Cuneax Skrevet 8. januar 2006 Del Skrevet 8. januar 2006 Hvis man bruker mini-dv-kassetter om og om igjen, vil det føre til slitasje på båndet og dermed senke kvaliteten på filmen som blir skutt? Jeg bruker DVM60 fra Fuji. Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 8. januar 2006 Del Skrevet 8. januar 2006 Det er et mekanisk medium, og det er en konstant faktor når det gjelder mekanikk. Det er slitasje. Å gjenbruke taiper 2 eller 3 ganger går nok greit om du MÅ, men i min bok er en taip en orginal og spilles ALDRI over. Ny taiper koster ikke stort. AKIRA Lenke til kommentar
avo Skrevet 9. januar 2006 Del Skrevet 9. januar 2006 Hvis man bruker mini-dv-kassetter om og om igjen, vil det føre til slitasje på båndet og dermed senke kvaliteten på filmen som blir skutt? Jeg bruker DVM60 fra Fuji. 5407941[/snapback] Ikke noe problem å reuse en DV tape både 10 og 20 ganger om du er nøye med rens av kameraet og bruker tape av ok kvalitet, men med tanke på at en tape koster 25 spenn elns ser jeg ikke helt behovet for reuse. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 11. januar 2006 Del Skrevet 11. januar 2006 Slettet en del innlegg som utviklet seg til en "deale mini-DV taper"-tråd. Vennligst hold kjøp og salg til bruktmarkedet. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 11. januar 2006 Del Skrevet 11. januar 2006 Vel, du får jo helt greie kassetter til kun 300 kr. for 5 stk. f.eks., de tåler en del, men såklart kvaliteten svekkes... Lenke til kommentar
Broseen Skrevet 11. januar 2006 Del Skrevet 11. januar 2006 (endret) Kan få 15 for 600 kr hos Elnor i Oslo. Er det egentlig så stor forskjell på dyre og billige dv kassetter? Endret 11. januar 2006 av Broseen Lenke til kommentar
Broseen Skrevet 12. januar 2006 Del Skrevet 12. januar 2006 Er det noen som kan si meg om disse tapene er bra. I forhold til pris selvsagt. http://www.sony.no/view/ShowProduct.action...Camcorder+Tapes Lenke til kommentar
Arve28 Skrevet 12. januar 2006 Del Skrevet 12. januar 2006 Har alltid brukt disse Sony tapene. Ikke noe tull med dem. Bruker de nå på HD kamera også. (HC1E). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå