken MPEG standard og hvilke typer AVI skal sammenlignes? Lenke til kommentar
indahla Skrevet 10. januar 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 10. januar 2006 Et søk med Google fant:http://www.winmpg.com/ 5408673[/snapback] Jeg forsøkte denne, men den gir jo et vannmerke over hele filmen. Noen forslag uten vannmerke? TMPGEnc er et brukbart program for å konvertere til .MPG, men dersom kvaliteten er viktig bør du heller laste ned virtualdib og rendre filen til .AVI uten komprimering. (Dette tar STOR plass) 5408698[/snapback] Forsøkte TMPGEnc også, men lyden ble borte... Forsøkte flere ulike instillinger (også bilde og lyd i separate filer) men ingenting hjalp... Andre forslag? Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 10. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 10. januar 2006 Orker du å laste ned GSPOT, ta et screenshot (ALT-PRINTSCRN), lime inn i f.eks mspaint, lagre som JPG og laste opp en plass? Lenke til kommentar
indahla Skrevet 10. januar 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 10. januar 2006 Orker du å laste ned GSPOT, ta et screenshot (ALT-PRINTSCRN), lime inn i f.eks mspaint, lagre som JPG og laste opp en plass? 5415093[/snapback] ? Lenke til kommentar
indahla Skrevet 13. januar 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 13. januar 2006 (endret) Et søk med Google fant:http://www.winmpg.com/ 5408673[/snapback] Jeg forsøkte denne, men den gir jo et vannmerke over hele filmen. Noen forslag uten vannmerke? TMPGEnc er et brukbart program for å konvertere til .MPG, men dersom kvaliteten er viktig bør du heller laste ned virtualdib og rendre filen til .AVI uten komprimering. (Dette tar STOR plass) 5408698[/snapback] Forsøkte TMPGEnc også, men lyden ble borte... Forsøkte flere ulike instillinger (også bilde og lyd i separate filer) men ingenting hjalp... Andre forslag? 5413632[/snapback] bumb... Endret 13. januar 2006 av cerveza Lenke til kommentar
Kristallo Skrevet 13. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 13. januar 2006 For å hjelpe deg så må vi vite hva som er problemet, da må du hente ned http://www.headbands.com/gspot/download.html eller tilsvarende sånn at vi finner ut hva som er spesielt med den AVI fila. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 13. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 13. januar 2006 Altså, last ned Gspot i .RAR versjon. Pakk ut Kjør gspot.exe Velg fil/open og velg fila Trykk så ALT+PrintScrn (knappen etter F12 øverst på tastaturet) Start mspaint (tegneprogrammet i Windows) Lim inn Velg fil/save as, velg JPG (!) og gi det et navn Lag en post her og legg ved bildet som vedlegg Gspot skal se ut som dette: http://brillegeit.com/gspot.JPG Lenke til kommentar
indahla Skrevet 13. januar 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 13. januar 2006 Altså, last ned Gspot i .RAR versjon. Pakk ut Kjør gspot.exe Velg fil/open og velg fila Trykk så ALT+PrintScrn (knappen etter F12 øverst på tastaturet) Start mspaint (tegneprogrammet i Windows) Lim inn Velg fil/save as, velg JPG (!) og gi det et navn Lag en post her og legg ved bildet som vedlegg Gspot skal se ut som dette: http://brillegeit.com/gspot.JPG 5432421[/snapback] ah... Da er jeg med. screenshot kommer snart... Lenke til kommentar
indahla Skrevet 13. januar 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 13. januar 2006 (endret) se vedlegg... Takk for all hjelp! Jeg vil altså helst kunne åpne filen i Studio 9 for å kunne klippe bort en del... edit: trykkleif Endret 13. januar 2006 av cerveza Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 13. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 13. januar 2006 (bare et lite tips, trykker du ALT+PrintScrn tar den kun bilde av det aktive vinduet og ikke hele desktoppen din) Jeg ser egentlig ikke noe som jeg lett kan sette fingeren på. Hva dersom du legger inn .zip]LAME Mp3 ACM og restarter maskinen? Dersom det ikke fungerer er mitt beste tips å åpne filen i Virtualdub (søk på www.sourceforge.net) og under Fil menyen velge "save WAV". Og så importere .WAV lydfilen som lydspor i Studio 9. Lenke til kommentar
icer Skrevet 13. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 13. januar 2006 TMPGEnc er et brukbart program for å konvertere til .MPG, men dersom kvaliteten er viktig bør du heller laste ned virtualdib og rendre filen til .AVI uten komprimering. (Dette tar STOR plass) 5408698[/snapback] Forsøkte TMPGEnc også, men lyden ble borte... Forsøkte flere ulike instillinger (også bilde og lyd i separate filer) men ingenting hjalp... Andre forslag? 5413632[/snapback] Dersom det ikke fungerer er mitt beste tips å åpne filen i Virtualdub (søk på www.sourceforge.net) og under Fil menyen velge "save WAV". Og så importere .WAV lydfilen som lydspor i Studio 9. 5433939[/snapback] Eller du legger .wav fila inn i TEMPGenc der det står noe om "last audio fil" står sammen med "last video fil" eller noe i den dur... Bare la video fil vere, og last .wav fila i audio boksen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå