crysys Skrevet 8. januar 2006 Del Skrevet 8. januar 2006 Hei... Noen som har peiling på hvordan disse kamerane er? * NIKON COOLPIXS1BLAC * PENTAX OPTIOS60 * ADVENT ADVENTMP8 Jeg er uansett iallefall ute etter noe liknende. Har noen erfaringer med disse? - Maks pris 2000kr (helst ink. et "større" minnekort) - Kameraet bør ha GOD lysfølsomhet. Jeg vil at kameraet skal ta bilde på noen millisekund, selvom det ikke er optimalt lys i rommet. (slik at jeg unngår uklare bilder) Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 9. januar 2006 Del Skrevet 9. januar 2006 Jeg vet ingenting om de modellene du spør etter, men alle kameraer tar bilder med samme forutsetninger. Har du et lyssterkt objektiv kan du komme ned i lukkertid innendørs uten blitz, men ingen kompaktkameraer har tilfredsstillende støydemping med tilsvarende høy iso i denne prisklassen. Hvis noen av de kameraene du nevner har akseptabel ytelse på 400iso vil du likevel ende opp med en lukkertid som ikke er innenfor de "millisek'ene" du ønsker deg. Laaangt i fra. Alle de kameraene du viser til klarer ikke å oppnå en lukkertid som egner seg for håndholdt fotografering i stuebelysning. På vidvinkel kan du klare å holde kamera "stødig" ned til 1/15s. For å få det til bør du ha muligheten for minst iso800. Hvis du ikke bryr deg om store kopier bør du spandere en tusenlapp mer og kikke på Kodaks nye med dobbelt objektiv. Det gir deg mulighet for relativt støyfrie resultater med iso800 på 1,8mp. Lenke til kommentar
modin Skrevet 9. januar 2006 Del Skrevet 9. januar 2006 Kanskje du skulle hørt på oppfordringen i toppen av denne siden og postet i tråden om kjøp av kamera. Siden det er 2-3 stykker som lager nye tråder om kjøp av kamera i 2000 kroners klassen hver dag. Du hadde sikkert funnet ut en del ved å lese disse trådene. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 9. januar 2006 Del Skrevet 9. januar 2006 (endret) Finnes tonnevis av slike tråder allerede. Les de for tips, eller fortsett jakten i denne tråden : https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=518873 EDIT: Hold deg unna ukjente merker som Advent... det er stort sett rip-off på alle mulige områder. Endret 9. januar 2006 av Afseth Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg